3088
Sök

Coilovers

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Hej
Någon som kör med MTS-Technix Coilovers till V70N?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 november 2012

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Funkar dom bra. Dom jag har kollat på går ej att ställa hårdheten på, sitter 1200kg fjädrar på dom

Team Carkings
2 300 Inlägg
19 november 2012
Har inte provat dem själv men har kompisar som gjort och säger att det är billigt skit. Funkar för show men inte för bruk.
Kör hellre på XYZ, Supersport, KW eller Öhlins. D2 ska funka ok också till det priset.

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Ok va ju bra pris jämfört med alla andra som kostar skjortan!

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Och vart hittar man dom då? Har kollat på en sida som sålde D2 men inte till v70N

4 474 Inlägg
19 november 2012
TA-Technix eller "MTS-Technix" verkar vara samma skrot o korn, men med vissa skillnader på svetsarna o fästen, förmodligen nån "fyndig polack" som "förbättrat" grejerna lite o passar på att höja priset rätt bra? Iaf jag har just TA-Technix på min bil, kört dryga 3000 mil. De håller bra, men när man kör bilen ensam utan last är det alldeles för hårda/stötiga, med ca 200 kg last i bilen inkl föraren är de däremot helt OK. Köpte de mest för att det var billiga, trodde INTE att de skulle vara så här hårda, hade snarare förväntat mig att de skulle vara mjuka. K-Sport,D2 eller XYZ är likadana prylar med olika färg, betydligt bättre val än TA-Tecnhnix, har K-Sport på en av min andra bil, och D2 på en tredje...Tycker du att 6000 kronor är "dyrt" för kompletta fjäderben så föreslår jag att du sparar lite mer...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
ok. Ksport hade inga i dagsläget till v70n, gick dock att få tag i för 10.000. men 6000 låter ju vettigt, Har mailat till en sida som säljer D2 så får se va dom svarar. Har du några tips på sidor?

4 474 Inlägg
19 november 2012
K-Sport
D2
XYZ

Det finns några webshopar till som säljer bla XYZ. BC-Racing är ett annat liknande märke, finns säkert ett antal till. I regel är det endast färgsättningen som skiljer, men det finns undantag. Prylarna är överlag prisvärda, men inte "top-of-the-line"

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
BC racing har ja hittat men dom kostar 7990kr och de tycker jag är lite mkt...

4 474 Inlägg
19 november 2012
Fortsätt spara...Dämparna kan ju knappast vara slut på en V70 från typ -04, om den inte gått som taxi förståss...

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 november 2012
BC racing är inte samma som k-sport/D2/xyz. Haft båda och stor skillnad på själva fjädernbenen.

Tycker man att 7000-8000kr är dyrt för ett par ställbara fjäderben av den typen som k-sport/D2 får man nog tänka om.

Skulle rekomendera BC över k-sport/d2/xyz   (BC fjäderbenen finns säkert under flera namn med.)  Känns som dom lagt mera tid på detaljerna vid tillverkningen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 948 Inlägg
19 november 2012
xyz d2 och ksport duger mer än väl till en v70 smile

Nej det är inte top-of-the-line, men det är inte volvo v70 heller big_smile

Min rekommendation är att du väljer ett par mjuka fjädrar.

112 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
Får nog bli BC-Racing om inte D2 kan få fram till v70N

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 november 2012
baltis skrev:

Mjuka fjädrar är helrätt.

Tror jag har bra många timmar mera både på bana och gatan bakom ratten. I många olika bilar med många chassi-setuper.

skulle tro att nästan 80% av alla trimmade gatbilar åker förhårda fjädrar samt även mera än 30% av alla riktiga racebilar också.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 948 Inlägg
20 november 2012
myran skrev:
baltis skrev:

Mjuka fjädrar är helrätt.

Tror jag har bra många timmar mera både på bana och gatan bakom ratten. I många olika bilar med många chassi-setuper.

skulle tro att nästan 80% av alla trimmade gatbilar åker förhårda fjädrar samt även mera än 30% av alla riktiga racebilar också.

+1

Team Carkings
2 300 Inlägg
20 november 2012
Tips: Bli medlem i Team Carkings för 300kr/året och få 50% på XYZ:s coilovers.
Prisex: 5400kr inkl frakt (Audi A4), 5400kr inkl frakt (VW Golf 4 GTi)
Alltså under 6000kr för riktigt bra coilisar wink
Värt att fundera på wink

1 948 Inlägg
20 november 2012
CarbonLoader skrev:
Tips: Bli medlem i Team Carkings för 300kr/året och få 50% på XYZ:s coilovers.
Prisex: 5400kr inkl frakt (Audi A4), 5400kr inkl frakt (VW Golf 4 GTi)
Alltså under 6000kr för riktigt bra coilisar wink
Värt att fundera på wink

Bra pris, men knappast halva priset...

112 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Alla dom där har inget till v70N. Är bara BC-Racing som har va ja har hittat än så länge!

4 474 Inlägg
20 november 2012
Nu vet vi ju inte vilket XYZ kit som priset avser. Instegskitet kostar ca 8000 ordinarie pris har jag för mig, så är det ett sådant är det ingalunda 50% rabatt. Men om det däremot är kitet som är "1 snäpp upp" så är det faktiskt halva ordinariepriset...Personligen tycker jag att XYZ,K-Sport,D2,BC,Bonka-Bonka,Wroom-Wroom o allt va de heter bör inte kosta mer än runt 6000kr för instegskitet smile

Sök