Offret - Nissan Skyline R33 GTR - från skrot till driftingbil [FULL FART]

En totaltrashad Nissan Skyline R33 GTR hittas i skogen och därefter räddad ifrån skroten. Målet är en grym driftingbil!
  • 992 Följare
  • 461 343 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 april 2017
Mattsson_91 Självlärd
21 januari 2013 · 3 083 Inlägg

Jornebrant skrev:
vilket projekt! ser att du är riktigt duktig men varför börja på en så trasig kaross, den vita karossen verkar ju vara i bättre skick?

Som det står längre bak i tråden så är den vita skrotad och dom har fått låna karossen från skroten för att plocka delar ifrån. Den finns alltså inte kvar i registret och går inte heller att regga in. Den har dessutom brunnit

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
zemet
21 januari 2013 · 4 041 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Jornebrant skrev:
vilket projekt! ser att du är riktigt duktig men varför börja på en så trasig kaross, den vita karossen verkar ju vara i bättre skick?

Som det står längre bak i tråden så är den vita skrotad och dom har fått låna karossen från skroten för att plocka delar ifrån. Den finns alltså inte kvar i registret och går inte heller att regga in. Den har dessutom brunnit

Precis, jag tror dessutom att en stor del av projektet är att visa att det går och att dom kan:) En såhär omfattande renovering är ju extremt ovanlig.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
dfine BMW entusiast
21 januari 2013 · 579 Inlägg

Jornebrant skrev:
vilket projekt! ser att du är riktigt duktig men varför börja på en så trasig kaross, den vita karossen verkar ju vara i bättre skick?

Den vita hämtade han på en skrot för att ta delar ifrån så den får aldrig mer registreras i trafik i Sverige igen. Sen har den brunnit också så chassit är väll nästan förstört?

Edit: Kanske ska uppdatera tråden innan man skriver tongue

Senast redigerat av dfine (21 januari 2013)

Enjimmieextra
21 januari 2013 · 146 Inlägg

ni som säger att de inte går att få in en bil i registret igen efter ha blivit skrotad. skriv gärna källor på detta så slipper vi massa som gissar.

Putteliten
21 januari 2013 · 9 079 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
ni som säger att de inte går att få in en bil i registret igen efter ha blivit skrotad. skriv gärna källor på detta så slipper vi massa som gissar.

Det ämnet har redan avhandlats tidigare i tråden, så gå tillbaka å läs det!

Enjimmieextra
21 januari 2013 · 146 Inlägg

Putteliten skrev:

Enjimmieextra skrev:
ni som säger att de inte går att få in en bil i registret igen efter ha blivit skrotad. skriv gärna källor på detta så slipper vi massa som gissar.

Det ämnet har redan avhandlats tidigare i tråden, så gå tillbaka å läs det!

jag bad endast om källa. bryr mig inte om vad som vart på tal tidigare.

allt blir enklare med korrekta källor då jag inte alls har någon uppfattning om vad person i fråga har för kunskaper och då allt på nätet faktiskt inte är sant.

Putteliten
21 januari 2013 · 9 079 Inlägg

Enjimmieextra skrev:

Putteliten skrev:

Enjimmieextra skrev:
ni som säger att de inte går att få in en bil i registret igen efter ha blivit skrotad. skriv gärna källor på detta så slipper vi massa som gissar.

Det ämnet har redan avhandlats tidigare i tråden, så gå tillbaka å läs det!

jag bad endast om källa. bryr mig inte om vad som vart på tal tidigare.

allt blir enklare med korrekta källor då jag inte alls har någon uppfattning om vad person i fråga har för kunskaper och då allt på nätet faktiskt inte är sant.

Finns ingen källa som säger att man inte kan göra så. En bil som är uttagen ur registret eller skrotad ska kunna reggas igen utan problem, men i det här fallet gick inte skroten med på att släppa hela bilen till TS utan endast delar. Antar att det blir för mycket pappersjobb för bilskroten att göra en sån sak så därför dom vägrar.

Skyrest
21 januari 2013 · 76 Inlägg

Skyrest skrev:
Som sagt innan så är det för att det är en skrotad bil som vi tar saker ifrån.
iom att vi känner dom ganska bra på skroten så har vi fått äran att ta med den hit och kapa
delar ifrån den på plats, men den måste tillbaka sedan. och den är hel i bak men brunnit fram.

Sen vill inte skrotar lämna ut skrotade bilar pga deras bestämmelser med försäkringsbolagen.
är en bil skrotad av en certificierad bilskrot så ska inte bilarna hamna på gatan igen.
speciellt inte om dom är inlösta av försäkringbolagen

Visst så går det att byta chassinummer på dom osv men det är inget vi sysslar med!

Enda källan jag har är bilskroten själva..

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com
Enjimmieextra
22 januari 2013 · 146 Inlägg

Putteliten skrev:
Finns ingen källa som säger att man inte kan göra så. En bil som är uttagen ur registret eller skrotad ska kunna reggas igen utan problem, men i det här fallet gick inte skroten med på att släppa hela bilen till TS utan endast delar. Antar att det blir för mycket pappersjobb för bilskroten att göra en sån sak så därför dom vägrar.

de var anledningen till att jag fråga efter källa. då de hävdades att de var omöjligt i alla fall utan några som helst källor. detta leder till mer ovisshet.

jag är fullt med på att de inte gick i detta fall och tycker detta är ett grymt projekt som jag följer med glädje, blir dock trött på att personer skriver saker som inte stämmer och gör detta utom någon som helst kunskap eller säker källa.

AbbeO
22 januari 2013 · 18 Inlägg

Enjimmieextra skrev:

Putteliten skrev:
Finns ingen källa som säger att man inte kan göra så. En bil som är uttagen ur registret eller skrotad ska kunna reggas igen utan problem, men i det här fallet gick inte skroten med på att släppa hela bilen till TS utan endast delar. Antar att det blir för mycket pappersjobb för bilskroten att göra en sån sak så därför dom vägrar.

de var anledningen till att jag fråga efter källa. då de hävdades att de var omöjligt i alla fall utan några som helst källor. detta leder till mer ovisshet.

jag är fullt med på att de inte gick i detta fall och tycker detta är ett grymt projekt som jag följer med glädje, blir dock trött på att personer skriver saker som inte stämmer och gör detta utom någon som helst kunskap eller säker källa.

Transportstyrelsen borde kunna svara på sådana frågor! Vad jag läst (inte kollat själv) så finns det de som har försökt och inte lyckats regga in skrotade bilar.

Sweeper Rostskadad
22 januari 2013 · 194 Inlägg

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fo … skrotning/

"När du lämnar fordonet, utfärdar mottagaren ett mottagningsbevis som ska skickas in till Transportstyrelsen. Mottagningsbeviset innebär att äganderätten till fordonet övergår till mottagaren som sedan ansvarar för att fordonet skrotas på ett riktigt sätt."

Som jag tolkar det, så fort man lämnar över bilen till skroten så måste den skrotas.

Senast redigerat av Sweeper (22 januari 2013)

hyperperry
22 januari 2013 · 166 Inlägg

Enjimmieextra skrev:

Putteliten skrev:
Finns ingen källa som säger att man inte kan göra så. En bil som är uttagen ur registret eller skrotad ska kunna reggas igen utan problem, men i det här fallet gick inte skroten med på att släppa hela bilen till TS utan endast delar. Antar att det blir för mycket pappersjobb för bilskroten att göra en sån sak så därför dom vägrar.

de var anledningen till att jag fråga efter källa. då de hävdades att de var omöjligt i alla fall utan några som helst källor. detta leder till mer ovisshet.

jag är fullt med på att de inte gick i detta fall och tycker detta är ett grymt projekt som jag följer med glädje, blir dock trött på att personer skriver saker som inte stämmer och gör detta utom någon som helst kunskap eller säker källa.

sluta fjanta och skräpa ner. du har fått svar på varför han bygger upp denna bil och inte den vita så sluta bara dividera. Bilskroten ville inte släppa bilen åt honom så han tog istället skärmar osv från den. antar att det är själva utmaningen de är ute efter, och det blir så mycket billigare än att köpa en komplett skyline.

Enjimmieextra
22 januari 2013 · 146 Inlägg

hyperperry skrev:

Enjimmieextra skrev:

Putteliten skrev:
Finns ingen källa som säger att man inte kan göra så. En bil som är uttagen ur registret eller skrotad ska kunna reggas igen utan problem, men i det här fallet gick inte skroten med på att släppa hela bilen till TS utan endast delar. Antar att det blir för mycket pappersjobb för bilskroten att göra en sån sak så därför dom vägrar.

de var anledningen till att jag fråga efter källa. då de hävdades att de var omöjligt i alla fall utan några som helst källor. detta leder till mer ovisshet.

jag är fullt med på att de inte gick i detta fall och tycker detta är ett grymt projekt som jag följer med glädje, blir dock trött på att personer skriver saker som inte stämmer och gör detta utom någon som helst kunskap eller säker källa.

sluta fjanta och skräpa ner. du har fått svar på varför han bygger upp denna bil och inte den vita så sluta bara dividera. Bilskroten ville inte släppa bilen åt honom så han tog istället skärmar osv från den. antar att det är själva utmaningen de är ute efter, och det blir så mycket billigare än att köpa en komplett skyline.

de var fan inte jag som ifråga satte valet av bil utan flera andra..... jag tyckte enbart att de som hävdade att de visste reglerna kunde sluta gissa och visa källor.

Mattsson_91 Självlärd
22 januari 2013 · 3 083 Inlägg

Enjimmieextra skrev:

hyperperry skrev:

Enjimmieextra skrev:

de var anledningen till att jag fråga efter källa. då de hävdades att de var omöjligt i alla fall utan några som helst källor. detta leder till mer ovisshet.

jag är fullt med på att de inte gick i detta fall och tycker detta är ett grymt projekt som jag följer med glädje, blir dock trött på att personer skriver saker som inte stämmer och gör detta utom någon som helst kunskap eller säker källa.

sluta fjanta och skräpa ner. du har fått svar på varför han bygger upp denna bil och inte den vita så sluta bara dividera. Bilskroten ville inte släppa bilen åt honom så han tog istället skärmar osv från den. antar att det är själva utmaningen de är ute efter, och det blir så mycket billigare än att köpa en komplett skyline.

de var fan inte jag som ifråga satte valet av bil utan flera andra..... jag tyckte enbart att de som hävdade att de visste reglerna kunde sluta gissa och visa källor.

Jag gissade inte. Jag sa bara vad som sagts tidigare i tråden angående den bilen. Och nu har vi avhandlat det ämnet för andra och sista gången. Låt tråden vara den projekt tråd den är utan en massa annat trams.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Ford sierra Ford siera 2.0i
22 januari 2013 · 70 Inlägg

fan va folket skräpar ner den här tråden..

låt honom uppdatera bara å sluta tjöta, så jävla tråkigt att varje gång man kollar den här tråden så är de ba skit snacka...

Komentera inte ens om ni inte har annat att säga än "bra jobbat" lr liknande.

Tyck va ni vill men de är jobbigt att folk skräpar ner tråden..



Mvh Agge

Ford Sierra 2.0i CLX
Ford Sierra Cosworth 4x4
ovredsson94
24 januari 2013 · 53 Inlägg

För att ni ska sluta gnälla.. jag har jobbat som bilskrotare och från de att den är märkt som skrot på papperna och inlämnad så måste den skrotas! men man kan få ut den på vägen igen genom pappers fusk dok ej lagligt!
Så bara lägg ner nu..

Volkswagen Vw 1600 Te311 "silverhawk" (1972)
Volkswagen 1303 s "bubblan" (1973)
Sweeper Rostskadad
24 januari 2013 · 194 Inlägg

ovredsson94 skrev:
För att ni ska sluta gnälla.. jag har jobbat som bilskrotare och från de att den är märkt som skrot på papperna och inlämnad så måste den skrotas! men man kan få ut den på vägen igen genom pappers fusk dok ej lagligt!
Så bara lägg ner nu..

Låter rimligt.

Senast redigerat av Sweeper (24 januari 2013)

trubbelturbo
24 januari 2013 · 1 460 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

ovredsson94 skrev:
För att ni ska sluta gnälla.. jag har jobbat som bilskrotare och från de att den är märkt som skrot på papperna och inlämnad så måste den skrotas! men man kan få ut den på vägen igen genom pappers fusk dok ej lagligt!
Så bara lägg ner nu..

det går vist, jag fick en 142 av min farbror och den var registrerad som skrotad. när jag kollade upp om den, så skulle det gå att få ut den på vägen i gen i alla fall

Men för fan, skapa en tråd om ni vill diskutera vidare!!!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Skyrest
25 januari 2013 · 76 Inlägg

Ber att moderator kan ta bort onödiga inlägg, tack!

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com
zeppz
25 januari 2013 · 120 Inlägg

Helt sjukt att du ens påbörjade detta! Kollade in tråden precis när den startades, och tänkte att de inte kommer ta så jätte lång tid innan de läggs ner. Men de fick jag äta upp! grymt bra jobbat! smile

Volvo 744 "Daily Driven" (1988)
Volvo 245 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang