1931
Sök

Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

773 204 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2024
2 517 Inlägg
19 augusti 2015
Trådstartare
big_smile Man slipper i alla fall vatten i bilen big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

Baronen
1 434 Inlägg
19 augusti 2015
Ja, det är ju skönt att slippa smile

Elbilar kan dra åt helvete.

769 Inlägg
19 augusti 2015
trist när man hittar sådana fusklagningar under 3cm spackel sad

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

2 517 Inlägg
19 augusti 2015
Trådstartare
big_smile Ja, jo, men om man vänder på det, så är det lite tur att man hittar sådant nu än när man har målat bilen & upptäcker spricker i färgen & får åtgärda det senare.

769 Inlägg
19 augusti 2015
sant så sant smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

294 Inlägg
20 augusti 2015
Ja, man undrar ju om någon tidigare ägare följer projekter här på garaget och om han i så fall är nöjd med sitt hantverk smile

Annars har jag funderat lite på det här med andra lister. Är inte plåten pressad efter formen på orginallisterna? I alla fall på framskärm och så att säga baklykta och framåt?

Och hur tänker du dig lackera sedan, två färger, enfärgat eller blir det en special?

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
RobbanGBG skrev:
Ja, man undrar ju om någon tidigare ägare följer projekter här på garaget och om han i så fall är nöjd med sitt hantverk smile

Annars har jag funderat lite på det här med andra lister. Är inte plåten pressad efter formen på orginallisterna? I alla fall på framskärm och så att säga baklykta och framåt?

Och hur tänker du dig lackera sedan, två färger, enfärgat eller blir det en special?

hmm Jag undrar om inte bilen är ihop plockad för utställningen den var på.
Så då är det ju inte så noga med hållfastigheten, bara utseende.
Men varför gör man det inte ordentligt om man ändå håller på?
Hade ju varit roligt om denne tittade på tråden.
Listerna får jag se hur det blir med dom, inget är bestämt än.

Färgen...har varit ett lite dilemma eftersom jag inte bestämt mig än.
Vitt tak kanske... Kom gärna med förslag.  big_smile

Baronen
1 434 Inlägg
20 augusti 2015
Flake i alla kulörer och storlekar!! smile

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Flake i alla kulörer och storlekar!! smile

lol mnjae, har lite fundering på någon slag av mörk kulör med vitt tak.

26 Inlägg
20 augusti 2015
Mörkröd med silver på taket ?

Mitt projekt: Cadillac sixty special Fleetwood 1958
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307551

1 317 Inlägg
20 augusti 2015
Kapat otroligt mkt me vinkelharry,men sen köpte ja en liten plasma mest för o testa,2500kr.....jösses,hur kan man va utan en sån...skär plåt som smör o mkt fina snitt......kan varmt rekommenderas..ben-cut 50 heter min..

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
Gert_K skrev:
Mörkröd med silver på taket ?

Bilen har varit mörkröd i original utförande. smile hittade kulören under all färg & spackel.
Jag har en gammal GM kulörbok & där just den kulören är med. big_smile

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Kapat otroligt mkt me vinkelharry,men sen köpte ja en liten plasma mest för o testa,2500kr.....jösses,hur kan man va utan en sån...skär plåt som smör o mkt fina snitt......kan varmt rekommenderas..ben-cut 50 heter min..

big_smile Har en plasma på jobbet & som du skrev, när man väl skaffat en klarar man sig inte utan.
Men jag tycker väll att det blir för mycket värme till det jag håller på med just nu.
Men man vet ju inte vad som dyker upp i framtiden......

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
Får köra en mini uppdatering. roll
Blev inte så mycket gjort idag som jag tänkte roll Men jag fick ner dörrarna i alla fall.
Tanken var att jag ska rota en del i garaget i helgen & få fram lite grejer jag behöver för att komma vidare.
Typ mina nygammla dörrar som finns på bild tidigare i projektet, gångjärn.
Dom gammla är väll inte i bästa skick. Eller satt det gångjärn på dom andra dörrarna? roll
Fästena till soffan, som ska provas in så jag kan få till dom små balkarna till infästningen.
& lite annat smått & gått som jag glömt av.

Men nu till något annat.Jag skulle behöva lite hjälp med att få tag på bilder.
Hur plåtlisterna & gummi/kederlister runt dörrhålen sitter. (Gärna hur taket sitter åxå.)
Sitter det någon list på framskärmarna? Mellan kaross & skärm, framför dörren? Någon som vet?
Eftersom jag inte har haft några så vet jag inte riktigt hur det sitter. Förvisso så har jag en hel del plåtlister, men vet ej riktigt var dom ska sitta. (Kan bara gissa mig till det.)
Jo förresten så sitter det några fragment av gummi här & där, men det hjälper mig inte..... roll

Baronen
1 434 Inlägg
20 augusti 2015
Bob-Miller skrev:

Va köpte du den? smile

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Bob-Miller skrev:

Va köpte du den? smile

Det var jobbet som köpte in den efter massa tjat & gnat från mig big_smile Jag tror det var på tools. (Inte säker.)
Senast redigerat av HG_ (20 augusti 2015)

Baronen
1 434 Inlägg
20 augusti 2015
Det där med gummin ister är tråkgöra.. Mörkrödflake på bilen och gräddvitt tak tror jag skulle sitta som en fläskläpp!

2 517 Inlägg
20 augusti 2015
Trådstartare
De här med flake, är inte det svårt att måla? Jag funderar på en solid mörk färg & ljust tak. big_smile

Baronen
1 434 Inlägg
20 augusti 2015
HG_ skrev:
vEight skrev:
Bob-Miller skrev:

Va köpte du den? smile

Det var jobbet som köpte in den efter massa tjat & gnat från mig big_smile Jag tror det var på tools. (Inte säker.)

Jag skulle vilja ha en i min verkstad. Har hittat en som "grannen" säljer smile
http://www.anabint.se/Produkter_verksta … lasma.html

Baronen
1 434 Inlägg
20 augusti 2015
HG_ skrev:
De här med flake, är inte det svårt att måla? Jag funderar på en solid mörk färg & ljust tak. big_smile

En lackspruta med klarlack och en flakebomber smile sen blir det en massa klarlack och våtslipning men det är ju så sjukt snyggt så det är värt det smile Mötte en VW corrado i stan i våras som var helflejkad i just mörkröd. Jag höjer inte på ögonbrynen för en folkvagn men då höll jag på att köra i diket!! Så vackert smile

Sök