1708
Sök

Öppen Dumpventil???

860 Inlägg
Hhehehehhest
375 Inlägg
19 januari 2013
#22

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

1 255 Inlägg
19 januari 2013
#23
sabsthlm skrev:
dumt tappa hk för ljudets skull,..

Varför skulle man tappa hk av öppen dump?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 255 Inlägg
19 januari 2013
#24
mikael_86 skrev:
jag ville bara ha råd on en BRA ÖPPEN DUMP de va allt inget annat

Greddy type-R är min favorit riktigt bra :-)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 255 Inlägg
19 januari 2013
#26
mikael_86 skrev:
ok tack... ska kolla upp det

Går o ha den som både öppen och återcirkulerande smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

12 Inlägg
19 januari 2013
#27
Nackdelen med öppen dump är att spool uppen tar längre tid att bygga upp var gång man släpper gasen.. tapp på effekt och dyrare bränsle ekonomi
den fördelen en öppen dump kan vara är exvis på bana om man lär sig köra med dumpen, kan man ha fullt gaspådrag den tiden innan turbon laddar fullt i kurvan på väg ut innan spoolen kickar o kan orsaka hjulspinn.. då börjar man bygga upp spoolen precis i kurvan när man behöver få snabb effekt ur den..
för din del bör du ha en återcirkulerande anser jag..
men var och en gör som den själv vill efter tycke o smak..
återcirkulerande sparar agget också har jag hört?
lycka till oavsett vad du väljer. Enligt mig onödig utgift att lägga kulorna på en dump.. bättre köpa nitro för kulorna smile he he

Många.
Att leva är att lida... men att överleva är att finna mening med lidandet :)
Gasa och lev.. livet börjar efter 200 :)
Lev för inget.. Eller dö för något!

1 255 Inlägg
19 januari 2013
#28
snibben78 skrev:
Nackdelen med öppen dump är att spool uppen tar längre tid att bygga upp var gång man släpper gasen.. tapp på effekt och dyrare bränsle ekonomi
den fördelen en öppen dump kan vara är exvis på bana om man lär sig köra med dumpen, kan man ha fullt gaspådrag den tiden innan turbon laddar fullt i kurvan på väg ut innan spoolen kickar o kan orsaka hjulspinn.. då börjar man bygga upp spoolen precis i kurvan när man behöver få snabb effekt ur den..
för din del bör du ha en återcirkulerande anser jag..
men var och en gör som den själv vill efter tycke o smak..
återcirkulerande sparar agget också har jag hört?
lycka till oavsett vad du väljer. Enligt mig onödig utgift att lägga kulorna på en dump.. bättre köpa nitro för kulorna smile he he

kört öppen i nästan alla mina bilar o har alltid haft fullt latt mellan växlarna de är så liten del som försvinner att de inte märks av så länge man inte växlar som en kratta.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 281 Inlägg
19 januari 2013
#29
GFB säljer en variant som är både återcirklurande och öppen. Du justerar sen hur mycket luft som ska kastas rätt ut med en skruv på den eller om du köper den dyra varianten så har du det elektroniskt i kupén.

Så ifall man tröttnar på ljudet så är det bara att vrida över den.
Själv kör jag en öppen från Marmander Solution. En kille på savarturbo forumet som tillverkar dessa.

Vill du ha en med mycket ljud så skaffa inte en enorm jävel med världens största hål utan satsa på en lite mindre med en eller två trattar.


860 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
#31
tack alla ni som sagt de där med olika dumpar och vart man kan få tag på dom...

till alla er som tjatat hela tiden om att öppen dump inte är bra om man har LMM o så... konstigt då att nästan alla som trimmar bilar har öppen dump och även på saab 9-3 och 9-5 när man flyttar LMM till trycksatt och sätter öppen dump... varför köra med samma jävla tråkiga prat att du ska inte göra si o du ska inte göra så när man igenntligen från början frågade om vad folk rekommenderar för typ av öppen dump... ja frågade aldrig om de skadar lr något på LMM lr va det är för nackdel på dom bilarna...  men men ja vet ni bryr er om att bilen ska hålla o så... men så mkt vet ja att lmm mäter luften som dumpen dumpar ut o den går för fet på de sättet nån sekund... men ja tror knappast det skadar katalysatorn lr sånt för isf skulle ju ingen ha det på bilen... o varför isf ha ÖPPEN dump på en vråltrimmad volvo 850T5 lr V70 lr nån annan bil som har LMM isf då skadar det ju där med


Hhehehehhest
375 Inlägg
19 januari 2013
#32
Jag vill inte vara elak men du verkar inte vara den vassaste kniven i lådan..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

1 168 Inlägg
19 januari 2013
#33
mikael_86 skrev:
tack alla ni som sagt de där med olika dumpar och vart man kan få tag på dom...

till alla er som tjatat hela tiden om att öppen dump inte är bra om man har LMM o så... konstigt då att nästan alla som trimmar bilar har öppen dump och även på saab 9-3 och 9-5 när man flyttar LMM till trycksatt och sätter öppen dump... varför köra med samma jävla tråkiga prat att du ska inte göra si o du ska inte göra så när man igenntligen från början frågade om vad folk rekommenderar för typ av öppen dump... ja frågade aldrig om de skadar lr något på LMM lr va det är för nackdel på dom bilarna...  men men ja vet ni bryr er om att bilen ska hålla o så... men så mkt vet ja att lmm mäter luften som dumpen dumpar ut o den går för fet på de sättet nån sekund... men ja tror knappast det skadar katalysatorn lr sånt för isf skulle ju ingen ha det på bilen... o varför isf ha ÖPPEN dump på en vråltrimmad volvo 850T5 lr V70 lr nån annan bil som har LMM isf då skadar det ju där med

Precis...big_smile                          roll


860 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
#34
bryr mig inte va du tycker 1337... men från grund o botten så frågade jag facktiskt bara om vad man rekommenderar för typ av öppen dump vanlig lr med dubbel kolv lr membran.... ja frågade inget alls om det gör något med LMM lr så för de vet ja redan... man behöver inte liksom blanda in allt annat när ja frågar om va för öppen dump man rekommenderar då de finns massor olika... men men tyck va du vill..


1 072 Inlägg
19 januari 2013
#35
JBR och GFB, Tial, HKS, Greddy osv

Sök och du lär finna det DU söker, ska den ha högt flöde, ljud, cool färg eller en som är anpassad för din bil.

Använd Google så kommer du inte behöva höra mer trams.


860 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
#36
okej tack så mkt (sik) kan inte så mkt om alla märken som finns.....


59 Inlägg
19 januari 2013
#37
För att svara på frågan så som jag förstår den.

MEMBRANDUMP. Det är det enda som håller tätt och fungerar som det är tänkt. Kolvdump är bara att kasta så långt du kan, gärna i huvudet på den som sålt den!

Finns massor med membrandumpar, så det är bara att välja den du vill ha.


Snickare
407 Inlägg
19 januari 2013
#39
Ja har kört med min gfb i 3 år funkar hur bra som helst. Har dubbla utblås så du kan ha öppen på båda. Ena stäng. Eller ena återcirkulerande  ja hur fan du vill. O den är justerbar. O det tar skryk. Men den går bättre med den än originalet så det e värt om det tar lite stryk.


50 Inlägg
19 januari 2013
#40
Jag körde min Skoda med LMM med en GFB hybrid dump vilket menas att du kan köra öppen, återcirkulerande eller "båda" delarna alltså 50% öppen och 50% återcirkulerande.... Inga problem ! För de motorerna är känsliga vad jag har hört då för öppna dumpar.  Men den "sparar" luft så LMM får tillbaka luft SAMT släpper ut luft så man får "pyyysch" ljudet smile Ska även sätta dit den på min 945a som är orginal.

You had better believe it. This is the real thing.


Sök