2245
Sök

Offret - Nissan Skyline R33 GTR - från skrot till driftingbil [FULL FART]

En totaltrashad Nissan Skyline R33 GTR hittas i skogen och därefter räddad ifrån skroten. Målet är en grym driftingbil!

473 557 Visningar
Uppdaterades senast 23 april 2017
Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
16 december 2012
I_am_lost1 skrev:
varför inte ? x) grymt mycket skönare att kunna köra till banorna/tävlingarna en att hålla på och dra den hela tiden, om den ska gå enbart på bana så gör det ju inte så mycket om den redan  är bucklig :p

Tja, visst... Men men efter att man har pendlat fram och tillbaka till Mantorp (eller vad som helst) med en lättad bil utan komfort med 600 hästar (eller vad som helst) och mystiska hjulinställningar så kanske det inte är så "skönt" längre...

Och vad gör man om man råkar lägga bilen på tak/in i en betongsarg i 95 km/h?

"Happ, ska vi ta en taxi?"

Nu vet jag inte hur pass hardcore TS tänkte fokusera på själva driftingdelen men jag skulle åtminstone inte börja pendla med en driftbil...

Båtmek
720 Inlägg
17 december 2012
Monkey-FreaK skrev:
I_am_lost1 skrev:
-Westerlund- skrev:

Dock så står det ju att det ska bli en driftingbil, och då spelar det ingen större roll...

här lyxar vi till det med TRE PUNKTER!!  dom flesta drifting bilar är besiktad, om dom inte är importerad eller stulen  roll

Haha varför skulle en banbil vara bessad?

Lite ot, vet inte riktigt hur det är inom bil-racing på denna nivå, men inom mc-racing (om jag inte minns fel) så måste hojjarna vara reggade då det innan var VÄLDIGT många som var stulna.

Rostskadad
194 Inlägg
17 december 2012
J_Jespersen skrev:
Monkey-FreaK skrev:
I_am_lost1 skrev:

här lyxar vi till det med TRE PUNKTER!!  dom flesta drifting bilar är besiktad, om dom inte är importerad eller stulen  roll

Lite ot, vet inte riktigt hur det är inom bil-racing på denna nivå, men inom mc-racing (om jag inte minns fel) så måste hojjarna vara reggade då det innan var VÄLDIGT många som var stulna.

När jag skulle köra bana så var det tvunget att bilen var besiktad hos bilprovningen och godkänd!

76 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Vad jag vet så är det inte tillåtet att besikta med lexan rutor, så bilen kommer köras på trailer till
diverse banor.. bilen ska inte behöva vara besiktad hos bilprovningen för att köra på bana, iaf inte som
en bil som ska gå i trafik, för de kommer den inte att göra mer tongue
Senast redigerat av Skyrest (17 december 2012)

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

165 Inlägg
17 december 2012
I_am_lost1 skrev:
Monkey-FreaK skrev:
I_am_lost1 skrev:

varför inte ? x) grymt mycket skönare att kunna köra till banorna/tävlingarna en att hålla på och dra den hela tiden, om den ska gå enbart på bana så gör det ju inte så mycket om den redan  är bucklig :p

Inte värt, du får ju inte trimma hur som helst, och om du ska drifta ska han ju ha hydraulisk handbroms och det går inte igenom bessen

165 Inlägg
17 december 2012
J_Jespersen skrev:
Monkey-FreaK skrev:
I_am_lost1 skrev:

Reggad och bessad är juinte samma sak, så reggad i data systemet är säkert ett måste men man behöver ju inte bessa den

219 Inlägg
17 december 2012
Hello!

Du får visst ha hydraulisk handbroms, Men org ska finnas kvar och fungera, lexan ruto får du också ha då du ersätter alla rutor utom framrutan! som ej får bytas mot nogt annat då den ska klara av vissa saker som kan flyga upp osv.

Visst är de skönt att ha  en bil bes och köra till bana men  sen beror det på också hur bilen kommer se ut  tex med lysen osv

Team Radioactive

76 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Trik skrev:
Hello!

Du får visst ha hydraulisk handbroms, Men org ska finnas kvar och fungera, lexan ruto får du också ha då du ersätter alla rutor utom framrutan! som ej får bytas mot nogt annat då den ska klara av vissa saker som kan flyga upp osv.

Visst är de skönt att ha  en bil bes och köra till bana men  sen beror det på också hur bilen kommer se ut  tex med lysen osv

det där med rutorna är väldigt olika vad jag läst, vad jag läst mig till så får man inte ha annat än härdat glas
runt om förutom framrutan som ska vara laminerad, vid ombyggd fordon får du dock ha alla rutor utom
famrutan i lexan eller liknande.. sen hur noga besiktningen är med det där är en helt annan femma.

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

GREASEMONKEY
822 Inlägg
17 december 2012
zemet skrev:
770_EVOLVE skrev:
Det rullar rätt många högerstyrda bilar i Sverige .. Större delen av dom delar ut post ..
Så att det skulle vara något som helst problem tror jag icke ..

Problemet märks ju mest vid omkörningar men du har ju sämre sikt framåt direkt du ligger bakom någon. Inga större problem att köra med det nej, men inte optimalt:)

Vid många omkörningar så lägger jag mig långt till höger för att få en bild att trafiken längre fram, men då böjer sig vägen oftast lite, det är väl lite vilket som ..
Själv tycker jag inte att högerstyrning är optimalt men det jag påpekar är att det är 100% okej i Sverige.
Sen ska ju ts köra bana och har inte problemet med mötande trafik.

Mvh S.Österdahl

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
17 december 2012
tycker inte omkörningar är ett problem, det enda som kan vara lite tråkigt är när du ligger på landsväg å du har en lastbil framför dig. det är det enda. annars ser du hur bra som helst.

å förstår inte varför man skulle göra om en skyline till vänsterstyrt heller. å med tanke på att han bara ska köra bana så är det bara bättre att den är högerstyrd då alla banor i sverige är mest högerkurvor.

4 261 Inlägg
17 december 2012
barenhoff skrev:
tycker inte omkörningar är ett problem, det enda som kan vara lite tråkigt är när du ligger på landsväg å du har en lastbil framför dig. det är det enda. annars ser du hur bra som helst.

å förstår inte varför man skulle göra om en skyline till vänsterstyrt heller. å med tanke på att han bara ska köra bana så är det bara bättre att den är högerstyrd då alla banor i sverige är mest högerkurvor.

Nej om man bara kör bana så är det ju absolut inte värt besväret. Men skulle han haft bilen i vanlig trafik och ev sälja den senare så ökar det ju värdet ganska markant om den är vänsterstyrd.

166 Inlägg
17 december 2012
I_am_lost1 skrev:
-Westerlund- skrev:
I_am_lost1 skrev:
coolt? det är ju jätte jätte roligt att köra om med en höger styrd bil, när man ska kolla om det är fritt måste man lägga ut hela bilen i vänster flik och om det kommer mötande precis då så va det inte så coolt längre? :p

Dock så står det ju att det ska bli en driftingbil, och då spelar det ingen större roll...

har du någon statistik på att de flesta driftingbilar är besiktade, eller är detta bara någonting du fått för dig? alla driftare härifrån tar bilen på trailer iallafall.

preem pump
836 Inlägg
17 december 2012
peegee skrev:
Hipezi skrev:
fegiis skrev:
Satt och funderade lite, kanske lite tidigt men ska ni göra så bilen har ratten på vänstersidan? Bara en fundering när ni ändå gör ett sådant omfattande arbete. smile

Det skulle ju förstöra lite av det coola med Nissan Skyline!... Högerstyrt e ju riktigt nice! wink

Coola? Riktigt nice...? Kan du motivera? roll

annars kan man ju inte backa genom mc driven, det enda jag kan komma på som är bra med en högerstyrd bil i sverige om man inte jobbar på posten
Senast redigerat av mannen666666 (17 december 2012)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
17 december 2012
mannen666666 skrev:
peegee skrev:
Hipezi skrev:

Det skulle ju förstöra lite av det coola med Nissan Skyline!... Högerstyrt e ju riktigt nice! wink

Coola? Riktigt nice...? Kan du motivera? roll

annars kan man ju inte backa genom mc driven, det enda jag kan komma på som är bra med en högerstyrd bil i sverige om man inte jobbar på posten

haha vf skulle man inte kunna backa driven? jag å min bror gör det rätt ofta på Max här i norrköping. dem skrattar bara i kassan å säger "jaha du kör sån bil"  big_smile

Rostskadad
194 Inlägg
17 december 2012
Tycker folk ska skapa ny tråd om de vill diskutera om regler! synd o skräpa ner denna tråden!

543 Inlägg
19 december 2012
Herre jösses vilket bygge, och vilket jobb..
Detta kommer följas.

Ang. högerstyrt, nu har jag kört min skyline sen 2008, och det är inga problem med omkörning eller överhuvudtaget i trafiken, enda problemet är i princip en drive throu på MCD.
Jag kör om lika enkelt som med en vänsterstyrd, nästan bättre tycker jag.
Så det där med optimalt eller inte, jag skulle säga att det är en vanesak, men jag försår att ni som inte har kört eller kört så mycket "felstyrt" inte gillar det.

Trött och bitter?? javisst!

166 Inlägg
19 december 2012
tobbeh78 skrev:
Detta kommer följas.

Ang. högerstyrt, nu har jag kört min skyline sen 2008, och det är inga problem med omkörning eller överhuvudtaget i trafiken, enda problemet är i princip en drive throu på MCD.
Så det där med optimalt eller inte, jag skulle säga att det är en vanesak, men jag försår att ni som inte har kört eller kört så mycket "felstyrt" inte gillar det.

skönt att höra, jag ska nämligen köpa en högerstyrd rx-7a inom en snar framtid och har varit lite orolig över detta! smile

1 200 Inlägg
19 december 2012
Sen är det alltid lika fint när folk som kör högerstyrt blir stoppad av polisen, och de går fram till fel sida big_smile

Kasta inte bäver i trähus
265 Inlägg
19 december 2012
tobbeh78 skrev:
Detta kommer följas.

Precis det man vill höra angående högerstyrt! Jag är också inne på att skaffa nått högerstyrt till sommaren, skulle vara roligt att testa nått nytt smile

Åter till topic, Sjuk jobb du/ni har lagt ner! Blir grymt imponerad! smile

Vad vore en bil utan turbo?

Sök