Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Fan vad snygga grejer.. , är det krav på HANS i 2150 ?
japp det är krav på hans
Anade nästan det.. ska ta och köpa det jag åxå framöver här när det blir dags att köpa kläder, lär ska få nån ordning på bilen först..
Förresten har du orginal låda och motor i din ? kanske har du moddad växelföraren lite för att få tätare lägen ?
det sitter orginalmotor i min fast renoverad med grupp n foder och kolvar ( högre komp) sen är det chip och avgassystem som är ändrat just nu blir en ny kam med när pengarna finns lådan kommer ifrån en peugeot 405 inga ändringar är gjorda åt lägena
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?
slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen !
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?
slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen !
Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?
slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen !
Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?
jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen !
Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?
jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia
Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?
jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia
Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?
kör med 11 liter jag ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia
Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?
kör med 11 liter jag ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken
Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?
kör med 11 liter jag ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken
Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?
kör med enbart en extern:)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
kör med 11 liter jag ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken
Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?
kör med enbart en extern:)
Ok.. det blir kanske tillräckligt tryck.. var köpte du den pumpen ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?
kör med enbart en extern:)
Ok.. det blir kanske tillräckligt tryck.. var köpte du den pumpen ?
på lokala bildelsfirman:) ja trycket räcker gott och väl
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
suttit och tänkt lite på vad som är kvar att göra innan bilen är tävlingsklar;)
#täta bränsletanken #fixa backventil #göra ett lock till tanklådan #göra färdigt bromsljusen #sätta i bultar i någraskarvar i bågen #byta ut brickorna till bältesinfästningarna #bygga fäste för batteriet #montera katalysator #byta till plastrutor #täta gamla hålen till orginaltanken #plocka ur högerstolen #flytta fönsternätet lite framåt #koppla om huvudströmbrytaren #förnya vagmboken
säkert något jag har glömt
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)
plast kommer jag köpa från plastskärmar.se
Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?
Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?
den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)
plast kommer jag köpa från plastskärmar.se
Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?
Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?
den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)
Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?
Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?
den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)
Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?
orginal kattalysator är tyvärr inte godkänd ska vara FIA eller ASN godkänd! man måste ha minst 3mm finns 2 storlekar på ark ena kostar 500 och andra 550
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)
Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?
orginal kattalysator är tyvärr inte godkänd ska vara FIA eller ASN godkänd! man måste ha minst 3mm finns 2 storlekar på ark ena kostar 500 och andra 550
Ja just ja.. det visste jag ju nästan, jo en sån måste man ju köpa då , jasså men hur stora är dom plattorna då ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **