Idag så har man varit i sitt egna huvudlager och letade lite delar och fann en del som kommer att behövas. Sen så kom mina saker som jag beställde från SaabParts (Orio) idag.
Delarna från mitt lager var clips till dekorplattan som sitter över skarven mellan c-stolpen och taket. Lite större gummipluggar, hittade fler bussningar till skärmkanterna, skruv till topplagringarna och korgmuttrar till framskärmarna.
De andra delarna som kom från SaabPars var övre gummit till bakfjädern samt två täcklock till topplagringarna. De sitter i hålet för muttern som håller topplagringen mot kolvstången till stötdämparen.
Lite roliga delar som ska monteras inom en snar framtid på bilen.
Köpa lite sprayfärg så man kan måla stötdämpartornen fram.
//Mr_Lööf
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Denna veckans garagekväll så blev det bara massa slipning utav rost i höger hjulhus samt på ett ställe jag hade totalt glömt bort, nämligen vänster fram stötdämpartorn. När det var slipat så blev den rosten som var kvar betäckt med rostomvandlare. Så nästa gång jag är i garaget så ska de bli måla med CA primer. Ja det var allt som jag hann med denna veckan. Bilder på det!
Bonus bild på när dåren är in action.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hej på ett par stycken. Har inte varit något gjort på ett tag med bilen pga olika händelser. Förra veckan så var det planerat iaf att det skulle ha gjorts något på bilen men blev att man fick riva en växellåda åt en person istället.
Men idag så har jag iaf målat med Hagmans CA-primer på de ställena som rostomvandlaren har fått arbeta på. Vidhäftningen som enligt Hagmans skulle bli sämre om man målade med primern på en rostomvandlare stämde inte. Färgen fäste bra och för en gångs skull så fick jag till blandningen mellan färg och härdare klockren så primern torkade fort.
Mer blev det inte gjort idag utan man roddade bland växellådsmassakern man har skaffat sig. Men är lite spännande att greja med.
Bilder från kvällens pass.
Ja det var allt för denna gången. Nästa gång så sa det ligga vit body och första lager spackel på bilen.
//Mr_Lööf