Då är de dags att uppdatera tråden.va längesedan nu.men har varit fullt upp.
Var ledig föregående vecka för rulla in bilen till maxxtuning för mappning och se i rullarna hur allt lirar med bakhjulsdriften och de verkar fungera bra.
värre med motorn som har vägrat bli 100% mappat,
började med turbon som legat och torkat ur för länge så packkning har blivit kassa, och ville trycka ut olja i avagsröret,så slängde dit en ny gtx40.
insuget vägrar vara tätt utan skjutar ut spridarna över 2bar i laddtryck.
vevaxeln var feljusterad från motorrenoveraren med 2kugg! men har klarat sig ändå. värre om de bara varit 1.(i frågasatte detta vid hämtning men han envisas med att de är inmätt med indikatorklocka)
tillsist fick insuget bli ombyggt med riktigta spridarhylsor som är raka och inte koniska invändigt.
då gick de köra ut hela 839hk/886nm innan den börja kasta ur sig olja ur vevhusventilationen.
så nytt insug ska byggas och ny vevhusventilation ska fixas sen ska de mosas på mer, natte sa att de finns potential i motorn och mer att hämta bara den klarar av lite mer laddtryck och inte kastar ur oljan.
har sedan glömt något som krånglat för de har varit nåt hela tiden.
lite bildbevis iaf att den är bänkad en bit påvägen även om de är mkt kvar innan allt lirar
![https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37117/37117-a9a27dd0d757f386014e9aeef2bbc4f3.jpg]()
inkörd i laddtrycksfabriken
![https://www1.garaget.org/gallery/images/38/37117/37117-601e348bdd89735955e1a05b09a1eb2b.jpg]()