2815
Sök

Reg-besikta bilen.. vad kollar dem på ?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
hej jag har en bmw e39 sedan , utan dragkrok..,

och känner att det är dags att investera i en ..

då måste bilen reg-besiktas ..

men min bil är också utrustat med en TUNG ljudanläggning .., och är en gammel diesel ( skatten är beroende av vikten )

så om jag nu skruvar dit en dragkrok , och åker till regnbesiktning kommer dem att väga bilen , eller kommer dem att lita på registrerings beviset ?

med andra ord måste jag skruva ur hela ljudanläggningen och lätta lite här och var innan jag åker till reg-besiktning ??

( att skruva ut ljudanläggningen tar nog en hel dag åtminstone...)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Allmänt känd som Kimpa
66 Inlägg
5 december 2012
Väger dom verkligen om bilen vid dragkrok montering?
Har inget minne jag hört några bekanta bli vägda på regprovningen.

KHRacing
5 december 2012
de kollar bultarna & ev instruktionspapper till kroken

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
KimpaBoy skrev:
Väger dom verkligen om bilen vid dragkrok montering?
Har inget minne jag hört några bekanta bli vägda på regprovningen.

det är exakt det jag undrar..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

264 Inlägg
5 december 2012
Jag har monterat dragkrok på ett antal bilar... bilprovningen har aldrig vägt bilen! Dom kollar bara så det är korrekt monterat enligt pappret smile Lycka till!

Living the good Life!
585 Inlägg
5 december 2012
Nej de väger inte bilen, de kör in bilen och kollar så man inte monterat Skruvarna och eventuella stål brickorna på balkarnas undermassa vilket man ska skrapa bort innan man monterar dit dragkroken, sen kollar de D-Värdet på dragkroken vilket finns på regbrickan som finns monterat på dragkroken sen skriver de in den i systemet och rapporterar de denna till transportstyrelsen.

Vikten på bilen kommer inte ändrat, så du behöver inte oroa dig!

When the flag drops, the Bullshit stops.

Sök