BMW 325d -07 Hoppar mellan spåren på vägen?

Underdog
1 oktober 2012 · 170 Inlägg

Har en 325d år 07 som hoppar mellan spåren på asfalten när man byter fil. Den rycks rätt kraftigt beroende på om det är djupa spår. Hela ratten snurrar och man måste styra emot...

Däcken har rätt däcktryck, dock är framdäcken slitna i mitten, bakdäcken har ca 4mm kvar. Det finns vikter på fälgarna(inget har ramlat av)

Vad kan det vara? Känns hopplöst på en såpass ny bil..

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
1 oktober 2012 · 501 Inlägg

plocka av hjulet och kolla så att alla bussningar är fina. låter som att bussningarna är slut.

Stil>Funktion
robert___j
1 oktober 2012 · 449 Inlägg

lämna bilen på en hjulinställning så är det problemet borta hjulvinklarna står fel så då blir bile fruktansvärt spårkänslig..

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
1 oktober 2012 · 501 Inlägg

robert___j skrev:
lämna bilen på en hjulinställning så är det problemet borta hjulvinklarna står fel så då blir bile fruktansvärt spårkänslig..

kan det med vara. men kolla bussningarna först för det var liknande på min bmw när jag köpte den och bussningarna var helt slut. bytte dom så blev det bra igen smile

Stil>Funktion
Underdog
2 oktober 2012 · 170 Inlägg

Okej, då får verkstan kolla på bilen. Dom får kika på bussningarna och ev göra en hjulinställning. Är det svårt/dyrt att byta bussningar?

schnauz
2 oktober 2012 · 1 758 Inlägg

Är det originalhjul på den? Bredare däck och/eller fel inpressningsdjup (ET) på fälgarna kan också göra bilen mer spårkänslig.

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
2 oktober 2012 · 501 Inlägg

nej då. jag kommer inte ihåg vad jag betalade men under 500 för bussningar runt om. gör så smile är ju inga stora saker att kolla smile

Stil>Funktion
PhR34k
2 oktober 2012 · 164 Inlägg

När jag fick ut min A6a så beteede den sig precis sådär. Fick hålla ratten med båda händerna ibland.
Det är till 99% däcken, mina var platta.

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang