Rackarns va gött tänkte jag att det va klart och skulle bara smälla igen motorhuven............
boink boink, va i... Motorhuven går inte å stänga?? Fick klia mig både hårt och länga innan jag hittade anledningen..
Vet inte om man kan mäta något exact mått just men som ni ser så sitter motorn på tok för högt av någon anledning??
Inte så lite heller.. Första tanken va att jaja jag har gjort någonting helt galet här... men ju mer jag tittade så insåg jag att man ju egentligen inte kan sätta motorfästena fel?? eller har jag fel?
Jag rev isär kylare och all plast jag va så noga med att sätta tillbaka, plus min nya glykol jag blandat som redan såg ut som sju svåra år när jag fick tömma ut den igen efter lite törrgasa. Jag vet inte men det kanske finns nått bättre sätt att byta motorfäste än att riva halva bilen som jag gjorde. om det gör det så bidra gärna för jag måste göra det igen snart då jag skruvade tyillbaka mina gamla och vips så gick huven att stänga igen.
Dom två gamla fäste ni kan se på bilden bygger 53 respektive 54 mm mellan anläggningsytorna medans det nya fästet är hela 62mm.? Är det fler som kör 034 treckdensity motorfästen som haft problem eller är det bara jag ? cp-s hävdar att dom sålt mängder av dessa fästen och ingen har klagat utom jag. Om det bara är jag som har problem, kan det vara något annat fel på min bil då som gör att det inte passar?? Ramsne kanske hehe , hoppas inte.....
Vore tacksam för lite hjälp här!
Jag tog kontakt med Pär som säljer sina motorfästen på blocket ni kanske vet vem det är? iallafall så är hans motorfästen 52mm, så det lutar nog åt att det blir ett par sådana istället. eller vad tycker ni?
Senast redigerat av VIRUS_S2 (17 december 2012)