Anubis skrev:
Christian S skrev:
DanneSundin skrev:
Du missförstod! Min är 5petad, kortväxlad låda så topphastigheten ligger på 210, med 6petade (nyare) stilådan så hra du en högre top! Därför jag menade att han borde gå efter 6petade! Rallybil är inte kul på motorväg

den måste göra lite mer än 210 för min gjorde typ 230-240 med orginal lådan och du har ju liknande utväxling i din, nu med den 6 växlade lådan så har man en jävla toppfart för nu går den tillbaka till pinnen vid 0:an och då har man ändå över 1500rpm kvar att ge

Anubis skrev:
Jaha då blir de lite mer humant iallafall =P
Dock så verkar han inte va intresserad av 4wd då han rätt fort valde bort evon =P
därför man väljer en impreza med DCCD (Driver Controled Center Diffrential) och med den i öppet läge så beter den sig nästan som en bakhjulsdriven bil.
Nästan ja den driver väl ändå fram med några % har ja för mig?
nu beror det lite på vilken årsmodell och vilken modell det är men den vanligaste är att när den är i öppet läge så driver den 65% bak och 35% fram men om det släpper på bakhjulen när man har den i öppet läge så går i princip all kraft till bakhjulen och det går att åka riktigt brett precis som med en bakhjulsdriven bil.
Senast redigerat av Christian S (2 november 2012)
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.