3676
Sök

Bakaxel låter illa vid motorbroms

Egenföretagare
999 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Har ett konstigt missljud på min BMW.

Släpper man gasen så hör man ett metalliskt klonkande/slagljud typ en gång per hjulvarv.
Ger man lite gas tystnar det direkt, men släpper man gasen eller bromsar så låter det.

Det konstiga är att i skarpa kurvor typ rondell i 50km/h försvinner det.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
16 december 2012
gissar på att det är kardan som ligger å slår mot något, prova å frikoppla när du kör.

Egenföretagare
999 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Slag ljud var kanske lite felbeskrivet, det är inget dunk utan låter mer som om man tänker sig ett järnrör som slås mot massiv metall...

Det är en automat, men lägger man i N så är det ingen skillnad. Hörs nästan bara när man har öppet fönster upp, ända ner från fart tills man stannar.

1 948 Inlägg
17 december 2012
vad e det för bil? låter som om det kan vara något strul med diffen.

Egenföretagare
999 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Jag var helt säker på att diffen var på väg att ge sig, men se på f-n det var en skyddsplåt som hade trillat ner på kardanen längst bak! Den slog emot några bultar på kardan, men endast vid motorbroms...

1 948 Inlägg
18 december 2012
weeeman skrev:
Jag var helt säker på att diffen var på väg att ge sig, men se på f-n det var en skyddsplåt som hade trillat ner på kardanen längst bak! Den slog emot några bultar på kardan, men endast vid motorbroms...

haha big_smile brukar alltid löna sig att gå ner på knä och slå ett öga big_smile

Anekdot: Kommer ihåg när jag hade jätte mysko strul på vinterbilen (golf iv), det slog och lät som fan från vänster framdäck... men enbart när det gick 90-100kmh+, annars var det helt hundra...
Googlade och letade info men kunde verkligen inte hitta något...
Visade sig att det var innerskärmen som lossat lite och när luftmotståndet ökade så tryckte den sig mot däcket big_smile

Sök