Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

jetta16v
14 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

CHEEVA skrev:

jetta16v skrev:

SibbSon skrev:

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

vad spelar de för roll ? polisen har inte rätt att köra över folk för det

svenska polismyndigheten är ett stort jävla skämt helt enkelt att det sen finns personer som för nekar detta gör mig förvånad

likaså svensk sjukvård ... ett jävla skämt det också

Det rättfärdigar inte polisens handlande, såklart.

Men det jag ville komma fram till är att det hade inte hänt om det var en bilträff där man hade tillstånd...
Eller om man höll till någonstans en bit ifrån allmänheten..

SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

jetta16v skrev:

SibbSon skrev:

TreborD skrev:
Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

Vad menar du med det, att det befogar dem att språnggasa rakt emot en grupp med folk utan att ens blinka? när en familj går o tittar på bilar i ett garage är det ok att bara gasa rakt igenom en folkmassa som bara beundrar fina bilar.. hur kan du jämföra ett rån med att promenera runt i garaget o kolla på bilar med sin dotter? hoppas jag missuppfattar dig..

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
FLindgren
14 oktober 2012 · 5 089 Inlägg

CHEEVA skrev:

jetta16v skrev:

SibbSon skrev:

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

vad spelar de för roll ? polisen har inte rätt att köra över folk för det

svenska polismyndigheten är ett stort jävla skämt helt enkelt att det sen finns personer som för nekar detta gör mig förvånad

likaså svensk sjukvård ... ett jävla skämt det också

Så någon blev påkörd?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
gamlingen
14 oktober 2012 · 5 198 Inlägg

Märkligt att folk tycker att polisen inte har rätt att göra det dom gör.. men däremot ett gäng bilkåta ungdomar har rätt att göra si eller så.. Nu är det ju inte rätt att gasa mot folk överhuvudtaget.. Parkeringen är säkerligen privat mark där markägaren kan bestämmer vem som har rätt att va där.

Eddy Galen, inte dum.
14 oktober 2012 · 1 324 Inlägg

FLindgren skrev:

CHEEVA skrev:

jetta16v skrev:

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

vad spelar de för roll ? polisen har inte rätt att köra över folk för det

svenska polismyndigheten är ett stort jävla skämt helt enkelt att det sen finns personer som för nekar detta gör mig förvånad

likaså svensk sjukvård ... ett jävla skämt det också

Så någon blev påkörd?

Någon gillar att böja ord...

Eddy Galen, inte dum.
14 oktober 2012 · 1 324 Inlägg

jorgen72 skrev:

SibbSon skrev:

TreborD skrev:
Bara för att man har ett barn i famnen är man ju inte "beskyddad" från någonting.

Ungefär som att polisen inte skulle få ingripa mot rånare bara dom har sin son eller dotter med sig på några få år.

"Stop Polisen! dom har ju ett barn med sig! Låt dom göra vad dom vill!"

Grov jämnförelse men nu fattar poängen. Hade han bara flyttat på sig hade ingen blivit knuffad.

Ser du ngn som va lika långt bak som mig i filmen på aftonbladet!? såg du honom attackera ngn som han gjorde mot mig o min dotter, jag ger blanka fan i om folk inte skulle ta med sina 2-3åringar på bilträff.. det är eran åsikt o ni har rätt till att tycka så.. jag o mina barn älskar bilar o min snart 3 åriga dotter kan rabbla upp dem flesta bilmärkena pga sin kärlek till bilar o älskar att titta på häftiga bilar.. har ALDRIG på 15 år varit med om ngt ens liknande på en bilträff.. och nu va inte grejjen att jag säger att polisen är idioter allihopa utan ett antal individer speciellt föraren till volvon som råkade va en polis som tyckte de va ok att Skrämma folk genom att gasa full kareta mot en folkhop som tittar på varandras bilar sad
det är skrämmande hur en högre instans kan göra såhär o sen flina en i ansiktet när dem vet att man blivit utsatt/upprörd..
Under den korta stund vi va där hade jag min dotter på axlarna eller i famnen.. hur klyschigt det än låter hade jag precis släppt ner henne och vi var påväg och titta på bilarna framför oss när Bilen kom farande! jag älskar båda mina barn över allt annat både 2/snart 3 och 6 år gamla..  vad bestämmer åldern tycker ni? alla som är gravida har barn i barnvagn, barn som precis lärt sig gå? eller 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 kanske rentav 18 då dem ensamma ansvarar för sina val i livet? vill gärna veta hur ni tänker.. jag ångrar enbart att jag pratade med aftonbladet för all denna uppståndelse var inte de ja räknade med, men de är lätt att vara efterklok, jag ville bara att polisen skulle få stå till svars mot sitt agerande.. (som individ) inte som instans..

Det som bestämmer åldern är ju om föräldrana har full koll på barnen , Man måste inte ta med små barn eller djur till varje pris.

Så det är förälderns fel att polisbilen körde 40-50 km/h bland folk? Och sedan förälderns fel att polisen hanterade situationen som han gjorde med borderline misshandel?

Sätt dig i situationen att det var en ordnad träff och polisen gjorde likadant för att någon burnade? Säg på Powermeet. Det låter som att du klandrar föräldern för att han valde att åka på en bilträff med sitt barn som i vissa fall uppenbarligen kan vara farliga? Hade han inte polisanmält en civil förare på gatan som gjorde likadant och hanterade situatoinen med samma fientlighet?

Senast redigerat av Eddy (14 oktober 2012)

SportPilot Ubåtsingenjör
14 oktober 2012 · 7 232 Inlägg

FLindgren skrev:

CHEEVA skrev:

jetta16v skrev:

Hade ni tillstånd att ha bilträffen i garaget?

Jag tolkar det att polisen fick samtal och dök upp som dom gjorde, som ett nej..

vad spelar de för roll ? polisen har inte rätt att köra över folk för det

svenska polismyndigheten är ett stort jävla skämt helt enkelt att det sen finns personer som för nekar detta gör mig förvånad

likaså svensk sjukvård ... ett jävla skämt det också

Så någon blev påkörd?

som tur var så hände inte detta denna gången... men om det är ok att handla på detta viset kommer det garanterat att ske en olycka förr eller senare

förstår inte hur man kan försvara polisens agerande... sen förstår jag inte att de alltid är så snabbt på plats när det handlar om sånt här, men när man ringer akut pga kniv hot eller liknande så tar det flera timmar... antar att de som försvarar polisen inte har haft så mycket med de och göra

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Eddy Galen, inte dum.
14 oktober 2012 · 1 324 Inlägg

jorgen72 skrev:

Eddy skrev:

jorgen72 skrev:
Det som bestämmer åldern är ju om föräldrana har full koll på barnen , Man måste inte ta med små barn eller djur till varje pris.

Så det är förälderns fel att polisbilen körde 40-50 km/h bland folk?

Nej det är det inte men han hade ju inte full koll på sitt barn heller o det är lätt att klaga på andra men inte inse sitt eget ansvar o som jag har skrivit innan jag försvarar absolut inte poliserna dom gjorde helt klart fel dom också

Det är därför det kallas en olycka när situationen är framme. Det går alltid något fel för att en olycka ska inträffa. Oavsett om polisen hade kört 15km/h och träffat barnet så är det ändå hans ansvar då det är han som var föraren. Ansvaret ligger alltid hos föraren. Men nu gjorde han inte heller 15km/h och han vägre insé sitt fel.

Om man ska följa ditt argument kan man lika gärna kalla föräldrar som låter sina barn cykla vårdslösa för att de kan ramla och slå sig. Oavsett plats så finns det regler att förhålla sig till som polis/medmänniska.

Senast redigerat av Eddy (14 oktober 2012)

Putteliten
14 oktober 2012 · 9 078 Inlägg

Eddy skrev:

jorgen72 skrev:

Eddy skrev:

Så det är förälderns fel att polisbilen körde 40-50 km/h bland folk?

Nej det är det inte men han hade ju inte full koll på sitt barn heller o det är lätt att klaga på andra men inte inse sitt eget ansvar o som jag har skrivit innan jag försvarar absolut inte poliserna dom gjorde helt klart fel dom också

Det är därför det kallas en olycka när situationen är framme. Det går alltid något fel för att en olycka ska inträffa. Oavsett om polisen hade kört 15km/h och träffat barnet så är det ändå hans ansvar då det är han som var föraren. Ansvaret ligger alltid hos föraren. Men nu gjorde han inte heller 15km/h och han vägre insé sitt fel.

Skulle man dessutom göra likadant mot en grupp poliser, så skulle dom plocka en helt utan att blinka. Sen skulle man bli dömd till livstid för mordförsök på tjänstemän...

Klevert
14 oktober 2012 · 279 Inlägg

känner bara att jag måste skriva en sak till alla som gnäller på att man tar med en 2åring till bilträff. skedde inte incidenten i ett garage till citygorss som var öppet för övrigt ? om man ser det som att man tar med sig sin 2åring till citygross och tappar kollen en liten stund så är det ju samma sak. så spelar ju ingen roll om det är bilträff eller inte 2åringar vistas på parkeringar till butiker och polisen / ingen bör ju köra 40-50 km/h på en parkering bland bilar. finns ju ingen som är normalt funtad som gör det

//Mattias

Volvo V70II (2016)
Kungkim Driver kolfibervinyl.se
14 oktober 2012 · 120 Inlägg

Tråkigt det som hände och jag hoppas din dotter repar sig, tycker polisens agerande var fel och civilaren var lite väl på flugen.
Vad jag dock inte kan förstå, och då har jag en treåring själv som jag har med mig på tillställningar, är varför står du bakom och blockera polisbilen med din dotter i famnen?? hade aldrig gjort det, fanns vittnen runtomkring som löste den biten, hade flyttat på mig och ställt mig vid sidan av så min dotter inte kunnat bli puttad på eller hamnat i tumulten. Då pratar jag inte om händelsen innan, utan när ni tjafsar med varandra.
Tänk på att jag absolut inte försvara polisen i detta fallet, men tycker det är fel att blockera bilen med sin dotter i famnen!!!!

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
stevett
14 oktober 2012 · 298 Inlägg

Har du egna barn? Jag bara undra,  vi var nämligen i sällskap han jag och vad jag nu tyckte så hade han full koll på sitt barn samma som jag hade. Hade min dotter med mig som är 8 så det kunde lika gärna varit henne de höll på att köra på.

jorgen72 skrev:

Eddy skrev:

jorgen72 skrev:
Det som bestämmer åldern är ju om föräldrana har full koll på barnen , Man måste inte ta med små barn eller djur till varje pris.

Så det är förälderns fel att polisbilen körde 40-50 km/h bland folk?

Nej det är det inte men han hade ju inte full koll på sitt barn heller o det är lätt att klaga på andra men inte inse sitt eget ansvar o som jag har skrivit innan jag försvarar absolut inte poliserna dom gjorde helt klart fel dom också

Senast redigerat av stevett (14 oktober 2012)

Black widow
Timmu
14 oktober 2012 · 124 Inlägg

Klevert skrev:
känner bara att jag måste skriva en sak till alla som gnäller på att man tar med en 2åring till bilträff. skedde inte incidenten i ett garage till citygorss som var öppet för övrigt ? om man ser det som att man tar med sig sin 2åring till citygross och tappar kollen en liten stund så är det ju samma sak. så spelar ju ingen roll om det är bilträff eller inte 2åringar vistas på parkeringar till butiker och polisen / ingen bör ju köra 40-50 km/h på en parkering bland bilar. finns ju ingen som är normalt funtad som gör det

//Mattias

Bara en tanke, vad är de för hastighetsgräns i parkeringshuset? Tänkte det är ju ganska stor skillnad på 30 och 50.
Om gränsen är 30 och bilen körde klart över det så borde bara den saken vara ganska allvarlig i mina ögon. Rätt säker på att de brukar va 30 i dessa garage?

DJchaoz
14 oktober 2012 · 181 Inlägg

som tur var så hände inte detta denna gången... men om det är ok att handla på detta viset kommer det garanterat att ske en olycka förr eller senare

Läst tråden och lägger mig inte på någons sida, men just denna mening fann jag rolig, då många här tycker t.ex streetracing och liknande är helt ok och bara ungdomar som gör sin grej. Men just denna mening säger säkert polisen och andra(tex mig) när de ser "lekande" ungdomar på vägen. Och nu sägs detta om polisen. Det har sagts innan, hade tråden blåst upp så här om det varit en privatperson som nästan körde på??

För det händer ofta vad jag ser, oftast på uteträffar iofs men de ska burna lite och sladda och kommer farligt nära bilar och folk som går. Men inte massa folk som stoppar dem och är jävliga.. Visst polisen ska inte köra fort eller så, och har han verkligen kört fort som attans in bland folk så ska de få straff som alla andra. Men polisen är inte robotar och är människor. Kan vara snälla och rövhål.. Jag hade aldrig klarat av att vara snut eller liknande för jag hade absolut inte varit snäll om jag varit omringad av högljuda typer som kallar namn.

Till TS kan jag iaf säga att tur att inget hände och kul att ungarna gillar bilar. smile Det är ju positivt.

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
SportPilot Ubåtsingenjör
14 oktober 2012 · 7 232 Inlägg

DJchaoz skrev:

som tur var så hände inte detta denna gången... men om det är ok att handla på detta viset kommer det garanterat att ske en olycka förr eller senare

Läst tråden och lägger mig inte på någons sida, men just denna mening fann jag rolig, då många här tycker t.ex streetracing och liknande är helt ok och bara ungdomar som gör sin grej. Men just denna mening säger säkert polisen och andra(tex mig) när de ser "lekande" ungdomar på vägen. Och nu sägs detta om polisen. Det har sagts innan, hade tråden blåst upp så här om det varit en privatperson som nästan körde på??

För det händer ofta vad jag ser, oftast på uteträffar iofs men de ska burna lite och sladda och kommer farligt nära bilar och folk som går. Men inte massa folk som stoppar dem och är jävliga.. Visst polisen ska inte köra fort eller så, och har han verkligen kört fort som attans in bland folk så ska de få straff som alla andra. Men polisen är inte robotar och är människor. Kan vara snälla och rövhål.. Jag hade aldrig klarat av att vara snut eller liknande för jag hade absolut inte varit snäll om jag varit omringad av högljuda typer som kallar namn.

Till TS kan jag iaf säga att tur att inget hände och kul att ungarna gillar bilar. smile Det är ju positivt.

som tur är försvarar jag inte lekandet på almän väg där oskyldiga kan komma till skada ... men om nu polisen tycker de är ok att göra så här är de väl inte fel att köra som en idiot heller ? jävla dubbel moral

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Eddy Galen, inte dum.
14 oktober 2012 · 1 324 Inlägg

DJchaoz skrev:

som tur var så hände inte detta denna gången... men om det är ok att handla på detta viset kommer det garanterat att ske en olycka förr eller senare

Läst tråden och lägger mig inte på någons sida, men just denna mening fann jag rolig, då många här tycker t.ex streetracing och liknande är helt ok och bara ungdomar som gör sin grej. Men just denna mening säger säkert polisen och andra(tex mig) när de ser "lekande" ungdomar på vägen. Och nu sägs detta om polisen. Det har sagts innan, hade tråden blåst upp så här om det varit en privatperson som nästan körde på??

För det händer ofta vad jag ser, oftast på uteträffar iofs men de ska burna lite och sladda och kommer farligt nära bilar och folk som går. Men inte massa folk som stoppar dem och är jävliga.. Visst polisen ska inte köra fort eller så, och har han verkligen kört fort som attans in bland folk så ska de få straff som alla andra. Men polisen är inte robotar och är människor. Kan vara snälla och rövhål.. Jag hade aldrig klarat av att vara snut eller liknande för jag hade absolut inte varit snäll om jag varit omringad av högljuda typer som kallar namn.

Till TS kan jag iaf säga att tur att inget hände och kul att ungarna gillar bilar. smile Det är ju positivt.

Kan säga dig som "street-racare" att jag vet vad jag gör är olagligt och oansvarigt, men skulle aldrig utsätta någon annan "oskyldig" för fara. De flesta är säkert som mig också. Men såklart finns det rötägg.

Dock är detta inte en diskussion om streetrace då det skulle lägga till en moralisk diskussion i episka proportioner, och har ändå inte något att göra med vad som inträffade då det var i ett garage.

Det om att polisen blev förbannad pga folkmassan emot honom. Är han inte tränad för att hantera sådana situationer med lugn för att inte eskalera en redan explosiv situation? Om han börjar vara aggressiv i en sådan situation så tycker jag att han inte ska vara ute i fält.

Folkmassan bildades för att det var "intressant att titta på" sedan för att också stoppa polisen från att fly den misstänkta brotsplatsen. Dock tycker jag att det var JÄVLIGT onödigt att skrika "snutjävel" och sådant som de gjorde i:

Senast redigerat av Eddy (14 oktober 2012)

jetta16v
14 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Eddy skrev:

DJchaoz skrev:

som tur var så hände inte detta denna gången... men om det är ok att handla på detta viset kommer det garanterat att ske en olycka förr eller senare

Läst tråden och lägger mig inte på någons sida, men just denna mening fann jag rolig, då många här tycker t.ex streetracing och liknande är helt ok och bara ungdomar som gör sin grej. Men just denna mening säger säkert polisen och andra(tex mig) när de ser "lekande" ungdomar på vägen. Och nu sägs detta om polisen. Det har sagts innan, hade tråden blåst upp så här om det varit en privatperson som nästan körde på??

För det händer ofta vad jag ser, oftast på uteträffar iofs men de ska burna lite och sladda och kommer farligt nära bilar och folk som går. Men inte massa folk som stoppar dem och är jävliga.. Visst polisen ska inte köra fort eller så, och har han verkligen kört fort som attans in bland folk så ska de få straff som alla andra. Men polisen är inte robotar och är människor. Kan vara snälla och rövhål.. Jag hade aldrig klarat av att vara snut eller liknande för jag hade absolut inte varit snäll om jag varit omringad av högljuda typer som kallar namn.

Till TS kan jag iaf säga att tur att inget hände och kul att ungarna gillar bilar. smile Det är ju positivt.

Kan säga dig som "street-racare" att jag vet vad jag gör är olagligt och oansvarigt, men skulle aldrig utsätta någon annan "oskyldig" för fara. De flesta är säkert som mig också. Men såklart finns det rötägg.

Dock är detta inte en diskussion om streetrace då det skulle lägga till en moralisk diskussion i episka proportioner, och har ändå inte något att göra med vad som inträffade då det var i ett garage.

Det om att polisen blev förbannad pga folkmassan emot honom. Är han inte tränad för att hantera sådana situationer med lugn för att inte eskalera en redan explosiv situation? Om han börjar vara aggressiv i en sådan situation så tycker jag att han inte ska vara ute i fält.

Håller med, han borde ha sagt, såja kära bilälskare, ni är så gulliga och underbara, jag undrar om ni skulle vara snälla och kunna möjligtvis skingra er?
Kom ihåg att vi älskar er och ni är fantastiska.
Tack på förhand!

roll

DJchaoz
14 oktober 2012 · 181 Inlägg

Vad han ska vara utbildad i eller ej det vet jag inte, och jag sa inte att det var ok. Jag sa att JAG aldrig hade klarat av det. Och vara utbildad i teori och real life det är två saker. Oavsett yrke och utbildning så görs fel pga man är mänsklig. Vissa yrken tycker man inte att det ska göras fel men det händer!
Läkare tar död på nån under enkel operation. Snutar slår en som är kaxig. stjärnkockar bränner kött. U name it.. INGEN ÄR PERFEKT! smile

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Eddy Galen, inte dum.
14 oktober 2012 · 1 324 Inlägg

jetta16v skrev:

Eddy skrev:

DJchaoz skrev:
Läst tråden och lägger mig inte på någons sida, men just denna mening fann jag rolig, då många här tycker t.ex streetracing och liknande är helt ok och bara ungdomar som gör sin grej. Men just denna mening säger säkert polisen och andra(tex mig) när de ser "lekande" ungdomar på vägen. Och nu sägs detta om polisen. Det har sagts innan, hade tråden blåst upp så här om det varit en privatperson som nästan körde på??

För det händer ofta vad jag ser, oftast på uteträffar iofs men de ska burna lite och sladda och kommer farligt nära bilar och folk som går. Men inte massa folk som stoppar dem och är jävliga.. Visst polisen ska inte köra fort eller så, och har han verkligen kört fort som attans in bland folk så ska de få straff som alla andra. Men polisen är inte robotar och är människor. Kan vara snälla och rövhål.. Jag hade aldrig klarat av att vara snut eller liknande för jag hade absolut inte varit snäll om jag varit omringad av högljuda typer som kallar namn.

Till TS kan jag iaf säga att tur att inget hände och kul att ungarna gillar bilar. smile Det är ju positivt.

Kan säga dig som "street-racare" att jag vet vad jag gör är olagligt och oansvarigt, men skulle aldrig utsätta någon annan "oskyldig" för fara. De flesta är säkert som mig också. Men såklart finns det rötägg.

Dock är detta inte en diskussion om streetrace då det skulle lägga till en moralisk diskussion i episka proportioner, och har ändå inte något att göra med vad som inträffade då det var i ett garage.

Det om att polisen blev förbannad pga folkmassan emot honom. Är han inte tränad för att hantera sådana situationer med lugn för att inte eskalera en redan explosiv situation? Om han börjar vara aggressiv i en sådan situation så tycker jag att han inte ska vara ute i fält.

Håller med, han borde ha sagt, såja kära bilälskare, ni är så gulliga och underbara, jag undrar om ni skulle vara snälla och kunna möjligtvis skingra er?
Kom ihåg att vi älskar er och ni är fantastiska.
Tack på förhand!

roll

Eller så kunde han förstått att hans agerande skulle bara göra situationen värre, vilket är lite emot vad en polis ska göra så vitt jag minns.

Om man vill bli påpucklad av en polis för att man reagerade på att ditt egna barn var i fara så inga problem. Men de som försöker få polisen att sluta vara ett rövhål till alla för att sedan bli påpucklad vill inte sådant.

Skulle det bli ett sådant ståhej om polisen bara höll sig lugn? Aldrig! Det hade inte blivit en intern utredning hos polisen och aftonbladet skulle aldrig tänka tanken att publicera en artikel om en polis som höll sig lugn och fick situationen utredd innan han började försöka ta sig ut (vilket i detta fall är smitning från brottsplats)

DJchaoz skrev:
Vad han ska vara utbildad i eller ej det vet jag inte, och jag sa inte att det var ok. Jag sa att JAG aldrig hade klarat av det. Och vara utbildad i teori och real life det är två saker. Oavsett yrke och utbildning så görs fel pga man är mänsklig. Vissa yrken tycker man inte att det ska göras fel men det händer!
Läkare tar död på nån under enkel operation. Snutar slår en som är kaxig. stjärnkockar bränner kött. U name it.. INGEN ÄR PERFEKT! smile

Nästa gång en kock förgiftar din mat och du vill fortfarande att han ska jobba som kock, säg till mig. Då har jag en skev världsbild uppenbarligen.

Det du försöker säga är att snuten "brände köttet" men i detta fall så spottade dom i din soppa.

Senast redigerat av Eddy (14 oktober 2012)

it_mutt Avstängd
14 oktober 2012 · 10 388 Inlägg

JUSTer skrev:
Hade jag varit där skulle jag aldrig låtit snuten röra vid dig när du håller i din dotter, ni var lätt 15man som lätt kunde slå ner snutb'gen, sen gå därifrån och ingen har sett nånting!

Var ju med en förbannat genomtänkt och klurig kommentar





Eddy skrev:

jorgen72 skrev:

Eddy skrev:
Så det är förälderns fel att polisbilen körde 40-50 km/h bland folk?

Nej det är det inte men han hade ju inte full koll på sitt barn heller o det är lätt att klaga på andra men inte inse sitt eget ansvar o som jag har skrivit innan jag försvarar absolut inte poliserna dom gjorde helt klart fel dom också

Det är därför det kallas en olycka när situationen är framme. Det går alltid något fel för att en olycka ska inträffa. Oavsett om polisen hade kört 15km/h och träffat barnet så är det ändå hans ansvar då det är han som var föraren. Ansvaret ligger alltid hos föraren. Men nu gjorde han inte heller 15km/h och han vägre insé sitt fel.

Om man ska följa ditt argument kan man lika gärna kalla föräldrar som låter sina barn cykla vårdslösa för att de kan ramla och slå sig. Oavsett plats så finns det regler att förhålla sig till som polis/medmänniska.

Men ingen blev ju påkörd. Nu är vi ju inne på "om" "utifall" och så vidare, totalt menlöst.






Eddy skrev:
...

Skulle det bli ett sådant ståhej om polisen bara höll sig lugn? Aldrig! Det hade inte blivit en intern utredning hos polisen och aftonbladet skulle aldrig tänka tanken att publicera en artikel om en polis som höll sig lugn och fick situationen utredd innan han började försöka ta sig ut (vilket i detta fall är smitning från brottsplats)
...

Vari ligger brottet menar du? (Som polismannen smitit från)

Och Aftonbladet skulle aldrig...Har du läst aftonbladet, speciellt webbupplagan, under de senaste....ptja...10 åren egentligen?

Senast redigerat av it_mutt (14 oktober 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang