Svana
Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
7 januari 2014
· 205 Inlägg
Intressant tråd.. har läst och förstått. Men..
.. jag är inte ute efter massa hk-skryt, bara mer vrid och körglädje i min nu orginal lätt-tryckare :).
Jag planerar att göra en större service och då passa på att byta topp packning. Då ska det hängas i en snygg nyportad 531-topp med inslipade ventiler i samma veva..
Vad anser ni man ska ha för kam OM jag vill behålla vridet från hyfsat lågt register, ungefär från 2000 varv/min som nu, och inga höga varvtal, kanske 4500-5000 varv?
Jag värdesätter hellre en maskin som går jämnt o fint på tomgång som orginal och är pålitlig och går rent, än massa hk och en motorgång man irriterar sig på..
Är det vx3 som som duger åt mig då eller ska jag köra orginalkammen från min ltt?????
OM mitt aggregat pajjar, eller redan visar sig vara dåligt..vilket passar bäst till mig, nytt orginal mitsu. eller annan modell som passar utan massa krångel?
Laddtrycket, en wastegate och 0.6-0,7 bar?? ,med eller utan viking bränslechip??
(Ja, jag är ny på turbotrim..men kommer få bra hjälp med arbetet.)
Jag vill ha eran hjälp nu, vad jag ska satsa på för prylar innan arbetet tar fart. Kom ihåg att pålitlighet och körglädje går före effekt den här gången..bilen är en vardagsbil! :)
tack boys o girls. /svanis
It's nice to be important. But it's more important to be nice.