3851
Sök

Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

783 574 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2024
2 517 Inlägg
17 oktober 2015
Trådstartare
Digital_Kicker skrev:
HG_ skrev:
Digital_Kicker skrev:
Ser bra ut! Kommer följas

big_smile Kom gärna med kommentarer.

Har bara ströläst vissa sidor, ska gå igenom tråden imorgon när jag är ledig. Alltid kul med sånna här projekt!

big_smile Bli inte uttråkad på all rost bara. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

3 722 Inlägg
18 oktober 2015
HG_ skrev:
Digital_Kicker skrev:
HG_ skrev:

big_smile Kom gärna med kommentarer.

Har bara ströläst vissa sidor, ska gå igenom tråden imorgon när jag är ledig. Alltid kul med sånna här projekt!

big_smile Bli inte uttråkad på all rost bara. big_smile

Lovar att inte bli det hehe

2 517 Inlägg
18 oktober 2015
Trådstartare
big_smile Uppdatering utan bilder då.
Missade helt att ta bilder... roll
Men jag får väl ta det i efterhand i stället. Idag så blev det lite gjort i alla fall.
Plockade på vänster skärmen & guuuuuuu va dålig passform det var. roll
Jag fick ta till både vilja, våld & gummiklubba för att få till den på ett ungefär.
Jag tror att den varit arkiverad fel så den har blivit lite sned på något vis.
Sen så blev det att få ihop kofångaren fram.
plockade isär två amazon kofångare för att ta alla små delar & få ihop en kofångare som jag förlängde
med delarna jag fick ut & näste ihop till en som passade rätt så bra. smile
& imorgon så blir det att få ihop kofångaren fram med fästen & jag behöver få till en plåt innanför kofångaren
som utfyllnads plåt & ordna till den bakre kofångaren med fästen om jag hinner med. roll (Tidsoptimist.)

& ja just det, lite bilder till dom intresserade åxå. big_smile

2 343 Inlägg
19 oktober 2015
HG_ skrev:
Men jag får väl ta det i efterhand i stället. Idag så blev det lite gjort i alla fall.
Jag fick ta till både vilja, våld & gummiklubba för att få till den på ett ungefär.
plockade isär två amazon kofångare för att ta alla små delar & få ihop en kofångare som jag förlängde
& imorgon så blir det att få ihop kofångaren fram med fästen & jag behöver få till en plåt innanför kofångaren
som utfyllnads plåt & ordna till den bakre kofångaren med fästen om jag hinner med. roll (Tidsoptimist.)

Ibland är man så inne i bubblan så kameran ligger fint där den är smile

2 517 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
MR_T skrev:
HG_ skrev:

Ibland är man så inne i bubblan så kameran ligger fint där den är smile

Ja & klockan bara flyger iväg. Jag tycker att man inte hinner med det man vill hinna med liksom. hmm

2 517 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
& eftersom nu torkarna på pendlarbilen inte ville fungera som dom ska så fick man göra en insats. roll
Så bilder & pillande på kapitänen får tyvärr vänta tills imorgon.

Baronen
1 434 Inlägg
19 oktober 2015
Det är mycket som tar ens tid har jag märkt! Av motorplåten att dömma så kan jag utläsa 25S vilket betyder att det är en 2,5 liters förgasarmotor. smile

Elbilar kan dra åt helvete.

2 517 Inlägg
19 oktober 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Det är mycket som tar ens tid har jag märkt! Av motorplåten att dömma så kan jag utläsa 25S vilket betyder att det är en 2,5 liters förgasarmotor. smile

Jo, allt som man inte räknar med ska ta tid ifrån bygget. hmm
Vad kan dom andra siffrorna betyda då tro? roll
Måste nog ta kontakt med opusmotor & se vad han har & säga.
Kan ju vara lite roligt att briljera på bes. när det är dags för det. big_smile
Senast redigerat av HG_ (19 oktober 2015)

2 517 Inlägg
20 oktober 2015
Trådstartare
big_smile Uppdatering big_smile
Lite bilder på vänster skärmen som jag fick lägga i lite plåt i.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-6d783e8c05d58e36365b40f9b01c3cac.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-c568f5252e680aa209eb27b771226f4c.jpg

& kofångare fram,är inte riktigt färdig än, tyvärr så har jag inte så stor plats så man kan se helheten. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-83fe85be6112292a10ae004df81a19a5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-96cde98ba22c984878026566932bcbaf.jpg

Kofångaren hänger i svetstänger så därför ser det lite snett ut, men man ser hur det är tänkt,
(fästena är inte på plats.)

Fortsättning följer. big_smile

Baronen
1 434 Inlägg
3 722 Inlägg
20 oktober 2015
Hur många timmar har du lagt än så länge? Och hur lång tid tror du att du har kvar? Haha vill se den färdig snart wink

2 517 Inlägg
20 oktober 2015
Trådstartare
vEight skrev:
Blir ju skitbra, HG! smile

Tackar. big_smile Tänkte jag skulle ta en helhetsbild innan jag arkiverar den för vintern så man kan få en bättre
överblick på hur det kommer se ut.

2 517 Inlägg
20 oktober 2015
Trådstartare
Digital_Kicker skrev:
Hur många timmar har du lagt än så länge? Och hur lång tid tror du att du har kvar? Haha vill se den färdig snart wink

roll Tja, jag slutade att räkna efter jag kom upp i ca 3-400 timmar. (& tickar vidare.)
Det första året när jag började med projektet. Sen var det ett år med uppehåll. sad
Jag uppskattar att jag är nog uppe i ca 6-700 timmar nu. Men inget som jag har räknat på. roll
Sen om allt klaffar hmm nästa år så kommer jag att blästra, grundmåla, spackla & ytmåla som kommer att ta
en ca 2-300 timmar. Då har jag räknat med att göra en del fel som behöver rätas till

Sen har man ju all kabel dragning, motor meckande, all huvud kliande, all kaffe drickande &
alla andra små grejer som man glömt som man behöver göra.
Så hur många timmar till man har kvar är nog lite svårt att säga. hmm

Uppskattningsvis så kommer man kanske att närma sig ca 1000 timmar innan man är färdig. roll

Plåt arbetet börjar ta slut nu, så det blir att arkivera den för vintern. Kommer att lägga upp en helhetsbild när jag river tältet, så man kan få en överblick hur det kommer att se ut som färdig bil. smile

Finns säkert något som man vill ändra på, men då får jag ta det till våren. smile

3 722 Inlägg
21 oktober 2015
HG_ skrev:
Digital_Kicker skrev:

roll Tja, jag slutade att räkna efter jag kom upp i ca 3-400 timmar. (& tickar vidare.)
Det första året när jag började med projektet. Sen var det ett år med uppehåll. sad
Jag uppskattar att jag är nog uppe i ca 6-700 timmar nu. Men inget som jag har räknat på. roll
Sen om allt klaffar hmm nästa år så kommer jag att blästra, grundmåla, spackla & ytmåla som kommer att ta
en ca 2-300 timmar. Då har jag räknat med att göra en del fel som behöver rätas till

Sen har man ju all kabel dragning, motor meckande, all huvud kliande, all kaffe drickande &
alla andra små grejer som man glömt som man behöver göra.
Så hur många timmar till man har kvar är nog lite svårt att säga. hmm

Uppskattningsvis så kommer man kanske att närma sig ca 1000 timmar innan man är färdig. roll

Plåt arbetet börjar ta slut nu, så det blir att arkivera den för vintern. Kommer att lägga upp en helhetsbild när jag river tältet, så man kan få en överblick hur det kommer att se ut som färdig bil. smile

Finns säkert något som man vill ändra på, men då får jag ta det till våren. smile

Härligt jobb du gör! Har läst nästan hela tråden! Ja många timmar har du lagt och fler blir det som du säger! Men i slutänden så blir det ju en bil som du kan vara stolt över smile

2 517 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
smile Tackar. Ifrån början så var det tänkt att få ihop bilen för att ha något roligt att åka i, men som alla andra projekt som man sätter nävarna till så
har man pillat för mycket & då är det ingen idé att sluta. lol

2 517 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
big_smile En liiiiiiiiiiiiiiiiiten uppdatering big_smile
Körde klart sista skarven på kofångaren, behöver lägga igen ett par hål & ska se om jag kan ordna till
infästningsjärnen så skruv skallarna inte syns. Ska knäcka en plåt som ska ligga bakom kofångaren.
Har lagt in grillen så man kan få en uppfattning om framtiden. big_smile
Huven är inte stängd så det ser lite konstigt ut. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-19cbecea91153304365a4b7e0ca33d96.jpg

Passar på att bygga ut grillen mot blinkersarna när jag ändå håller på.

Lite rockabilly/50 tals stuk på den. big_smile ungefär så som jag letade efter i bilen från början.

3 722 Inlägg
21 oktober 2015
HG_ skrev:
Körde klart sista skarven på kofångaren, behöver lägga igen ett par hål & ska se om jag kan ordna till
infästningsjärnen så skruv skallarna inte syns. Ska knäcka en plåt som ska ligga bakom kofångaren.

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … a33d96.jpg

Lite rockabilly/50 tals stuk på den. big_smile ungefär så som jag letade efter i bilen från början.

Ser riktigt bra ut! Rockabilly gillar vi! smile

314 Inlägg
21 oktober 2015
Stor förbättring av grillen än hur den såg ut från början! helt rätt stuk!big_smile

2 517 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
Digital_Kicker skrev:
HG_ skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … a33d96.jpg

Ser riktigt bra ut! Rockabilly gillar vi! smile

smile Tackar.

2 517 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
IsakB skrev:
Stor förbättring av grillen än hur den såg ut från början! helt rätt stuk!big_smile

smile Tackar

Sök