Köpa värrekoppling till 940 turbo vilket svänghjul att satsa på?

david850
4 november 2012 · 331 Inlägg

Hej!

Håller på o småtrimmar min 940 lit.. Har 19t turbo och massa annat smått o gott och som säkert alla förstår så kommer org koppling ryka mer eller mindre direkt då..

Vilket kopplingskit rekomenderas?

Hört gott om 712 tryckplattan och org lamell. Men är dock osäker till det dubbelmassiga svänghjulet.

Vilket svänghjul rekomenderas som inte kostar hela lönen så att säga?smile

Mvh Davvan!

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 november 2012 · 13 757 Inlägg

skulle köra på lämplig kombo med enkelmasse svänghjulet
och sen en lämplig tryckplatta till det och en lamell från en d24tic med m90 för då har man en lagom stabil koppling

dubbelmassen har redan dött på min fast jag bara kör höjt tryck slamrar som fan och har sig och svampar som tusan totalt värdelöst

kolla efter en tryckplatta till 740turbo 940turbo före 94 så är det enkelmassen 94 kom m90 på turbon

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
david850
4 november 2012 · 331 Inlägg

Growe skrev:
skulle köra på lämplig kombo med enkelmasse svänghjulet
och sen en lämplig tryckplatta till det och en lamell från en d24tic med m90 för då har man en lagom stabil koppling

dubbelmassen har redan dött på min fast jag bara kör höjt tryck slamrar som fan och har sig och svampar som tusan totalt värdelöst

kolla efter en tryckplatta till 740turbo 940turbo före 94 så är det enkelmassen 94 kom m90 på turbon

va skulle du tro om denna kombo? kostar dock en del...

Timosmotors :SVÄNGHJUL 940 LTT SPEC
Sahcs 712 tryckplatta
orginallamell och urtramlager..

Finns de något annat svänghjul man kan köpa från t.ex där du inte måste lämna in på t.ex svarvning för flera 1000 kr..?

Dock säger de på timosmotor att man skall vända lamellen osv? Någon som vet varför?

Mvh David

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
grillchips
4 november 2012 · 462 Inlägg

763 tryckplattan passar ju diiiirekt på ett enkelmassesvänghjul! Har även ett sådant svänghjul liggandes som du kan få för en hundring wink

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang