2499
Sök

Kopplinghydraulik Honda civic -94

93 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Tjenare, har problem med kopplingen, renoverade huvudcylindern och efter det har den börjat slira när bilen är varm? Slirar bara några gånger sen är det ok igen, luftar man så funkar det köra, men man ska väl inte behöva lufta hela tiden?? Tack på förhand!

93 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Slirar kopplingen efter att du renoverat huvudcylindern? Är kopplingen okej?

Ja det gör den, kopplingen är ok smile

93 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Låter suspekt på något sett. Har du luft i systemet borde kopplingen inte bete sig på det sättet. Utan du borde ha problemet att växlarna inte går i som dom ska.

Tycker också det är lustigt, kan det vs kopplingsvätskan som är dålig? Vet inte vad förra ägaren hade i men jag hällde i bromsvätska efter att det gått tomt smile

93 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Undrar lite om det kan ha hänt något med cylindern när du renoverade den. Inre läckage eller någon o-ring/packbox som hamnat fel.

Tycker det borde ha läckt då, och allt är torrt och rent :p

114 Inlägg
14 november 2012
En väns civic -92 har jag luftat både bromsar samt koppling.

kopplingsvätskan har en separat lite mindre behållare till vänster om huvudcylinder till bromsarna. ( i bilens körriktning ). se så denna har vätska i sig.

Kopplingen annars går på bromsvätska. på behållarlocket står det vilken DOT klassning du ska ha! smile

mvh

93 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Bullet--- skrev:
GolfPowwwer skrev:

Tycker det borde ha läckt då, och allt är torrt och rent :p

Är det ett internt läckage mellan tätningarna så brukar det inte synas utifrån.
Har tyvärr aldrig behövt plocka isär en huvudcylinder sen skoltid tongue
http://www.crxsi.com/jdm/images/Brake-M … er-ABS.gif

hahaha, fan vad jag blandar ihop det, länkar till en bild på bromshuvudcylinder lol

Kolla lite noga imorgon då wink Tror det står dot 4 och hällde i det vi har i skolan och det är dot 4 smile

93 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
GolfPowwwer skrev:
Bullet--- skrev:

hahaha, fan vad jag blandar ihop det, länkar till en bild på bromshuvudcylinder lol

Kolla lite noga imorgon då wink Tror det står dot 4 och hällde i det vi har i skolan och det är dot 4 smile

Var det helt ny bromsvätska?

Hällde över lite i ett mått eller vad man ska säga och där i låg det motor olja också smile Fast det va ju inte mycket :p

93 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Neej det har den inte smile

336 Inlägg
16 november 2012
vätskan ska inte kunna orska så kopplingen slirar, har du kollat så de inte läcker olja in till kopplingen? räcker med ett litet litet läckage..

336 Inlägg
16 november 2012
tänker mer på motor//växellåds-olja smile

Sök