Ersätta AGU-motor med AEB-motor?

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
4 oktober 2012 · 273 Inlägg

Hallå!
Är det någon som vet om det går och stoppa i en AEB-motor från en Audi A4 B5 -97 i en Audi A3 -99? Sitter AGU-motor i A3. I båda är det 1,8T motorer.

Det enda jag vet som skiljer är ju att den är tvärställd i A3 och längsmonterad i A4. även att de skiljer på lmm och lite sånnt.

Skiljer block, topp, ventilkåpa och sump på de olika motorerna?

//Snabba svar skulle vara tacksamt!! smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
luuundh CLASSIFIED
4 oktober 2012 · 646 Inlägg

Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.

Senast redigerat av luuundh (4 oktober 2012)

Axzza
4 oktober 2012 · 295 Inlägg

Kolla kablaget, riktigt drygt när ingenting passar.. :p

Honda Performance Club
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
4 oktober 2012 · 273 Inlägg

luuundh skrev:
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.

Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana smile
Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den hmm

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
4 oktober 2012 · 273 Inlägg

Axzza skrev:
Kolla kablaget, riktigt drygt när ingenting passar.. :p

Kan inte kolla om jag inte köper bilen hmm men har ett extra liggandes här hemma smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
luuundh CLASSIFIED
4 oktober 2012 · 646 Inlägg

WolleJR skrev:

luuundh skrev:
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.

Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana smile
Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den hmm

Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna. smile

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
4 oktober 2012 · 273 Inlägg

luuundh skrev:

WolleJR skrev:

luuundh skrev:
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.

Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana smile
Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den hmm

Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna. smile

Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske hmm

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
luuundh CLASSIFIED
4 oktober 2012 · 646 Inlägg

Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske hmm

Hör mer med Simon, har nog lite mera koll. Ja och det som väl skiljer borde man kunna swappa från den rasade motorn tycker man. smile

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
4 oktober 2012 · 273 Inlägg

luuundh skrev:

Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske hmm

Hör mer med Simon, har nog lite mera koll. Ja och det som väl skiljer borde man kunna swappa från den rasade motorn tycker man. smile

Har pratat lite med han smile Ja jag tycker oxå det smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang