Nackdelen med öppen dump är att spool uppen tar längre tid att bygga upp var gång man släpper gasen.. tapp på effekt och dyrare bränsle ekonomi den fördelen en öppen dump kan vara är exvis på bana om man lär sig köra med dumpen, kan man ha fullt gaspådrag den tiden innan turbon laddar fullt i kurvan på väg ut innan spoolen kickar o kan orsaka hjulspinn.. då börjar man bygga upp spoolen precis i kurvan när man behöver få snabb effekt ur den.. för din del bör du ha en återcirkulerande anser jag.. men var och en gör som den själv vill efter tycke o smak.. återcirkulerande sparar agget också har jag hört? lycka till oavsett vad du väljer. Enligt mig onödig utgift att lägga kulorna på en dump.. bättre köpa nitro för kulorna he he
Många.
Att leva är att lida... men att överleva är att finna mening med lidandet :)
Gasa och lev.. livet börjar efter 200 :)
Lev för inget.. Eller dö för något!
Nackdelen med öppen dump är att spool uppen tar längre tid att bygga upp var gång man släpper gasen.. tapp på effekt och dyrare bränsle ekonomi den fördelen en öppen dump kan vara är exvis på bana om man lär sig köra med dumpen, kan man ha fullt gaspådrag den tiden innan turbon laddar fullt i kurvan på väg ut innan spoolen kickar o kan orsaka hjulspinn.. då börjar man bygga upp spoolen precis i kurvan när man behöver få snabb effekt ur den.. för din del bör du ha en återcirkulerande anser jag.. men var och en gör som den själv vill efter tycke o smak.. återcirkulerande sparar agget också har jag hört? lycka till oavsett vad du väljer. Enligt mig onödig utgift att lägga kulorna på en dump.. bättre köpa nitro för kulorna he he
kört öppen i nästan alla mina bilar o har alltid haft fullt latt mellan växlarna de är så liten del som försvinner att de inte märks av så länge man inte växlar som en kratta.
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
GFB säljer en variant som är både återcirklurande och öppen. Du justerar sen hur mycket luft som ska kastas rätt ut med en skruv på den eller om du köper den dyra varianten så har du det elektroniskt i kupén.
Så ifall man tröttnar på ljudet så är det bara att vrida över den. Själv kör jag en öppen från Marmander Solution. En kille på savarturbo forumet som tillverkar dessa.
Vill du ha en med mycket ljud så skaffa inte en enorm jävel med världens största hål utan satsa på en lite mindre med en eller två trattar.
tack alla ni som sagt de där med olika dumpar och vart man kan få tag på dom...
till alla er som tjatat hela tiden om att öppen dump inte är bra om man har LMM o så... konstigt då att nästan alla som trimmar bilar har öppen dump och även på saab 9-3 och 9-5 när man flyttar LMM till trycksatt och sätter öppen dump... varför köra med samma jävla tråkiga prat att du ska inte göra si o du ska inte göra så när man igenntligen från början frågade om vad folk rekommenderar för typ av öppen dump... ja frågade aldrig om de skadar lr något på LMM lr va det är för nackdel på dom bilarna... men men ja vet ni bryr er om att bilen ska hålla o så... men så mkt vet ja att lmm mäter luften som dumpen dumpar ut o den går för fet på de sättet nån sekund... men ja tror knappast det skadar katalysatorn lr sånt för isf skulle ju ingen ha det på bilen... o varför isf ha ÖPPEN dump på en vråltrimmad volvo 850T5 lr V70 lr nån annan bil som har LMM isf då skadar det ju där med
tack alla ni som sagt de där med olika dumpar och vart man kan få tag på dom...
till alla er som tjatat hela tiden om att öppen dump inte är bra om man har LMM o så... konstigt då att nästan alla som trimmar bilar har öppen dump och även på saab 9-3 och 9-5 när man flyttar LMM till trycksatt och sätter öppen dump... varför köra med samma jävla tråkiga prat att du ska inte göra si o du ska inte göra så när man igenntligen från början frågade om vad folk rekommenderar för typ av öppen dump... ja frågade aldrig om de skadar lr något på LMM lr va det är för nackdel på dom bilarna... men men ja vet ni bryr er om att bilen ska hålla o så... men så mkt vet ja att lmm mäter luften som dumpen dumpar ut o den går för fet på de sättet nån sekund... men ja tror knappast det skadar katalysatorn lr sånt för isf skulle ju ingen ha det på bilen... o varför isf ha ÖPPEN dump på en vråltrimmad volvo 850T5 lr V70 lr nån annan bil som har LMM isf då skadar det ju där med
bryr mig inte va du tycker 1337... men från grund o botten så frågade jag facktiskt bara om vad man rekommenderar för typ av öppen dump vanlig lr med dubbel kolv lr membran.... ja frågade inget alls om det gör något med LMM lr så för de vet ja redan... man behöver inte liksom blanda in allt annat när ja frågar om va för öppen dump man rekommenderar då de finns massor olika... men men tyck va du vill..
MEMBRANDUMP. Det är det enda som håller tätt och fungerar som det är tänkt. Kolvdump är bara att kasta så långt du kan, gärna i huvudet på den som sålt den!
Finns massor med membrandumpar, så det är bara att välja den du vill ha.
Ja har kört med min gfb i 3 år funkar hur bra som helst. Har dubbla utblås så du kan ha öppen på båda. Ena stäng. Eller ena återcirkulerande ja hur fan du vill. O den är justerbar. O det tar skryk. Men den går bättre med den än originalet så det e värt om det tar lite stryk.
Jag körde min Skoda med LMM med en GFB hybrid dump vilket menas att du kan köra öppen, återcirkulerande eller "båda" delarna alltså 50% öppen och 50% återcirkulerande.... Inga problem ! För de motorerna är känsliga vad jag har hört då för öppna dumpar. Men den "sparar" luft så LMM får tillbaka luft SAMT släpper ut luft så man får "pyyysch" ljudet Ska även sätta dit den på min 945a som är orginal.
You had better believe it. This is the real thing.