Minderårig olovligkörning

saab_sonett Handledare
19 december 2012 · 1 481 Inlägg

Varför fråga? Du får ett brev från Transportstyrelsen när dom behandlat ärendet. Innan dess så är det bara att köra upp.

Kollan
19 december 2012 · 618 Inlägg

Du får göra teoriprov och förarprov.
Du får ditt körkort.
Du får köra med din bil,
Tills dom kontaktar dig(troligen om cirkus 6-12 månader) och drar in ditt körkort.
Du blir av med körkortet i 6 månader
Du får tillbaka körkortet efter 6 månader.

!

DKn
20 december 2012 · 535 Inlägg

Behöver inte just vara 6 månader polaren fick 3 månader och då tag ändå polisen honom när han börnade.

4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
20 december 2012 · 382 Inlägg

Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
DKn
20 december 2012 · 535 Inlägg

4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

De va fan de dummaste inlägget jag läst någonsin. Han fattar nog det. Men då förmodar jag att du aldrig kört för fort Eller gjort en olaglig sväng Eller på något sett misskött dig i trafiken för då visar du ju att du ej är lämplig att ha körkort.

Johan85 Avstängd
20 december 2012 · 1 418 Inlägg

DKn skrev:

4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

De va fan de dummaste inlägget jag läst någonsin. Han fattar nog det. Men då förmodar jag att du aldrig kört för fort Eller gjort en olaglig sväng Eller på något sett misskött dig i trafiken för då visar du ju att du ej är lämplig att ha körkort.

hälften av oss här inne skulle nog inte ha körkort om polisen sett allt vi gjort:)

Power-krille
20 december 2012 · 672 Inlägg

Johan85 skrev:

DKn skrev:

4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

De va fan de dummaste inlägget jag läst någonsin. Han fattar nog det. Men då förmodar jag att du aldrig kört för fort Eller gjort en olaglig sväng Eller på något sett misskött dig i trafiken för då visar du ju att du ej är lämplig att ha körkort.

hälften av oss här inne skulle nog inte ha körkort om polisen sett allt vi gjort:)

klantar man till det så länsman tar en i örat!   är det nog bara att bita ihop och se glad ut..

"Väx inte upp! det är en fälla"
Johan85 Avstängd
20 december 2012 · 1 418 Inlägg

Power-krille skrev:

Johan85 skrev:

DKn skrev:

De va fan de dummaste inlägget jag läst någonsin. Han fattar nog det. Men då förmodar jag att du aldrig kört för fort Eller gjort en olaglig sväng Eller på något sett misskött dig i trafiken för då visar du ju att du ej är lämplig att ha körkort.

hälften av oss här inne skulle nog inte ha körkort om polisen sett allt vi gjort:)

klantar man till det så länsman tar en i örat!   är det nog bara att bita ihop och se glad ut..

precis. ja har skrivit på många onödiga böteslappar men det får man leva med allt som är roligt kostar ju pengar:P

ErsdaHL
20 december 2012 · 600 Inlägg

4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

jag hoppas du har en orange lampa i sidoblinkersen på v70n din!



klart jag fattar att jag gjort fel.

Mattsson_91 Självlärd
20 december 2012 · 3 083 Inlägg

4-stroke skrev:
Hoppas du får nåt straff. har du inget körkort så har du inget på vägen att göra

Om du nu är 18 som det står på din profil så kan du ju bete dig som det big_smile. Och ditt eget körkort lär ju knappt plasten ha torkat på smile.

God Jul

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
AeroMalm BMW fantast
20 december 2012 · 1 172 Inlägg

Varför klanka ner på 4-stroke? Håller med honom. Om man nu är så nära en uppkörning som TS var så får man hålla lite i tyglarna. Gör man inte det och det slutar som det gjorde får man skylla sig själv och ta sitt straff.

Dumt och riskera lämpet mm när man kommit så långt och halka, uppkörning mm är betalt och inbokat.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Dieselsot Tjatja bloggen!
20 december 2012 · 150 Inlägg

ErsdaHL skrev:
Skulle idag egentligen testa slirande koppling, Självfallet hinner pliten dit. Hem till mamma och förklart, Avställt o.s.v har bokat uppkörning om 23 dagar. På måndag skulle polisen som var rätt trevlig höra av sig. Han tyckte jag var mycket bra som var ärlig. Men gatt sköta sitt jobb. Hur ska jag nu göra med körkorts tagningen?hmm

ibland har man tur . en nära vän körde för fort och hade polisen efter sig i säkert en kilometer med blåljusen på. Han var 15 år och fick 1500 i böter .. inget uppskjutet lämp

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
ErsdaHL
21 december 2012 · 600 Inlägg

Då det är en datum parkerings tavla för både jämna och ojämna datum och en tids tavla under, är det mellan dom tiderna man ska parkera efter datum och resterande tid av dygnet fritt att parkera vart jag än behagar inom reglerna?

Nico-the-kid
21 december 2012 · 509 Inlägg

var det inte 3 kilometer och 12 år och prejat  6 polisbilar ner i diket och slitit ut dem från bilarna och spöat dom?

Dieselsot skrev:

ErsdaHL skrev:
Skulle idag egentligen testa slirande koppling, Självfallet hinner pliten dit. Hem till mamma och förklart, Avställt o.s.v har bokat uppkörning om 23 dagar. På måndag skulle polisen som var rätt trevlig höra av sig. Han tyckte jag var mycket bra som var ärlig. Men gatt sköta sitt jobb. Hur ska jag nu göra med körkorts tagningen?hmm

ibland har man tur . en nära vän körde för fort och hade polisen efter sig i säkert en kilometer med blåljusen på. Han var 15 år och fick 1500 i böter .. inget uppskjutet lämp

Dieselsot Tjatja bloggen!
24 december 2012 · 150 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
var det inte 3 kilometer och 12 år och prejat  6 polisbilar ner i diket och slitit ut dem från bilarna och spöat dom?

Dieselsot skrev:

ErsdaHL skrev:
Skulle idag egentligen testa slirande koppling, Självfallet hinner pliten dit. Hem till mamma och förklart, Avställt o.s.v har bokat uppkörning om 23 dagar. På måndag skulle polisen som var rätt trevlig höra av sig. Han tyckte jag var mycket bra som var ärlig. Men gatt sköta sitt jobb. Hur ska jag nu göra med körkorts tagningen?hmm

ibland har man tur . en nära vän körde för fort och hade polisen efter sig i säkert en kilometer med blåljusen på. Han var 15 år och fick 1500 i böter .. inget uppskjutet lämp

jaaa alla detaljer kommer man inte ihåg . dåren filmade ju allt och la upp det på youtube förut . Men orsaken till att det vart så litet straff var att det var flera ungdomar i bilen och då räknades det lite som "grupptryck" även om det faktiskt inte alls var så ..

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
Isaksson5 Ungdoms Räser
24 december 2012 · 425 Inlägg

Dieselsot skrev:

Nico-the-kid skrev:
var det inte 3 kilometer och 12 år och prejat  6 polisbilar ner i diket och slitit ut dem från bilarna och spöat dom?

Dieselsot skrev:

ibland har man tur . en nära vän körde för fort och hade polisen efter sig i säkert en kilometer med blåljusen på. Han var 15 år och fick 1500 i böter .. inget uppskjutet lämp

jaaa alla detaljer kommer man inte ihåg . dåren filmade ju allt och la upp det på youtube förut . Men orsaken till att det vart så litet straff var att det var flera ungdomar i bilen och då räknades det lite som "grupptryck" även om det faktiskt inte alls var så ..

Tjänstefel? Det är ju ungefär som innan lagen om nykterhet i trafik kom. Då kunde man ju gnälla på att man var full och fick ett lägre straff.. (Vääldigt länge sen)Borde istället suttit dit honom rejält..

ErsdaHL
28 december 2012 · 600 Inlägg

Egentligen såg aldrig polisen mig köra, vad tror ni skulle hända om jag drog omghistorian heltoch nnekarkkörning? Inget jag kommer göra men var en funderare mitt i natten

Isaksson5 Ungdoms Räser
28 december 2012 · 425 Inlägg

ErsdaHL skrev:
Egentligen såg aldrig polisen mig köra, vad tror ni skulle hända om jag drog omghistorian heltoch nnekarkkörning? Inget jag kommer göra men var en funderare mitt i natten

Du har rätt att ändra dig. Säg bara något i stil med att du var nervös och inte visste riktigt vad du skulle säga. Dock kan ju det bli konsekvenser med att du typ inte berättat sanning osv..

Mack Forum- och sitemoderator
28 december 2012 · 26 155 Inlägg

Eller så håller sig TS till sanningen och tar det som en man, vad som än kan komma..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Isaksson5 Ungdoms Räser
28 december 2012 · 425 Inlägg

Mack skrev:
Eller så håller sig TS till sanningen och tar det som en man, vad som än kan komma..

Det är ju alltid det bästa! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang