Hjälp med montering av sr20det!

Icyveins Götterdämmerung
5 oktober 2012 · 450 Inlägg

Behöver lite expertis hjälp nu det är så att jag håller på att hinka i motorn nu och jag har centrerat kopplingen men motorn vill inte riktigt in i lådan för motorfästena är väldigt krångliga att få plats på igen för motorn hänger väldigt långt fram dvs främre delen är väldigt långt nere på grund av att hakarna där man fäster lyften i så är ena haken längst fram och sen har jag hakat i kroken i på sidan av motorn för där saknas en hake.Är det någon som kan ge något bra tips på hur man enklast får i motorn igen? smile

Can´t kill it join It
Selleen
5 oktober 2012 · 360 Inlägg

Sappuru skrev:
Behöver lite expertis hjälp nu det är så att jag håller på att hinka i motorn nu och jag har centrerat kopplingen men motorn vill inte riktigt in i lådan för motorfästena är väldigt krångliga att få plats på igen för motorn hänger väldigt långt fram dvs främre delen är väldigt långt nere på grund av att hakarna där man fäster lyften i så är ena haken längst fram och sen har jag hakat i kroken i på sidan av motorn för där saknas en hake.Är det någon som kan ge något bra tips på hur man enklast får i motorn igen? smile

Går det inte att hänga i motorn med växellådan fastskruvad i motorn redan?
Gjorde det på min s13 iallafall

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
Icyveins Götterdämmerung
5 oktober 2012 · 450 Inlägg

jo det är alltid ett alternativ jag fick ner motorn på min s13 utan att plocka med vxlådan där var det iallafall lätt  smile

Can´t kill it join It
Icyveins Götterdämmerung
5 oktober 2012 · 450 Inlägg

sen är det ca 2cm kvar tills dom går ihop så att lossa lådan o montera den så känns lite onödigt kanske smile

Can´t kill it join It
Selleen
5 oktober 2012 · 360 Inlägg

har du vridit runt motorn då samtidigt som du har tryck på växellådan mot motorn?

eller ja, vridit litegrann på växellådan

Senast redigerat av Selleen (5 oktober 2012)

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
Icyveins Götterdämmerung
5 oktober 2012 · 450 Inlägg

japp flera gånger smile

Can´t kill it join It
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang