1783
Sök

Bytt bromsar fram och bak men ändå pulserande bromspedal volvo 740 -90

76 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Hej

Som det står ovanför så har jag pulserande bromspedal...

Har en volvo 740 och följande är bytt bromsväg

FRAM :

Broms ok, båda

skivor

klotsar

bromsrör

BAK :

Skivor

Klotsar

Handbromsbackar

...................................................................

Bromsvätskan är bytt och luftad 3 ggr men problemet kvarstår

Var ligger problemet ??

Tacksam för svar MVH Kim

188 Inlägg
12 november 2012
var köpte du skivorna

8 267 Inlägg
12 november 2012
Det är inte så att bilen har abs och du är ovan vid att abs-systemet påverkar pedelan när du bromsar?

76 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
FordPer skrev:
var köpte du skivorna

Skivorna fram är köpta på mekonomen för max 3 månader sedan och skivorna bak är från skruvat.se och de är 2-3 veckor gamla,

bytte bromsvätska och luftade ur systemet NOGA i fredags och då blev det bra vid hårdare inbromsningar men ortfarande samma vid svaga inromsningar
Senast redigerat av A-K (12 november 2012)

76 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är inte så att bilen har abs och du är ovan vid att abs-systemet påverkar pedelan när du bromsar?

Bilen har ej ABS mvh

188 Inlägg
12 november 2012
bytt skivor i bak

76 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
FordPer skrev:
bytt skivor i bak

Jasså ?

Är inte skruvat bra ?

188 Inlägg
12 november 2012
jag har köpt grejer på skruvat de har varit skit

2 656 Inlägg
12 november 2012
A-K skrev:
FordPer skrev:
bytt skivor i bak

Jasså ?

Är inte skruvat bra ?

jag har med köpt skivor på skruvat dom var skeva ...

438 Inlägg
12 november 2012
Kan vara något av oken bak om någon av kolvarna går lite trögre än vad dom andra gör,
Kan även vara dåliga bussningar i franvagnen så man blir lurad av det,
kan även vara taggiga/ojämnt slitna däck som luras,

Bara några förslag på grejer som jag råkat ut för
Mvh VAnd3rsson

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
12 november 2012
gjorde du riktigt rent på ytorna mellan skiva och nav?, annars tror jag du får byta ut skivorna, vissa har en tendens att "slå sig" om man bromsar för hårt flera gånger första gången, kan vara fel vid tillverkningen också.

Pontiac Firebird 1989.

76 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
culan06 skrev:
gjorde du riktigt rent på ytorna mellan skiva och nav?, annars tror jag du får byta ut skivorna, vissa har en tendens att "slå sig" om man bromsar för hårt flera gånger första gången, kan vara fel vid tillverkningen också.

Det här kan vara något att klura på, tack för tips

114 Inlägg
14 november 2012
kan vara dina skivor som är skeva eller dina nav som är rostiga eller tom skeva!

14 Inlägg
14 november 2012
Har du tillgång till en mätklocka med magnetfot så är det ganska enkelt att mäta upp vilken skiva som skevar så slipper man flumma runt i fel ände av bilen å byta grejjer smile

SBS - Speed Before Safety, se bara till att inga oskyldiga kommer i vägen :)

336 Inlägg
15 november 2012
bara för du har nya skivor betyder de inte att dom är raka! få tag på en indikatorklocka så du kan mäta hur raka dina skivor är smile

76 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
DrenneR skrev:
bara för du har nya skivor betyder de inte att dom är raka! få tag på en indikatorklocka så du kan mäta hur raka dina skivor är smile

Är absolut med på vad du menar men tycker dock att det är lätt irreterande när man köper nya grejer så är de skeva från början lixom tongue

336 Inlägg
15 november 2012
A-K skrev:
DrenneR skrev:

Är absolut med på vad du menar men tycker dock att det är lätt irreterande när man köper nya grejer så är de skeva från början lixom tongue

kan jag verkligen förstå! hade en bil på jobb, byta skivor fram för dom va skeva, kunden kom tillbaka efter någon dag då var skivorna skeva igen, hände 3ggr... så mät dom med indikatorklocka och se om dom är skeva smile

Amatör
453 Inlägg
30 november 2012
ekelund88 skrev:
A-K skrev:
FordPer skrev:
bytt skivor i bak

Jasså ?

Är inte skruvat bra ?

jag har med köpt skivor på skruvat dom var skeva ...

Bromsskivor som man köper nya är aldrig skeva. Inte från Skruvat i alla fall, dessa är testade innan de åker i kartongen från leverantören. I 999 fall av 1000 är det handhavande fel som någon annan här i tråden förklarade.

Sök