Hejsan!
Jag och min sambo köpte just en slit och släng bil i Umeå. Den läckte soppa, var ojämn på tomgången, fick gashäng. Väldigt roligt
Problem 1Hur som helst så har vi lokaliserat varför den läker soppa. Det fanns ett hål under baksätet som var just ovanför tankarmaturen. Snubben som hade haft den innan hade gjort massa McGyver lagningar överallt.... På tanken hade han gjort en egen packning med silikon och dyligt, han hade även försökt laga någon läcka där med nån plastic padding eller nåt... Det enda vi kunde se vad som var sönder var packningen.
Nu undrar jag var jag kan hitta den packningen? Den sitter mellan tanken och bränseltanksnivågivaren (?). Ganska stor. Har tyvärr inga bilder att visa.
Problem 2Hur ska jag fixa den ojämna tomgången? Man kunde visst skruva på förgasaren, men i servicehandboken stod det att det inte var någon långsiktig lösning.
Problem 3Gashänget, det verkar vara vanligt på de här bilarna... Hur ska man förhindra detta`? Smörja upp förgasaren på något sätt?
Problem 4Svårtstartad när den är varm. Ja hur tacklas man med detta?
Jag är alldeles nykommen på forumet, även inom bilvärlden. Det här blev första bilen jag skaffade, kanske inte jätterolig bil att börja med! Skulle vara jätte tacksam om jag kunde bli lotsad igenom problemen i den här stora djungeln!
RENAULT C40305-TS Heter bilmodellen, är en 86a !
Tack på förhand!
// Andreas