Uppdatering igen då.
Läckande växellåda är inte roligt om man ska behöva köra en felsökning som man inte hittar från början & efter att bytat packning ett x antal gånger & gjorde om tråget med slät flänskant, jag trodde att flänsen som var problemet,
men kom sedan på att det sitter en o-ring vid påfyllnadsröret & bytade den,
lät den ny svetsade tråget sitta kvar eftersom den inte läckte.
så kan man ju få tuppjuck för mindre.
Det tog ?bara? 1,5 veckas svärande innan man kom på detta?.. ?
Ja, ja, det är av misstagen man lär sig.
Sedan började Power meat närma sig med storm steg så då var det tanke att man skulle åka på detta.
Tänkte jag skulle få ihop bagage bygget för jag ansåg att det inte var mycket kvar så sagt & gjort så blev det att städa upp i bak & fick nästan alla delar på plats, limmade, klädda & på plats när klockan blev sent. ?
Rultatet?
Alla delar är inte färdiga, limmet tog slut. ?
Dagen efter var det tänkt att åka till Power meat.
MEN??. då börjar problemen. ?
skulle starta bilen & köra ut den,
den startar utan problem.
Ska lägga i backen, men nu gick det inte att rubba spaken.
F?k, misstanke, tråget jag hade på är för grund så växelväljaren slår i botten på tråget.
Så det blir att byta till arbetskläder & riva ner tråget & misstanken jag hade blev bekräftat, tråget är 6mm för grunt. ?
Fick tag på det andra tråget som satt på växellådan från början.
Gjorde iordning den & fick den på plats
& drog efter momentet som det skulle vara.
2,5 timmar senare så var även oljan i lådan.
Nu då, skulle starta & backa ut, ja, va, f-n händer? INGENTING, motorn går runt, men startar inte.
Häller i startgas, tänder,
provar att startar utan gas, ingenting.
Plockar isär bränsleledningen från pumpen & ska kolla om det kommer bränsle??. Tort. ?
Pumpen går & fungerar som den ska.
Var har all bensin tagit vägen?
Typ 45-50 liter.
Tanka bilen full innan jag ställde in den i garaget, har då kört ca 2 mil & kört lite fram & tillbaka för att få runt oljan i lådan.
Bilen drar ju inte 5-7 liter/milen.
Så jag provar att bara köra pumpen, men utan resultat.
Det detta blir att kolla upp idag & se vad detta kan bero på, lutar lite mot om någon slangat ur bensin. ?
Utöver vädret så har detta riktigt hammrat ner suget ner i skosulorna för att åka till träffen.
Men som allt annat här i livet så är det upp & ner med humöret.
Men blir uppdatering vid senare tillfälle.