2373
Sök

Sponsring innom billjud?

37 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Tjena!

Tänkte höra om någon vet något/några företag som är villiga när det gäller sponsring i uppsala trakten?

7 281 Inlägg
24 november 2012
Alla företag som du kan övertyga att dom kommer tjäna på det.

37 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Är inne på att höra med DBakuten, har hört mycket possetivt om dom och många som verkar nöjda med dom (även jag). Och så har man ju självklart följt Evilaudio. wink

174 Inlägg
24 november 2012
Sponsring är VANLIGTVIS Inget man bara får, utan man får förtjäna det. Finns såklart undantag, dvs om man har något intressant bygge som drar blickarna till sig så företagen får visa produkterna sina...

Högerregeln, för dig som vill dö med vetskapen om att du hade rätt.

37 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
jo, precis... hur menar du med förtjänar? något speciellt du syftar på? jo jag har en golf 4 gti ja ska börja bygga STORT ljud i men tänkte fixa sponsorer först...

2 024 Inlägg
24 november 2012
Han undrar troligen vad du har byggt innan som har fått mycket uppmärksamhet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
25 november 2012
En sponsring innebär ju generellt inte gratis heller. Det är precis som sägs, du lär utmärka dig och verkligen ha något speciellt för att locka! Du får ju inte sponsring bara för att du ska göra ett bygge.
Senast redigerat av Nitromast (25 november 2012)

716 Inlägg
25 november 2012
Har du haft ett bygge innan som dragit till sig stor uppmärksamhet?
Kommer du bygga något som inte liknar något annat innan?
Hur ska du visa det företaget du vill ha sponsring utav, att det är dig dom borde satsa på och inte din konkurent tex: Evilaudio som kanske oxå vill ha sponsring där?

Ligger mycket mer bakom sponsring, men här är 3 snabba funderingar bara...

9 130 Inlägg
25 november 2012
Dessutom om man ska bli sponsrad så kommer ju sponsorn ställa en massa krav på dig. Typ att du ska visa upp bilen på div träffar Sverige runt. Dessutom så är det inte lätt att bli sponsrad bara sådär.
Du kan få viss rabatt på grejerna du vill ha, som ändå bara är en spott i havet och sen visa bilen på några träffar.
Gör du bra ifrån dig så måste du ha ett nytt och häftigare bygge året efter, där du också får rabatt på det du vill ha.
Sen är det bara slita hund ett par år för att sedan hamna bland dom stora pojkarna och bli sponsrad till stor del, men slita ännu mera hund.......

493 Inlägg
25 november 2012
Det krävs nog mycket kunskap och en del meriter om man ska bli helsponsrad eller nära därpå. Däremot så kan man alltid sträva efter ett samarbete med rabatterade priser, om du har en bra plan för bygget, och en färdig budget.

Det där med budget är då för din egen skull. Hur kul är det om man inte kan slutföra bygget??

Räkna igenom allt nogrannt vad det kommer kosta. Högtalarelement och slutsteg i sig är inte ens halva kostnaden av ett bygge, om du inte satsar på extremt dyra prylar, och sen beroende på vad det är för bygge förstås.

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

37 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
grejjen är den att de kommer bli ett extrembygge och jag är inte ute efter fullsponsring från start. varje % billigare gör skillnad... jag har kunskaperna men som sagt, ja kan köpa allt själv men får man någon % billigare i utbyte att man tex har deras dekaler/märken på bilen och att man marknads för deras produkter gör skillnad.

ps, tack för alla snabba och bra svar! smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
25 november 2012
Vad har du gjort tidigare då? (med tanke på att du har kunskap)

37 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
kunskap och kunskap, har hållit på mycket med att plasta och liknande innan och så har jag byggt ljud till nära och kära plus ett antal ljud i förra bilen (mer för att det var kul)

16 197 Inlägg
25 november 2012
först måste du nog visa upp nåt seriöst bygge du gjort innan..

sen behöver man enligt mig stor kunskap om bilstereo,.
Senast redigerat av evilaudio (25 november 2012)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

37 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
okey, ska lägga upp litte bilder på de jag håller på med just nu någon dag...

(btw du är en av dom större insperations källorna evilaudio wink )

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
25 november 2012
En ung grabbs våta dröm lol *sry var tvungen

16 197 Inlägg
25 november 2012
Nitromast skrev:
En ung grabbs våta dröm lol *sry var tvungen

tur att jag är gammal gubbe då..tongue   haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 656 Inlägg
25 november 2012
Joelpettersson skrev:
Tjena!

Tänkte höra om någon vet något/några företag som är villiga när det gäller sponsring i uppsala trakten?

med tanke med att du för enmånadsen frågade vad du skulle ha för steg,kablar,låda,tjocklek på lådan osv osv till din jl bas så tror ajg inte du har kunskap nog att få nån spons

311 Inlägg
25 november 2012
ekelund88 skrev:
Joelpettersson skrev:
Tjena!

med tanke med att du för enmånadsen frågade vad du skulle ha för steg,kablar,låda,tjocklek på lådan osv osv till din jl bas så tror ajg inte du har kunskap nog att få nån spons

Pang! tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

37 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
ingen är fullärd... forumet är till för att få hjälp och utväxlas ellerhur?

Sök