Varför isar det inne i bilen?

MERCEDES-BENZ
21 januari 2013 · 247 Inlägg

Hej
jag är så trött att behöva skrapa både ute och inne i bilen.
Kan nån säga mig varför det isar inne i bilen?
Finns det något jag kan göra för att skippa detta?
tacksam för svar:D

Mommo1990
21 januari 2013 · 257 Inlägg

Kolla om rutan är tät, åk till din bilglashandlare och låt dem lufta för att hitta läckage. Brukar vara det problemet. Be dem kolla alla rutor men har du tillgång till luftpistol kan du kolla det själv.

BMW 325 coupe e92 "Falsk säkerhet" (2007)
Toyota Celica T sport "DESOLATE" (2001)
Vikingson avdankad vietnam veteran
21 januari 2013 · 325 Inlägg

alt. så köper du "de icer" på biltema eller div mack. spruta på, vänta 20-30sek och torka sedan bort frost och is med en trasa! smile

Mommo1990
21 januari 2013 · 257 Inlägg

Jobbig procedur samt att det kan skapa fukt problem vilket kan leda att kablar oxiderar och elektronik förstörs :p

BMW 325 coupe e92 "Falsk säkerhet" (2007)
Toyota Celica T sport "DESOLATE" (2001)
TheMPG
21 januari 2013 · 141 Inlägg

Ställ bilen med kupevärmare i på fyllt ös, minst 24 tim, ta ur eventuella lösa mattor, putsa sedan rutorna när du har fått ur all fukt. Löser sig inte problemet, att det blir fukt i bilen igen, så får du börja kolla vart det läcker in vatten, alternativt vara bättre på att inte kliva in med snö spå skorna

Jag fixar din A/C, skicka PM
TyraX
21 januari 2013 · 526 Inlägg

de beror på att de är fuckt i bilen! Av t.ex snö is och dyligt man drar med sig in ! Så som föregående talare sa KUPEVÄRMARE fullt ös!

De bästa är ju om du kan köra in bilen i varmgarage och öppna upp dörrarna!
Komihåg att ta ur alla lösa mattor och dyligt bara!

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
Johan85 Avstängd
21 januari 2013 · 1 418 Inlägg

slå av fötterna innan du sätter dig i bilen wink

Bebben Legitimerad besserwisser
21 januari 2013 · 921 Inlägg

TyraX skrev:
de beror på att de är fuckt i bilen! Av t.ex snö is och dyligt man drar med sig in ! Så som föregående talare sa KUPEVÄRMARE fullt ös!

De bästa är ju om du kan köra in bilen i varmgarage och öppna upp dörrarna!
Komihåg att ta ur alla lösa mattor och dyligt bara!

Bästa hade varit att med kupévärmare låta bilen stå i varmgarage med en ruta nere några centimeter bara, så att det kan bli riktigt varmt och gott därinne.

Svaret på din fråga finns redan i tråden; det är fukt i bilen och den måste ut.

Slash Saabifierad
22 januari 2013 · 2 026 Inlägg

Har du en bil där bakluckan är ansluten till kupén, kolla i reservhjulsbaljan, vanlig plats där det samlas regnvatten om bakluckan är otät. Är alla dörrar verkligen stängda?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
highless
23 januari 2013 · 2 Inlägg

Åk till Biltema och köp en fuktslukare att ställa i bilen. Använd coupevärmare också. Problem löst smile

Fingods
Hakan68
26 januari 2013 · 3 Inlägg

Lägg en filt på vindrutan så slipper du skrapa ut och insida.smile

elektronikfreak tummen mitt i handen
30 januari 2013 · 162 Inlägg

Tvätta rutorna riktigt rena och så vaxar du rutorna. Fick tipset av "Bosse Bildoktorn" i något av hans program o tyckte det lät helgalet med vax på insidan men det funkar faktiskt hyfsat. Men det viktigaste tror jag faktiskt är att rutorna är riktigt rena på insidan. Samt naturligtvis - så lite fukt som möjligt inne i kupén. Jämför det hela med på sommaren när du tar ut en mjölktetra eller en kall öl från kylen. Det tar inte många minuter innan fukten är ett faktum på utsidan av tetran o flaskan.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Constantine
30 januari 2013 · 679 Inlägg

Vad är det för bil du har problemet med?

Roffer
30 januari 2013 · 59 Inlägg

Jag tror som många andra att det är snö som man drar in i bilen, men har du ac, så se till att den är på så avfuktar den luften mot rutorna,

Jimmi88 Utlandsboende
11 februari 2013 · 37 Inlägg

Ta ett gäng tidningar och lägg under mattorna i bilen så blir det bättre, dom suger åt sig all fukt och torkar sedan. detta i kombination med kupévärmare så går det ganska fort att få det torrt i bilen wink

MERCEDES-BENZ
11 februari 2013 · 247 Inlägg

Jimmi88 skrev:
Ta ett gäng tidningar och lägg under mattorna i bilen så blir det bättre, dom suger åt sig all fukt och torkar sedan. detta i kombination med kupévärmare så går det ganska fort att få det torrt i bilen wink

De har jag aldrig hört, ska prova hehe.

Jojje167
12 februari 2013 · 20 Inlägg

Testa att kyla ner kupén innan du ställer ifrån dig bilen när det är minusgrader ute. Jag brukar antingen köra på full kyla sista biten eller öppna alla dörrar en stund efter att ha parkerat och det ger isfria rutor på insidan varje gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang