24 februari 2013
Trådstartare
Uppdatering!Ja som jag misstänkte förra helgen slog in denna helgen. Förra helgen så tänkte jag att jag skulle får ur motor + växellåda från reservdelsbilen denna helgen. Men de blev inget med det.
Då jag hade lånat ut min motorlyft till en fd arbetskamrat så ringde jag i veckan och frågade om jag kunde få den på lördagen i denna helgen. Men då hade han annat inplanerat. Men han kunde lämna den på söndagen(idag).
Så denna helgen rev jag den främre elhärvan på reservdelsbilen och förberedde för motorlyft. Så nästa gång så är det bara att haka ur drivaxlar och lossa alla motorfästen. Motorolja och kylvätska är tömd.
Sen så skall hela elhärvan i bilen ur plus bromssystemet. Skall hamna i min andra 9000. Samma med motorn.
Så fort motor+vxl är ur skall all plåt som jag behöver kapas bort samt ta av förrardörren, v-bakdörr och höger framdörr. Då de är rostfria(förutom v-bakdörr som har lite rost men som går att fixa)
Ja just de om någon är ute efter en Trionic5.5 box så har jag en till övers nu. Är till en 2.0ltt(150hk). PM´a om det är utav intresse.
En bild på verket som blev i helgen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/24/23728/23728-95b2bdda43c39dc7c11632ed3ec20b37_large.jpg]()
Mvh Mr_Lööf
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY