Pris på skärmvalsning?

Pidmeister
15 november 2012 · 163 Inlägg

Behöver valsa skärmkanterna på min Miata men är lite osäker på om jag vågar göra det själv..
Har pratat med en firma här i Malmö som heter Ringtjänst och de hade ett "grundpris" på 1000kr per skärm.

Att köpa en skärmvals kostar runt 1000 kr men jag är som sagt osäker då jag aldrig gjort något sånt här förut och jag vill inte förstöra lacken.

Så finns det några andra firmor/personer i Skåne (Malmö-trakten) som valsar?
Samt vad är ett normalt pris för att få samtliga kanter valsade?

Fredde_Vette JaG
15 november 2012 · 785 Inlägg

Realcar i Helsingborg gör det. tror dom tar 500:- / skärm (enligt hemsidan)

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Pidmeister
15 november 2012 · 163 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Realcar i Helsingborg gör det. tror dom tar 500:- / skärm (enligt hemsidan)

Afan det såg ju riktigt lovande ut, får ta och höra av mig till dem!

Tack så mycket!

Pidmeister
24 november 2012 · 163 Inlägg

Dom tog 500:- per timme, och de sa att varje skärmkant tar allt från 20-45 min.
Det låter för bra.. Det blir ju nästan hälften av vad det skulle kosta hos det andra företaget!

Är det någon här som har valsa sina skärmkanter hos Realcar förut som kan säga hur resultatet blir?

Fredde_Vette JaG
24 november 2012 · 785 Inlägg

Vet bara att dom är jäkligt seriösa på det dom gör och tvivlar på att du skulle bli missnöjd.

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Pidmeister
23 januari 2013 · 163 Inlägg

Nu när jag äntligen har tid att lämna in bilen för valsning visar det sig att Realcar inte alls valsar i Helsingborg. De gör det bara i sin lagerbutik i Katrineholm, vilket är onödigt långt att köra för att valsa skärmarna.

Har även snackat med med en annan firma men de sa att lacken på japanska bilar var skit och att de var säkra på att lacken kommer spricka. Att låta någon med den inställning göra det känns inte bra.....

Så nu är jag tillbaka på ruta 1. Antingen låter jag Ringtjänst göra det (runt 4000kr..) eller så gör jag det själv. Göra det själv känns inte heller så säkert eftersom jag måste hålla lacken varm, vilket inte är så lätt när det är -5 grader ute.

Någon som har några fler förslag?

Senast redigerat av Pidmeister (23 januari 2013)

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
23 januari 2013 · 1 152 Inlägg

oavsett vem som gör det så finns det riskt att lacken spricker och det hoppas jag du har förstått samt påpekar det till vilka du lämnar in bilen till. det finns inte någon som kan garantera att lacken inte spricker och att de isåfall tar på sig det. sen så är 1000:- en rimlig peng för varje skärm. Det tar tid. bilen ska vara på lyften de behöver utr osv osv.

Skärmvalsen som säljs för 1000:- är tyvärr ingen höjdare...

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
floff
23 januari 2013 · 270 Inlägg

Jag valsade mina skärmar på min 350z med en sån skärm vals för 1000 kr.Tar man de bara lugnt och värmer med en värme pistol så kan de klara sig, jag klarade mina utan att färgen sprack! men ja la nog 1 timme per skärm.

// Floff

Nissan 350Z GT "Vortech V3 Supercharger" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang