Saab 93 Aero 01 Bränslepump... ( FEL ÅTGÄRDAT )

RGH
2 januari 2013 · 134 Inlägg

Du skapar dig själv bara en massa problem med att köpa vad som kallas "uppgraderingspump". Flödar orginal inte tillräckligt eller vad är egentligen anledningen till att du ska ha större?

BMW 318iS "T" (1990)
micke-opel
2 januari 2013 · 562 Inlägg

volvo85740 skrev:
Jag kommer att byta pumpen. Har en pump som har två stift men har hört att det kan vara fyra stift. Någon som vet om det är fyra eller två??

Om jag köper en uppgraderingspump vad blir det för skillnad? smile

Byter du enbart pumpen är det 2 anslutningar, en plus och en minus. Då måste du dock "öppna" upp den runda nedre delen i armaturen för att komma åt pumpen, eller hur jag nu ska förklara det smile

Om du då byter pumpen löst, glöm för all del inte att ta bort plastskyddet som sitter längst ned på pumpen där den suger in bränslet, vet andra som gjort det misstaget och det är inte kul wink Spec inte om man måste ha ner tanken igen!

Ang uppgraderingspump: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=228670

Tyvärr saknas bilderna!

Senast redigerat av micke-opel (2 januari 2013)

9-5 Aero Sedan -05
volvo85740
3 januari 2013 · 44 Inlägg

Okej, jag kommer byta till orginalpump nu i helgen och återkommer med resultat smile

volvo85740
6 januari 2013 · 44 Inlägg

Nu har jag bytat pumpen. Jag tomkörde den begangnade jag köpte och den som satt i bilen. Den som satt i bilen snurrade rätt segt i jämnförelse med den bättre begagnade. nu när jag sätter på tändningen så surrar det mer från tanken smile den funkar att dra fullt utan problem, den har startat utan problem hittills smile

Jag skar upp ett hål under baksätet och använde en fein superkatt som inte bildar värme eller gnistor sammt att det inte blir stort glapp så jag har nitat fast plåtbiten igen. lägger upp en bild på hur jag gjorde med plåten smile

Låter det gå några dagar för att se så inga problem uppstår smile

volvo85740
12 januari 2013 · 44 Inlägg

Nu har  det gått några dagar och inga problem big_smile det funkar som det ska big_smile tack för alla tips och råd smile

ZoreX
13 januari 2013 · 31 Inlägg

Härligt att det löste sig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang