Oki de är de jag också har funderat på har prova 245/30 men då kunde du knappt svänga i en rondell utan skrapningar..225/30 är väldigt stretch fortsätt i samma anda med bilen blir grymt bra
Kommer ändå att bli lite som att rodda en finlandsfärja.. Men som du säger, 225 blir för stretchigt..
235-bredden stämmer väldigt bra till N-bilarna. Riktigt läckra fälgar för övrigt!
Jamen då kör vi på det!
Har ju haft 235-bredd på både 18" och 19" och det kan ta i liiite vid maximalt rattutslag, men man kör ju sällan speciellt långt i det läget och man lär sig rätt snabbt att vrida tillbaka en aning.
Riktigt snygga! Fåt satsa på att uppgradera skivorna innanför me så bromsarna ser lite rejälare ut
Passar skivor och ok från XC60 eller XC90 månne??
Jadu.. ?! Ingen aning!! Men har man så pass "öppna" fälgar kanske man ska ha lite större skivor me, kan se lite dumt ut annars tror ja iaf.
Ja, hade jag haft råd så hade det ju suttit R-uppsättning där så klart.. Allt handlar ju om de där jäkla pengarna man aldrig har tillräckligt av.. Men XC60 bromsar e ju direkt mycket fläskigare.. Passar dom, så kommer man ju kanske lite billigare undan??
XC90 passar. Om jag fattat rätt så sitter det sådan fram på polisens V70N-bilar. Vill minnas att det var Peter som berättade det för mig när han hade den saffranlackade fd polisbilen..
Ja, du kanske är inne på något bra där! Hoppas det kommer några bra tips!!!
Hittar inget om XC60 men väl XC90.. Å det ska inte vara några problem.. Man byter hela kitet.. Skivor, ok, byglar, belägg och bromssköld.. Finns upp till 336mm skivor..
XC90 passar. Om jag fattat rätt så sitter det sådan fram på polisens V70N-bilar. Vill minnas att det var Peter som berättade det för mig när han hade den saffranlackade fd polisbilen..
Hittade just info om detta i kunskapsdatabasen svxc...
Hittade just info om detta i kunskapsdatabasen svxc...
japp xc90 bromsarna passar bra.köpte komplett av jb 17''broms kit med ok+hållare+slangar+klossar som har gått under 500mil för ca 2000-2500.dom har flera såna kit kan jag lova.skivorna kostar runt 1500:- nya på volvo.
hade såna på min gamla 850 som jag svetsa om okhållarna för att passa.ok de stoppade farten bra kan jag lova
japp xc90 bromsarna passar bra.köpte komplett av jb 17''broms kit med ok+hållare+slangar+klossar som har gått under 500mil för ca 2000-2500.dom har flera såna kit kan jag lova.skivorna kostar runt 1500:- nya på volvo.
hade såna på min gamla 850 som jag svetsa om okhållarna för att passa.ok de stoppade farten bra kan jag lova
Trevligt med xc90 skiva tror ja! Kan nog se lite bättre ut!
Absolut! Men detta har fått mig att vela lite till.. Å allt beror ju på pengarna tyvärr.. Men nu e jag inne på att gå på 19" på fälgarna, så ser originalbromsarna inte fullt lika fåniga ut.. Nästa prio blir att uppgradera bromsarna å sen efter det klättra upp till 20".. För då har jag ju redan bromsarna på plats..