Styrvinkel kit

k0ka
11 januari 2013 · 11 Inlägg

Nu är det så att jag funderar på att köpa ett wisefab styrvinkelkit till min 200sx s13, det jag undrar är om man måste köra med spacers för att kunna få ut mer vinkel.
Jag funderar på om man ska köpa 4->5 bults spacers som är 20 mm breda eller om man ska byta till s14 nav och köra utan spacers, sedan kommer jag ha skärmbreddare på runt 20-30 mm,

Frågan är då om jag ska köpa spacer eller byta nav, men måste jag byta nav och ändå sätta på spacers för att kunna få mer plats, kan man lika gärna köra konverteringspacerna som jag tänkt från början.

Hoppas man förstod smile

dundersmurfen smurfidunder
11 januari 2013 · 327 Inlägg

Om bärarmarna breddar så går det nog utan spacers. Jag bräddade mina bärarmar så jag slipper spacers. Nackdelen med spacer är att den breddar mest när hjulen står rakt fram, när du svänger max hjulen närmar sig 90 grader då breddar inte spacern längre utan flyttar hjulet bakåt / framåt eller hur? Du tjänar alltså inte mycket frigång mot ramen när du har max styrvinkel. Breddar du bärarmen istället så flyttar du ut vridningspunkten istället

Med mina fälgar så var det lagom att förlänga bärarmen 30mm. Men skulle jag ha skärmbreddare också så skulle jag nog sätta på spacer för att få ut hjulet  lagomt. Då är det ju smidigt att använda spacers med bultcirkelbyte. Det skulle jag gjort iaf.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
k0ka
11 januari 2013 · 11 Inlägg

mm men om jag har 9.5 breda fälgar och ET20 då skulle jag fortfarande kunna ha spacers?
Eller ska man köra längre bärarmar och sedan byta nav till 5 bultat?
Har tänkt köra konverterings spacers bak 20mm och bredda 50mm men det är fram jag inte vet hur jag ska göra, smile

rvbm
11 januari 2013 · 67 Inlägg

Har du talat me Ddesign? Dom säljer styrvinkelkit så kunskap kring området lär dom väl ha.

det är mänskligt att fela, men det krävs en dator för att verkligen strula till det
KHRacing
11 januari 2013 ·

Du kör inte automatiskt bättre med mera styrvinkel, väl värt att tänka på innan du beställer delar för 12-13000kr

Annars är BadAssParts generalagent i Sverige, snacka med dem

Senast redigerat av KHRacing (18 januari 2013)

DDESIGN
25 februari 2013 · 563 Inlägg

Vi är generalagent för TDPs kit i Sverige. Har du några frågor kring kitet eller om något tekniskt överlag så är det bara höra av dig smile Vi hjälper gärna till vad det än är!

Mvh. Fredrik DDESIGN

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang