2147
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 218 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
329 Inlägg
7 juli 2013
FLindgren skrev:
och den stora frågan. Blir det något rudskogen??tongue

Det får vi verkligen hoppas!!

882 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
oscargrundstrom skrev:
Har precis slutfört läsningen av 57 sidor med fantastiskt innehåll, tog runt 5-6 timmar och jag ångrar det inte alls! Detta måste vara ett av de sjukaste projekt jag sett smile

Gjorde tillochmed detta kontot bara för att skriva detta inlägget, nu börjar drömmarna om att själv starta ett projekt av en 242a inom några år eftersom att jag bara är 15 nu.

Hoppas på det bästa och att du får allt att funka, du har lagt ner extremt mycket jobb på den och förtjänar en fungerande bil!
Mvh Oscar

Hej. Kul att du gillar mitt projekt.. det sjukaste om jag får säga min mening. Det är byggtiden. Att bygga om å göra så pass mycket på kort tid kräver en total uppoffring. Har inte gjort något annat knappt sen bygget drogs igång än å vara i garaget. Inget jag skulle vilja göra om ellet rekommendera till någon annan. Känner mig nu för tiden oftast trött hela tiden, vill bara lägga mig så fort jag är hemma. Så kroppen har nog inte mått så bra av detta, med så mycket vaken tid å mycket skitmat i garaget..

Men nu är allt sånt glömt. Lite trötthet kvar bara. Men nu är det bara å blicka fram å se till att bilen börjar å funka på banan oxå. Är en lång väg fram nu..

Tömde bakaxeln idag på olja. Fann en massa spån i diffoljan. Så var bara å riva ur diffen å kontrollera innehållet. Korsen var hela, så bi shimsa upp diffen lite så det är lite bättre förspänning nu.. hoppas det kommer funka bra.

Har fått bytt lådan. Blev en getrag 420 från Bmw igen. Får hoppas den håller..

Har byggt om avgassystemet oxå.. blev lite fränare nu. Hoppas på lite bättre toner ur pipan oxå..

Tycker absolut att du ska bygga en 242:a.. fräna bilar som det finns mycket kul saker till.. ha de gött. Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:

Nej.. blir Knutstorp med TPC... tyckte inte det var kul å åka med alla som höll på med drifting. Dom hade ingen koll bakåt efter snabbare bilar. Fick köra av banan vid fler tillfällen för att undvika kollision.  Å det klarar jag mig utan. Åker hellre på renodlade banträffar å kör så fort jag kan... Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
FLindgren skrev:

Som sagt. Blir Knutstorp med TPC istället..

Slide in... burn out!!!

329 Inlägg
8 juli 2013
-Stromberg- skrev:
MeRoll88 skrev:
FLindgren skrev:

Knutstorp!!? Det är ju ännu bättre! big_smile Nära och bra för mig, hehe!

När hålls detta "TPC", och vad är det för något? smile

32 Inlägg
8 juli 2013
Turbo Performance Club kör på Knutstorp  14/7 tänkte också titta förbi blir kul och se bilen på närmare håll.

5 089 Inlägg
8 juli 2013
-Stromberg- skrev:
FLindgren skrev:

Nej.. blir Knutstorp med TPC... tyckte inte det var kul å åka med alla som höll på med drifting. Dom hade ingen koll bakåt efter snabbare bilar. Fick köra av banan vid fler tillfällen för att undvika kollision.  Å det klarar jag mig utan. Åker hellre på renodlade banträffar å kör så fort jag kan... Mvh Strömberg.

Ja Gatebil är knappast något man ska köra på om man är ute  efter snabba varvtider direkt:P Många idioter på banan där:P

\Lindgren

882 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
MeRoll88 skrev:
-Stromberg- skrev:
MeRoll88 skrev:

Knutstorp!!? Det är ju ännu bättre! big_smile Nära och bra för mig, hehe!

När hålls detta "TPC", och vad är det för något? smile

Japp, du såg rätt, Knutstorp blir det.. Som sagt, Turboperformanceclub håller tillställning med bankörning.smile

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
marcus_242 skrev:
Turbo Performance Club kör på Knutstorp  14/7 tänkte också titta förbi blir kul och se bilen på närmare håll.

Gött, då ses vi där... smile ska du också köra??

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
-Stromberg- skrev:
FLindgren skrev:

Ja Gatebil är knappast något man ska köra på om man är ute  efter snabba varvtider direkt:P Många idioter på banan där:P

Ja det är ju så, å ja vill ju satsa lite, hade ju på slicksen på Mantorp, fick åka in å lägga om till R däck, gick inte å få upp temp i slicksen, dom stog ju still på banan...

Kommer till Knutstorp med lite fler hästar å lite andra små modifieringar... hoppas det inte blir några problem med db.. har byggt om lite... big_smile

Slide in... burn out!!!

32 Inlägg
9 juli 2013
-Stromberg- skrev:
marcus_242 skrev:

Gött, då ses vi där... smile ska du också köra??

Inte bestämt mig ännu..

882 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
Nu är det dags för nya motgångar.. när ska det sluta? Vi ställde om kammarna i torsdags. Allt gick kanonbra.  Och jag hade pratat med trollspeed om å mappa om motorn. Å så skulle vi byta bränsle till e85. Men bromsbänken gick sönder. När bilen står där. Så nu ser det riktigt mörkt ut för å få köra imorgon på knutstorp.  Men vi ska se idag om vi kan få ordning på det å mappa vidare.. senast imorgon vid 4-5 måste det vara klart om jag ska hinna till Knutstorp.  Så tråkigt detta...

Slide in... burn out!!!

däcksparkare
1 046 Inlägg
13 juli 2013
fan.. synd att allt ska skita sig för dig nu när du fått en så brutal bil sad

Motor utan turbo suger >.>

32 Inlägg
13 juli 2013
Hur har det gått idag? Blir det knutan?

882 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
fan.. synd att allt ska skita sig för dig nu när du fått en så brutal bil sad

Ja de här är riktigt tråkigt. Strul på strul hela tiden.. ja har verkligen försökt med allt. Bänken är fortfarande trasig.. helt otrolig jävla otur..

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
marcus_242 skrev:

Nej tyvärr.. nästa körning på knutan blir 31/8 med bilsport.

Slide in... burn out!!!

32 Inlägg
14 juli 2013
-Stromberg- skrev:
marcus_242 skrev:

Nej tyvärr.. nästa körning på knutan blir 31/8 med bilsport.

Tradigt som tusan hoppas allt löser sig.

882 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Fortfarande har inget hänt, mapparen har semester å bilen står i garaget å rullar inte en meter, hade ner den till volvoträffen i stenugnsund igår, men dom gillade nog inte fräna saker, var bara plast å spackel å skit som uppskattades, hahaha... wink

Slide in... burn out!!!

däcksparkare
1 046 Inlägg
4 augusti 2013
haha dom tålde inte att se en sån skönhet wink

Motor utan turbo suger >.>

Sök