Volvo 945 d24 totalrenovering av chassi och motor m.m
volvo 945 d24 (the black angle) får sig en totalrenovering av chassie ny lack underede m.m plus att motorn totalrenoverar jag i samma veva målet så nära nybilsskick som möjligt :)
jo det blir lätt att man kostar på sig på såna här bilbygge men man kan iaf känna sig jäkligt nöjd sen ett problem är ju att man kan ju inte sälja det sen om man skulle få för sig det, för pengarna får man aldrig tillbaka. bottendelen på min ska vara renoverad sen 2000 mil tillbaka med det mesta och toppen är precis bytt men kammen ska schimsas innan den kan sättas ihop så den är inte änns startad med den nya toppen sen får vi se hur den går när den är klar och uppputsad
jo det blir lätt att man kostar på sig på såna här bilbygge men man kan iaf känna sig jäkligt nöjd sen ett problem är ju att man kan ju inte sälja det sen om man skulle få för sig det, för pengarna får man aldrig tillbaka. bottendelen på min ska vara renoverad sen 2000 mil tillbaka med det mesta och toppen är precis bytt men kammen ska schimsas innan den kan sättas ihop så den är inte änns startad med den nya toppen sen får vi se hur den går när den är klar och uppputsad
Jo visst är det så .nä fan denna bilen älskar jag där av min tid jag lägger utbså denna säljer jag alldrig oavsett bud på den tröttnar jag bygger jag om den eller ställer in den igaraget och tar ut den när suget är på topp 7gen meb lär dröja år innan jag tröttnar har knappt inte kört den sen jag köote den .ass0 fan det låter juh vettigt är topoen ny eller beg? Är den beg så kolla upp sprickor och provtryck den det är ett måste kolla så allt ärniordning pump m.m kolla så allt är reko med botten delen är det seriöst renoverat? Hör av dig ifall du behlver tips och råd skall bli kulbatt se den hamna i din 740
jo det blir lätt att man kostar på sig på såna här bilbygge men man kan iaf känna sig jäkligt nöjd sen ett problem är ju att man kan ju inte sälja det sen om man skulle få för sig det, för pengarna får man aldrig tillbaka. bottendelen på min ska vara renoverad sen 2000 mil tillbaka med det mesta och toppen är precis bytt men kammen ska schimsas innan den kan sättas ihop så den är inte änns startad med den nya toppen sen får vi se hur den går när den är klar och uppputsad
Jo visst är det så .nä fan denna bilen älskar jag där av min tid jag lägger utbså denna säljer jag alldrig oavsett bud på den tröttnar jag bygger jag om den eller ställer in den igaraget och tar ut den när suget är på topp 7gen meb lär dröja år innan jag tröttnar har knappt inte kört den sen jag köote den .ass0 fan det låter juh vettigt är topoen ny eller beg? Är den beg så kolla upp sprickor och provtryck den det är ett måste kolla så allt ärniordning pump m.m kolla så allt är reko med botten delen är det seriöst renoverat? Hör av dig ifall du behlver tips och råd skall bli kulbatt se den hamna i din 740
Okej toppen ska ha gått 2000 mil har jag för mig han sa, den hade legat väldigt länge så den har fått bli putsad i ventilerna osv. pumpen vet jag inte hur jag ska kolla. så jag litade på det han sa toppen är ditsatt med en ny packning så det känns dumt att ta av den igen för att kolla, även fast det hade varit det bästa. vet du hur jag kan göra för att kolla pumpen?
jo det blir lätt att man kostar på sig på såna här bilbygge men man kan iaf känna sig jäkligt nöjd sen ett problem är ju att man kan ju inte sälja det sen om man skulle få för sig det, för pengarna får man aldrig tillbaka. bottendelen på min ska vara renoverad sen 2000 mil tillbaka med det mesta och toppen är precis bytt men kammen ska schimsas innan den kan sättas ihop så den är inte änns startad med den nya toppen sen får vi se hur den går när den är klar och uppputsad
Jo visst är det så .nä fan denna bilen älskar jag där av min tid jag lägger utbså denna säljer jag alldrig oavsett bud på den tröttnar jag bygger jag om den eller ställer in den igaraget och tar ut den när suget är på topp 7gen meb lär dröja år innan jag tröttnar har knappt inte kört den sen jag köote den .ass0 fan det låter juh vettigt är topoen ny eller beg? Är den beg så kolla upp sprickor och provtryck den det är ett måste kolla så allt ärniordning pump m.m kolla så allt är reko med botten delen är det seriöst renoverat? Hör av dig ifall du behlver tips och råd skall bli kulbatt se den hamna i din 740
Okej toppen ska ha gått 2000 mil har jag för mig han sa, den hade legat väldigt länge så den har fått bli putsad i ventilerna osv. pumpen vet jag inte hur jag ska kolla. så jag litade på det han sa toppen är ditsatt med en ny packning så det känns dumt att ta av den igen för att kolla, även fast det hade varit det bästa. vet du hur jag kan göra för att kolla pumpen?
Ajo iförsig nja pumpen är lite svårt att kolla om den inte har diesel i sig och inte har något tryck men det vanligaste vart dom brukar läcka är packboxen vid pumphjulet kolla om packboxen där är fuktig dom har en tendes att fukta/läcka därifrån sen ka du kolla element blocke om den är torr och fin det är där spridarrören går in i nja kolla över den om den är fuktig lättaste är om du kan få startat motorn då ser du direkt ifall pumpen är reko.seb måste du ha en pumpklocka sen för att shysstera in pumpen det är en liten manometer klocka som man skruvar fast i mitten av spridarrören sitter det en lite mutter där skruvar man fast klocka och shyssterar pumpen sätter du den på mofo är det mest troligt att den går som potaskit eller väldigt svårstartad
Jo visst är det så .nä fan denna bilen älskar jag där av min tid jag lägger utbså denna säljer jag alldrig oavsett bud på den tröttnar jag bygger jag om den eller ställer in den igaraget och tar ut den när suget är på topp 7gen meb lär dröja år innan jag tröttnar har knappt inte kört den sen jag köote den .ass0 fan det låter juh vettigt är topoen ny eller beg? Är den beg så kolla upp sprickor och provtryck den det är ett måste kolla så allt ärniordning pump m.m kolla så allt är reko med botten delen är det seriöst renoverat? Hör av dig ifall du behlver tips och råd skall bli kulbatt se den hamna i din 740
Okej toppen ska ha gått 2000 mil har jag för mig han sa, den hade legat väldigt länge så den har fått bli putsad i ventilerna osv. pumpen vet jag inte hur jag ska kolla. så jag litade på det han sa toppen är ditsatt med en ny packning så det känns dumt att ta av den igen för att kolla, även fast det hade varit det bästa. vet du hur jag kan göra för att kolla pumpen?
Ajo iförsig nja pumpen är lite svårt att kolla om den inte har diesel i sig och inte har något tryck men det vanligaste vart dom brukar läcka är packboxen vid pumphjulet kolla om packboxen där är fuktig dom har en tendes att fukta/läcka därifrån sen ka du kolla element blocke om den är torr och fin det är där spridarrören går in i nja kolla över den om den är fuktig lättaste är om du kan få startat motorn då ser du direkt ifall pumpen är reko.seb måste du ha en pumpklocka sen för att shysstera in pumpen det är en liten manometer klocka som man skruvar fast i mitten av spridarrören sitter det en lite mutter där skruvar man fast klocka och shyssterar pumpen sätter du den på mofo är det mest troligt att den går som potaskit eller väldigt svårstartad
Okej tack så mycket får ta och kolla lite nogrannare på det ja en sån pumpklocka vet jag man bör använda men var hittar man en sådan? och vad kostar en sån?
Okej toppen ska ha gått 2000 mil har jag för mig han sa, den hade legat väldigt länge så den har fått bli putsad i ventilerna osv. pumpen vet jag inte hur jag ska kolla. så jag litade på det han sa toppen är ditsatt med en ny packning så det känns dumt att ta av den igen för att kolla, även fast det hade varit det bästa. vet du hur jag kan göra för att kolla pumpen?
Ajo iförsig nja pumpen är lite svårt att kolla om den inte har diesel i sig och inte har något tryck men det vanligaste vart dom brukar läcka är packboxen vid pumphjulet kolla om packboxen där är fuktig dom har en tendes att fukta/läcka därifrån sen ka du kolla element blocke om den är torr och fin det är där spridarrören går in i nja kolla över den om den är fuktig lättaste är om du kan få startat motorn då ser du direkt ifall pumpen är reko.seb måste du ha en pumpklocka sen för att shysstera in pumpen det är en liten manometer klocka som man skruvar fast i mitten av spridarrören sitter det en lite mutter där skruvar man fast klocka och shyssterar pumpen sätter du den på mofo är det mest troligt att den går som potaskit eller väldigt svårstartad
Okej tack så mycket får ta och kolla lite nogrannare på det ja en sån pumpklocka vet jag man bör använda men var hittar man en sådan? och vad kostar en sån?
Var så lite så:) pumpklocka är onödigt att köpa ifall du inte grejar med diesel dagligen men du kan fråga någo bilverkstad om du kan låna ut det eller fråga någon dieselmotor servise som enbart grejar dieslar är mitt tips annars kan du köpa en jag köpte min på tradera som var nykalibrerad och renoverad
Ajo iförsig nja pumpen är lite svårt att kolla om den inte har diesel i sig och inte har något tryck men det vanligaste vart dom brukar läcka är packboxen vid pumphjulet kolla om packboxen där är fuktig dom har en tendes att fukta/läcka därifrån sen ka du kolla element blocke om den är torr och fin det är där spridarrören går in i nja kolla över den om den är fuktig lättaste är om du kan få startat motorn då ser du direkt ifall pumpen är reko.seb måste du ha en pumpklocka sen för att shysstera in pumpen det är en liten manometer klocka som man skruvar fast i mitten av spridarrören sitter det en lite mutter där skruvar man fast klocka och shyssterar pumpen sätter du den på mofo är det mest troligt att den går som potaskit eller väldigt svårstartad
Okej tack så mycket får ta och kolla lite nogrannare på det ja en sån pumpklocka vet jag man bör använda men var hittar man en sådan? och vad kostar en sån?
Var så lite så:) pumpklocka är onödigt att köpa ifall du inte grejar med diesel dagligen men du kan fråga någo bilverkstad om du kan låna ut det eller fråga någon dieselmotor servise som enbart grejar dieslar är mitt tips annars kan du köpa en jag köpte min på tradera som var nykalibrerad och renoverad
okej då kollar jag med några som har skogsmaskinsföretag, dom har säkert
Okej tack så mycket får ta och kolla lite nogrannare på det ja en sån pumpklocka vet jag man bör använda men var hittar man en sådan? och vad kostar en sån?
Var så lite så:) pumpklocka är onödigt att köpa ifall du inte grejar med diesel dagligen men du kan fråga någo bilverkstad om du kan låna ut det eller fråga någon dieselmotor servise som enbart grejar dieslar är mitt tips annars kan du köpa en jag köpte min på tradera som var nykalibrerad och renoverad
okej då kollar jag med några som har skogsmaskinsföretag, dom har säkert