2669
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Muttley
27 juli 2009
linuslinje skrev:
tkd_rille skrev:
J_84 skrev:
en vanlig nykterhets kontroll då det är en ynger polis tjej som börjar små prata om hur fin bil jag har och att hon själv vill köpa en bil men har inte råd just nu och helt plötsligt slänger hon ut sig att hon va singel...!! kan bara säga F*N att man hade just tjej då!! För hon va riktigt vacker!

Och du tog inte numret till henne? i nödfall liksom smile

åh vad korkat! går väl alltid att byta upp sig?

Exakt en brud med handbojjor och pistol, finns väl inget som slår en sådan go tjej ?

109 Inlägg
27 juli 2009
För ca 2 år sen (17 år, skulle fylla 18 om 3 månader) blev jag stoppad av polisen när jag körde min nyinköpta dirtbike på vägen. Dom hade en vanlig rutinkontroll lite utanför en skola. Så vinkar han in mig. Och det första han säger till mej är

-Polis: Vafan är det du kör omkring på!?
- Jag: Ehm...ja...typ en cross...
- Polis: Okej...har du nått körkort till den?
- Jag: Njae...asså man kan inte ha körkort till den...den får bara framföras på inhägnat område...
- Polis: Jahaja...du, följ med in i piketen lite så får vi reda ut det här

Med darriga ben följer jag med honom in i piketen, han tar fram ett papper och skriver och säger ingenting på några minuter. Sen till slut frågar jag honom vad han gör och vad som kommer hända nu.

Polis: Jag skriver en rapport på det här
Jag: Okej...kommer jag få böter och indraget körkort nu?
Polis: Det kan jag inte svara på, det är inte vi som bestämmer det. Men jag kan gissa på att du får dagsböter på ca 800 kr och kanske nån månad indraget körkortstillstånd.

Jaha tänker jag, lite surt kanske men ändå inte hela världen. Och ung och dum som jag var ger jag mej ut och kör med dirtbiken på vägen 3 dagar efter...vad tror du händer? Blir stoppad igen! Fast på ett annat ställe. Helt otroligt, och extremt otur, bor på landet så det kryllar inte direkt av poliser här. Och det var ungefär samma visa igen, dom ringer farsan och säger han får hämta mig för jag inte får köra dirtbiken på vägen hem.

En månad går. Sen så får jag ett brev att jag ett paket/brev att hämta ut på posten. Det var då mitt straff som hade kommit. Vad tror ni det blev?
2000 kr i böter och 1 år indraget körkort!

Jag kokade av ilska. Skulle fylla 18 år om några månader. Fick inte övningsköra på 1 år. Tappade extrem respekt och tillit för polisen, även fast det var mitt eget fel och att dom inte bestämde mitt straff. Men jag blev arg på dom ändå. Så medans mina kompisar fick körkort och körde bil körde jag moped och dirtbike.

Så tog till slut mitt körkort precis efter jag hade fyllt 19.
Ska även tilläggas att jag fortsatte köra dirtbike på vägen efter mitt straff oxå, fast körde på mindre vägar och kollade efter poliser i varje hörn tongue

835 Inlägg
27 juli 2009
Så du tappade tillit för polisen för det? Hur är din respekt för mattanter och cirkusdirektörer efter det inträffade då? De hade ju ungefär lika mycket skuld i att du fick 1 år och 2000:- i böter. Du skulle ha tappat lite självkänsla istället kanske.

Performance meck
342 Inlägg
27 juli 2009
har bara fått en komentar

ja du pöjk vi låg i 160 bakom och kom inte ifatt det blir inte roligt för dig det här.

sedan fick jag beröm för däcken han hade aldrig sett en traktor med så bra mönster. men det hjälpte inte traktorn fick åka bäragre till polis garaget:(

Mvh viktor
Senast redigerat av wistfors (27 juli 2009)

77 Inlägg
27 juli 2009
- HUR FAN KÖR DU????

- Ja vet inte... Var inledande orden i en från min sida ganska fåordig konversation som varade i över 30 minuter. Resultatet blev till sist indraget körkort i 4 månader och 4000:- i böter. Orsak: efterföljande på 90 väg i farter över 200.. Synd man inte visste att det var polisen som var bakom.

- Om man har en sån här sportbil ska man hyra en bana för att leka på. Tänk om det hade varit en mopedist ute utan ljuset på, va tror du hade hänt då???

- Ja hade nog kört på honom, förmodar jag.. Var mörkt ute och ja hade köpt lite mat som ja skulle hem och äta. Den hann kallna...
Men man lär sig av sina misstag...

Dont take life to serious, You never get out of it alive

Bärs!
3 456 Inlägg
27 juli 2009
Slayerkiller skrev:
*Massa text*

......Jag kokade av ilska. Skulle fylla 18 år om några månader. Fick inte övningsköra på 1 år. Tappade extrem respekt och tillit för polisen, även fast det var mitt eget fel och att dom inte bestämde mitt straff. Men jag blev arg på dom ändå. Så medans mina kompisar fick körkort och körde bil körde jag moped och dirtbike.

roll Det där var det dummaste jag hört tror jag.

Garaget.org peakade 2008.

1 270 Inlägg
27 juli 2009
linuslinje skrev:
1.
Blev stoppad efter lite rondell-driftning

Jag: -"såå.... vad händer med mitt körkort nu?"
Polismannen: -"Vart är ditt körkort?"
Jag: hmm..... i din bröstficka?
Polismannen: ajustd.....! (pinsam tystnad)
Jag: ok.... sad

2.

Åkte från mcdonalds med 4 snygga tjejer i bilen i ~200.
Såg i backspegeln i kurvorna på motorvägen långt långt bak att det var något som närmade sig fort.
Jag fundera på om jag skulle gasa på och köra av vid första avfart eller bromsa. '
Jag bromsade.
Efter en stund kom det fram en bil och la sig bakom mig, när jag bromsade ner till 90 så bromsade han också ner. Jag såg inte vem det var bakom.
Jag bromsade ner till 70 så gjorde han det med. Såg fortfarande inte.
Då bromsade jag hårt ner till ~30 så kom det upp en polisbil bredvid. OJ tänkte jag.

Blev stoppad lite senare och får höra
HÖR FAN KÖR DU, vi har legat i 200 efter dig i 2 mil utan att komma ifatt dig!
-jasså? jag körde inte så fort
-inte? hur förklarar du att vi inte kom ifatt dig då?
-Ni kanske inte hade så snabb bil?
-hmpfh...

Efter att ha rytit åt mig, kollat upp bilen och mig och varit allmänt elak så stoppade han in huvudet i bilen med sin ficklampa och lös lite och fick se 4 söta tjejer tittandes på honom med valpögon. Då ändrade hans attityd HELT och han hämtade sin kollega. smile

Helt plötsligt gick konversationen in på hur smart det är att köra så fort med 4 söta tjejer i bilen, att böter var dyrt dyrt dyrt osv.

Han kom med förslaget att om de släppte mig så var jag tvungen att bjuda alla tjejer på en god middag.
Jag tyckte det var en helt okay ide, tjejerna med. Så jag godtog förslaget och så fick vi åka smile

Lärdom: Var lugn lugn lugn,  trevlig och ha ett gäng söta smarta tjejer i bilen.

Det med tjejer måste fan funka big_smile

jag var och hämta min tjej i vintras inne i stan, så körde med parkering åå dimljus. Var lite sur för att fått gå upp mitt i natten för att bara hämta henne. Så när jag svängde ut från gatan så gasa jag på lite så låg lite över 50 på en 50väg. kommer till en korsning där jag har grönt och trycker på och kommer upp i 70 (fortfarande 50) ser då att bilen som stog och hade rött kommer efter mig så säger till tjejen nu fan har jag polisen bakom mig. så hon säger "oj då, det är väl inte bra?" jag bara nä vad tror du?
Iaf så fortsätter dom efter mig en bit så sa jag ska dom inte stanna mig nu och hon sa men det kanske inte är någon polis. Så jag svängde åå stanna på vägkanten så dom stanna bakom åå blinka med blåljusen. 

Polisen: Jaha vet du varför vi stanna dig?
Jag: (som trodde det va för jag körde för fort) svara nä du jag vet inte.
Polisen: Hur bra ser du framåt?
Jag: Jadu jag ser riktigt bra.
Polisen: Nä du grabben med parkering och dimljus ser man 25 meter frammåt, vad gör du om det kommer ett rådjur?
Jag: Äsch bilen är helförsäkrad så gör inte så mycket.
polisen börja skratta massa sen sa han joo men ändå det är inte coolt, finns väl ingen tjej som tycker det och kolla på min tjej
Hon: Jo jag tycker det är mycket snyggare än vanligt.
Polisen: Aja men det är itne gratis sånt här!
Jag: nä jag vet, vad kommer det gå på?
Polisen: 1200kr men om du bjuder tjejen på en middag för halva priset så får du åka så sa han det till henne och hon skratta
Jag: jaha då blire inge McDonalds
Polisen: joo faan men då får hon äta många hamburgare

Så skratta vi åå så fick jag åka smile

Musikproducent
79 Inlägg
27 juli 2009
Stannad för fortkörning...
Manlig polis: "VA?! Är det en diesel?!.."
Jag: "Jepp, det är inte bilen utan föraren som gör jobbet..." sa jag lite småkaxigt till honom, sen frågade han bara massa annat om bilen.. Om jag byggt den själv osv, tack vare det missade han min xenon-konvertering big_smile

"Bad sound kills good music"

98 Inlägg
27 juli 2009
Hade kört 8 mil sedan jag hållit på fixa bilen i 3 veckor.

Mitt i allt så ser jag en civilpolis bakom med blinkande ljus.

*fan*

Stannade

- Fixade du just till reg.skylten i framfönstret.
- Nej. (hade haft fullt upp med att stänga av musikvideon som spelade på skärmen).
- Då vi kom emot så såg vi inte reg skylen i föntret. (kollegan springer runt bilen och kollar och tittar)
- Ok, men jag har inte gjort något åt den.
- Vi kom emot och svängde efter dig.... Körkort och reg.bevis.
* hittar reg bveviset och ger den till kontapeln som räcker över den till sinm kollega som försvinner iväg med den*
* under tiden funmlar jga med jackan och säker i vilken ficka jag har kortet (inte så lätt att hitta rätt så man är nervös)
- Värför har du inte skylten fram på bilen?
- Bilen är nymålad och vill inte att lacken skall spricka om jag fäster skylten nu redan, men skylten är ju på den sidan där fartkamerorna är!!!
- har du något körkot nu då??? (polisen var inte så imponerad då jag i 2 minuter förökt hitta mitt körkort, enda jag tänkte på var "hoppas de inte vill se under huven")
- här är mitt kort.
- Ok, det verkar ju vara ok, och du är ju t.o.m. ägaren till bilen.
- Jo
- Jag skriver in i regbeviset att du måste ha skylten framtill på bilen.
- OK.  (suck sad )
- Bilen luktar ju faktiskt nymålad
* polisen försvinner in i bilen och skriver på lappen*
- jag blir smått förbannad och tar fram en skruvmejsel och skruva fast skylten.
- Jahaaaa, om jag vist att det varit sådär lätt skulle jag inte ha skrivit något  på reg.beviset.
- Nåjaaa... Sådär enkelt var det smile

-Jaha ha en trevligt fortsättning då...
- Tack desamma

så nu åker jag runtg med ett reg.bevis där det står att jag måste ha reg.skylt. smile
Senast redigerat av Zulu (27 juli 2009)

4 005 Inlägg
27 juli 2009
Zulu skrev:
Hade kört 8 mil sedan jag hållit på fixa bilen i 3 veckor.

Mitt i allt så ser jag en civilpolis bakom med blinkande ljus.

*fan*

Stannade

- Fixade du just till reg.skylten i framfönstret.
- Nej. (hade haft fullt upp med att stänga av musikvideon som spelade på skärmen).
- Då vi kom emot så såg vi inte reg skylen i föntret. (kollegan springer runt bilen och kollar och tittar)
- Ok, men jag har inte gjort något åt den.
- Vi kom emot och svängde efter dig.... Körkort och reg.bevis.
* hittar reg bveviset och ger den till kontapeln som räcker över den till sinm kollega som försvinner iväg med den*
* under tiden funmlar jga med jackan och säker i vilken ficka jag har kortet (inte så lätt att hitta rätt så man är nervös)
- Värför har du inte skylten fram på bilen?
- Bilen är nymålad och vill inte att lacken skall spricka om jag fäster skylten nu redan, men skylten är ju på den sidan där fartkamerorna är!!!
- har du något körkot nu då??? (polisen var inte så imponerad då jag i 2 minuter förökt hitta mitt körkort, enda jag tänkte på var "hoppas de inte vill se under huven")
- här är mitt kort.
- Ok, det verkar ju vara ok, och du är ju t.o.m. ägaren till bilen.
- Jo
- Jag skriver in i regbeviset att du måste ha skylten framtill på bilen.
- OK.  (suck sad )
- Bilen luktar ju faktiskt nymålad
* polisen försvinner in i bilen och skriver på lappen*
- jag blir smått förbannad och tar fram en skruvmejsel och skruva fast skylten.
- Jahaaaa, om jag vist att det varit sådär lätt skulle jag inte ha skrivit något  på reg.beviset.
- Nåjaaa... Sådär enkelt var det smile

-Jaha ha en trevligt fortsättning då...
- Tack desamma

så nu åker jag runtg med ett reg.bevis där det står att jag måste ha reg.skylt. smile

Måste man ha registreringsbeviset med sig i färd i bilen i finland?

Kan polisman ändra ditt fordons uppgifter på plats?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 juli 2009
Va någon här, minns ej som va på en träff. Polisen stoppar honom så sitter han med en tjej i bilen.

Polisen säger - Du får böter för högt buller.
Snubben - Det kan jag väl inte få?
Polisen - Du behöver inte säga emot.
Snubbens tjej som satt i bilen - Han försökte impa på mig.
Polisen - Ja då kan du betala halv summan av boten då.

Så tyst hon blev ! tongue hahahaha

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

2 126 Inlägg
27 juli 2009
Sist jag blev stoppad var av 2 st väldigt trevliga och snygga kvinnliga poliser varav den ena var snabb med att påpeka med ett underbart brett leende, att fälgarna på min XR4X4:a nog var mycket dyrare än resten av bilen vilket jag bara kunde hålla med om vid det tillfället big_smile (detta var innan jag fixade till den lite)

11 Inlägg
27 juli 2009
Sushikocken skrev:
hehe! verkar som farbror blå är rätt rolig ändå

Jo, men man måste möta dom bra också smile

Bilälskare!

16 197 Inlägg
27 juli 2009
blev stoppad av polisen i förrgår..  blås å körkortskoll,

snuten påpeka att min körkort va lite slitet å att ja måste skaffa nytt å efter lite socialt pratande så sa den ena polisen. "fan va snyggt de e me solfilm även på sidorutorna fram å sänkt bil,  ha en fortsatt bra kväll å kör lugnt"

varför e inte alla poliser så??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
386 Inlägg
27 juli 2009
evilaudio skrev:
blev stoppad av polisen i förrgår..  blås å körkortskoll,

snuten påpeka att min körkort va lite slitet å att ja måste skaffa nytt å efter lite socialt pratande så sa den ena polisen. "fan va snyggt de e me solfilm även på sidorutorna fram å sänkt bil,  ha en fortsatt bra kväll å kör lugnt"

varför e inte alla poliser så?? Ja den tanken har man haft många gånger. Man tycker att polisen skulle lägga energi på annat än att sätta böter för tex solfilm och sånt. Det går ju en och annan mördare lös i det här landet varför inte försöka ta dom istället för att reta upp folk som sköter sig och har ett intresse.

191 Inlägg
27 juli 2009
Bil: 850R / 19" fälgar
På vägen till elmia blir jag stannad i Växjö för blåskontroll

Efter att ha gått runt bilen och en djup diskussion med sin kollega säger polisen: Du har alldeles för stora fälgar, så stora får man inte ha. Ska vara den storleken som står i regbeviset.

Bil: 850R
Stod still med parkeringsljusen och dimljusen när polisen rullar upp. Detta va mitt i natten, inte dagtid och bilen va avstängd.

Polisen: Du stänger av dimljusen va(spydigt)
Jag: Jag står ju still!?
Polisen: Ja men kör du 1 cm så bötfäller jag dig
Jag: Vad bra jag älskar böter...
Då sticker den andra snuten fram huvudet och säger: Då måste du ha ett väldigt bra jobb?
Jag: Ja, det ser du väl.. sen rullade dom upp och åkte.

Spydiga mot mig så är jag spydig tillbaka, enkel regel
Annars är dom flesta trevliga och gör ett bra jobb.

Åttafemti R

109 Inlägg
28 juli 2009
Aga_Diff skrev:
Slayerkiller skrev:
*Massa text*

......Jag kokade av ilska. Skulle fylla 18 år om några månader. Fick inte övningsköra på 1 år. Tappade extrem respekt och tillit för polisen, även fast det var mitt eget fel och att dom inte bestämde mitt straff. Men jag blev arg på dom ändå. Så medans mina kompisar fick körkort och körde bil körde jag moped och dirtbike.

Om du ska komma med ett sånt påstående får du fan förklara varför oxå.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 juli 2009
Slayerkiller skrev:
Aga_Diff skrev:
Slayerkiller skrev:
*Massa text*

Om du ska komma med ett sånt påstående får du fan förklara varför oxå.

Är det så svårt att lista ut, har du gjort nått dumt får du stå för det. Är du så dum så du är ute och kör olagligt månader innan du skall ta körkort så skyll dig själv, för det är definitivt inte polisens fel.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
28 juli 2009
Klockren tråd det här, blev ett par garv bara av dom senaste 5 sidorna big_smile
Många kommentarer är ju i klass med kommentarer som fälldes under värnpliktsutbildningen wink

blacken
28 juli 2009
En story ifrån "andra sidan", jag kände en länsman som skulle dirigera trafiken i en korsning, ( det var något som hade hänt) han ger tecken till trafiken framifrån att "stanna", han vänder sig om för att vinka fram korsande trafik varpå han helt plötsligt landar på en motorhuv och glider upp på framrutan. I bilen så sitter det en ganska så äldre herre med dam som inte hade sett att länsman hade gett stopptecken, så han bara gasade på i korsningen..tongue

Sök