tpc_ skrev:
Ska försöka mig på en liten uppdatering även att det hänt mkt.
Började med att kolla igenom motorn efter mässan efter slitage.men allt såg bra ut.
Fick ett samtal från bilsport,som undrade om jag var intresserad av ett reportage.SJÄLVKLART! Va svaret.
Så dom har varit ute och gjort intervju och fotat bilen.När dom var ute och fotade så skulle vi ta lite bilder från när jag värmer däcken.fick fäste och knäckte 2:ans växel 2 dagar innan Emmaboda.
Torsdagen var tänkt att jag skulle åkt ner till Hultsfred flygfält och provkört bilen och mappat in launchcontrollen.inget som hanns med eftersom jag fick jaga fatt i en ny låda.
torsdag och fredagen gick till att byta lådan och bygga om spakställ och växellådsbalken då det skiljde mot min gamla låda.
Efter mycket slit hann vi ner till Emmabo men utan launch.
Men orolig att återigen knäcka lådan tog jag det lugnt
Starterna blev därefter oavsett om jag höjde startvarv så ville den inte iväg ordentligt.
Hann med 3 st repor med misslyckade starter där den bästa blev 12,8s 200km/h.
Det positiva var iaf att vi hann färdigt till Emmaboda,bilen är hel och när det väl bär iväg så går det undan.
tiderna kommer så småning om.nu har man iaf nåt att utgå ifrån.
Det var det hela nerkortat ordentligt.Så håll utkik efter nästa nummer av bilsport så får ni se lite balla bilder på bilen iaf då det inte blev några tider att skryta med.
Vill passa på att tacka andreas ingvarsson som hjälpt till med allt jobb.har blivit några sena kvällar
Mvh Victor