2986
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

Avstängd
1 418 Inlägg
31 augusti 2014
St3v3 skrev:
Mack skrev:
Djo skrev:

Måste bara inflika att jag fick det såpass stadigt på min 244a förra vintern att dom inte ens fladdrade på den absolut sämsta vägen jag vet om som en normal personbil kan ta sig fram på smile

Men nu är ju en Volvo 240 byggd som en pansarvagn också, så det förvånar mig inte att du fick det att bli stadigt.
V70 är lite mer..plastig om man säger så. Fortfarande stadig men..mer plastig.

Byggde ett extraljusfäste bakom regplåten på en V70. Borrade och gängade i stötfångarbalken och då blev då lika stadigt som på en 240 smile Sitter 4 tunga Bosch Big Knick och dom vibrerar inte alls

gött att höra:) men drar stag till kofångarplasten under huven ändå:)

Avstängd
1 418 Inlägg
31 augusti 2014
Torpen skrev:
Tänkte beställa xenonkit H7 55W 4300K från aliexpress.
Nån som kan rekommendera nån säljare/xenonkit?

ebay.se halva priset mot "svenska återförsäljare"

Avstängd
1 418 Inlägg
31 augusti 2014
lajvN skrev:
Torpen skrev:

Stöd svenska återförsäljare istället..
Kostar inte mycket mer sedan garanti osv osv osv.

kostar dubbelt om inte mer? sen har man lika bra garantier på ebay som hos svenska återförsäljare? för svenska återförsäljare köper samma saker och höjer priset dubbelt:)

Avstängd
1 418 Inlägg
Forummoderator
26 471 Inlägg
31 augusti 2014
St3v3 skrev:
Mack skrev:
Djo skrev:

Måste bara inflika att jag fick det såpass stadigt på min 244a förra vintern att dom inte ens fladdrade på den absolut sämsta vägen jag vet om som en normal personbil kan ta sig fram på smile

Men nu är ju en Volvo 240 byggd som en pansarvagn också, så det förvånar mig inte att du fick det att bli stadigt.
V70 är lite mer..plastig om man säger så. Fortfarande stadig men..mer plastig.

Byggde ett extraljusfäste bakom regplåten på en V70. Borrade och gängade i stötfångarbalken och då blev då lika stadigt som på en 240 smile Sitter 4 tunga Bosch Big Knick och dom vibrerar inte alls

Det var toppstagens placering vi diskuterade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 749 Inlägg
31 augusti 2014
Torpen skrev:

F5 ballast och en lampa i bra kvalitet, gärna TC rekomenderar jag.
Ska du ha det i helljus så kan du kanske gå upp till 70w F7 ballast.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

187 Inlägg
31 augusti 2014
Johan85 skrev:
http://www.ebay.com/itm/75W-SUPER-BRIGHT-Xenon-HID-9005-HB3-4300k-Headlight-Kit-MFR-/231207229178?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d50656fa
http://www.prestandabelysning.se/75w-hi … sats-/80-0 tänk på att ena är för 2 och andra för ett;)

Och det är samma kit tror du? Lika på utsidan, skillnad på insidan.

Självklart är det dyrare att handla i Sverige, företagen måste ha för lager/lagerhållning, lön, försäkringar m.m. Dessutom får man ju betala svensk moms till staten som fördelas vidare till oss sen.

Svetsare
1 209 Inlägg
31 augusti 2014
PMPerformance skrev:
Tyfors skrev:
kanske fel tråd å fråga i? Men gör ett försök iaf.

Då mörkret börjar komma på. Så undrar ja om nån har nån bild på en bmw e39:a me 3 el 5 extraljus?

http://www1.garaget.org/archive/60/59701/354596/354596-3453152.jpg
Här är min med tre. Vänt fästet upp och ner

Tackar 😊

Ja har nu 5st biltemas nya 199kr lampor på. Blev bättre än va trodde då Bmw:n inte e nån extraljus bil.

https://www1.garaget.org/archive/49/48474/346628/346628-3456959.jpg
Senast redigerat av Tyfors (31 augusti 2014)

(Bara fantasin sätter gränserna)

1 265 Inlägg
31 augusti 2014
Var köper man SIM billigast? ska ha 4st. billigast inkl frakt

Forummoderator
26 471 Inlägg
31 augusti 2014
joakim89 skrev:
Var köper man SIM billigast? ska ha 4st. billigast inkl frakt

Swedol brukar väl kunna ha vettiga priser på dessa?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

251 Inlägg
31 augusti 2014
tjenare alla har en fråga ang xenon i orginal helljusen tänkte sätta i 55w xenonkit på mina bilar orginal sitter 50w H7 halogen har tidigare kört med 35w xenonkit men vill få lite kraftigare ljus så nu till min fråga kan man sätta i 55w xenon i orginal helljuset eller blir det för varmt? bilarna i fråga är BMW 330-03a och vw polo 2010a

10 164 Inlägg
1 september 2014
t_mackan skrev:
tjenare alla har en fråga ang xenon i orginal helljusen tänkte sätta i 55w xenonkit på mina bilar orginal sitter 50w H7 halogen har tidigare kört med 35w xenonkit men vill få lite kraftigare ljus så nu till min fråga kan man sätta i 55w xenon i orginal helljuset eller blir det för varmt? bilarna i fråga är BMW 330-03a och vw polo 2010a

xenon bildar mindre värme än halogen så är det 50 watt halogen original kan du ha 55 watt xenon vill du ha mer lyse finns ju även 70 watt speed starter.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

251 Inlägg
1 september 2014
Djo skrev:
t_mackan skrev:

xenon bildar mindre värme än halogen så är det 50 watt halogen original kan du ha 55 watt xenon vill du ha mer lyse finns ju även 70 watt speed starter.

oki gött så det funkar med 70w också smile

3 151 Inlägg
1 september 2014
I helljusen är det oftast inga problem, så länge som du inte står stilla med helljuset på (när gör man det..?) eftersom då är det ingenting alls som kyler. Stillastående luft tycker om att bli varmt, men har du fartvinden runt om lyktan så tål den högre effekter bättre. smile

Avstängd
10 388 Inlägg
2 september 2014
m_dahm skrev:
Johan85 skrev:
http://www.ebay.com/itm/75W-SUPER-BRIGHT-Xenon-HID-9005-HB3-4300k-Headlight-Kit-MFR-/231207229178?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d50656fa
http://www.prestandabelysning.se/75w-hi … sats-/80-0 tänk på att ena är för 2 och andra för ett;)

Och det är samma kit tror du? Lika på utsidan, skillnad på insidan.

Självklart är det dyrare att handla i Sverige, företagen måste ha för lager/lagerhållning, lön, försäkringar m.m. Dessutom får man ju betala svensk moms till staten som fördelas vidare till oss sen.

O det förklarar du hur med företag utomlands som trots det håller halva priset? Fine, köper momsen, men, i många fall pratar vi inte om "25% dyrare" utan som sagt 100% dyrare (och ibland även betydligt mer),

Jag köper ditt resonemang att stödja svenska handlare, men det där får också vara "till en gräns" enligt mig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 september 2014
it_mutt skrev:
Jag köper ditt resonemang att stödja svenska handlare, men det där får också vara "till en gräns" enligt mig.

Ingen handlare vevar till med ett pris som är orimligt. Dem måste helt enkelt ha täckning för sina kostnader.

Väljer man att privatimportera så går man för bi det ledet, men även fler QC led i Kina.  Det kan vara exakt samma produkt från exakt samma fabrik och exakt samma batch, men de kit som säljs i Kina gick inte genom sluttesterna eller så. Istället för att slänga prylarna så säljs dem till lägre pris på ebay.

Var man handlar skiter jag i, men att säga att det är samma prylar är ofta en lögn tyvärr och när något händer så kostar det mer att reklamera än vad en ny produkt kostar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
10 388 Inlägg
2 september 2014
torpis skrev:
it_mutt skrev:

Ingen handlare vevar till med ett pris som är orimligt. Dem måste helt enkelt ha täckning för sina kostnader.

Väljer man att privatimportera så går man för bi det ledet, men även fler QC led i Kina.  Det kan vara exakt samma produkt från exakt samma fabrik och exakt samma batch, men de kit som säljs i Kina gick inte genom sluttesterna eller så. Istället för att slänga prylarna så säljs dem till lägre pris på ebay.

Var man handlar skiter jag i, men att säga att det är samma prylar är ofta en lögn tyvärr och när något händer så kostar det mer att reklamera än vad en ny produkt kostar.

Det håller jag ju iofs inte med om alls. Eller ja, jag köper att priserna handlar om att ha täckning och förtjänst, men priset kan ju tyvärr trots det vara orimligt högt.

Jag vet att det -ofta- inte är exakt samma pryttel, men, det finns också exempel (på allt möjligt) där det -är- exakt samma "skit", men priset är 2-3 gånger högre i landet. Det innebär alltså, att när man kommer till garantibiten, kan man slänga och köpa nytt.

Högst personligen gör jag en avvägning, och det blir då givetvis pris kontra kvalité. Och jodå, jag stödjer gärna de svenska handlarna men, igen, till en gräns.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

127 Inlägg
3 september 2014
Köpte tidigare i somras ett xenonkit med 50 watt 5000K (http://www.xenonhuset.se/sv/artiklar/ca … t-50w.html). Monterade det i måndags och rullade iväg i sensommarmörkret. Till min förvåning lös lampan grön-gult och inte vitt som dessa ska. Min fundering är då om det är lampan det är fel på eller om ballasten är kass? Har dem i originalhelljuset.

398 Inlägg
3 september 2014
torpis skrev:
it_mutt skrev:

Mycket bra sammanfattat

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

187 Inlägg
3 september 2014
t_mackan skrev:

Kör med 70w speedstart, välj en lampa med snäppet högre kelvintal mot vad du vill ha eftersom det är 55w lampor.
Tänk bara på att koppla allt över 35w xenon över relä, annars är risken stor att du bränner kablar m.m

Sök