Nya reducerventilen kom på plats, aningen mindre och härstammar från nyare 90q
Kikade på bakbromsen och det var ju självklart handbromsarmen som kärvar de får va tills vidare..
Fortsatte att fixa med inredningen så nu är det bara baksätet kvar.
Hade uppe tändstiften och de såg ju inte sådär jätteroliga ut, alla va rätt svarta och 2ans va riktigt mysigt. Hittade den andra uppsättningen och de såg ju betydligt bättre ut så de åkte i tills vidare.
Detta hjälpte ju tyvärr inte heller med misständningen. Löser det sig inte med dom nya spolarna så vet i fasen va de kan va för nåt. Funderar på om man ska försöka koppla in felsökningskablarna till styrboxen o se om man kan få ut några felkoder.
Tips till felsökningen är självklart varmt välkomna!
"Att göra listan" minskar sakta men säkert, det som är kvar just nu: Misständning ok-adaptrarna nya däck hjulinställning Sen svävar man ju självklart iväg lite ibland o hittar nåt mer men i det stora hela. Finns ju hopp om sommaren iallafall!
Idag tänkte jag slänga i nya spolarna för att se om de gick att få bilen o gå som den ska
Kittet jag köpte verkar dock inte vara rätt gjort tyvärr, inte samma antal stift/kablar i kontakterna som om man kollar på tex 034's kablage. Bilen var ju självklart stendöd iallafall! så jag var lagom glad kan jag säga!
Slängde tillbaka dom andra grejerna och gick började gå igenom gömmorna lite för att upptäcka att det var samma tändsteg på V6orna som på 5an. Skiftade första o tog en provtur utan resultat, tyckte nästan den gick sämre. Skiftade nr 2 och kände direkt när den startade att nu kan ja vara något på spåren. åkte en sväng o visst var det så! alla tendenser till misständning är nu borta! fasen va gött
Nu är det bara något lustigt ljud kvar som uppstår när det börjar ladda på mer än 0,5 typ. Ska slå en kik på dumpen o se om jag inte ska lägga i en fjäder till, alternativt skaffa ny bosch dump.
Hjulen är ju i största laget alltså, inte helt nöjd med det i kombination med sänkningen som blev lite mer än jag vill ha. Började slajsa upp backdäcket tydligen.. bara böjja tillbaka o måla..
Har beställt nya däck 205/45/17 som jag i kombination med en riktig hjulinställning hoppas ska lösa merparten av problemet.
Fixade lite annat smått o gott, hasplåt lister under lysena ramp mellan bakljusen o började göra om spolarbehållaren jag tänkte ha. e ju aningens utrymmesbrist så den får hamna bakom torpeden precis framför rutan.
e ju ledig en hel del nästa vecka så jag hoppas på kunna fixa en bra del av det som är kvar.
Igår fixade jag lite grejer i allmänhet bara. lite plåtar under som skulle på plats Spolarvätskebehållaren gjordes i ordning och monterades. hittade gamla plastskyddet till kylaren
Då huven jävlades så drog det ut på tiden lite, skulle justera men så vägrade den att öppna sig ordentligt. Fick till slut upp den men aningen irriterad.
Städade ur invändigt
O i morse var jag hos däckmojjen för nya däck och hjulinställning. Sedan fortsatte jag mot bilprovningen. Inte haft ute sfro än utan ville se lite vad dom säger om det som är gjort och dessutom få möjlighet att köra den en månad utan att polisen grinar allt för mycke om man skulle träffa på dom.
Resultatet blev inte helt oväntat: Motor ändrad blinkers bak ej orangea rattlås ur funktion
Det sistnämnda fattar jag faktiskt inte hur det kan bli 2a på faktiskt! trodde inte det fanns på bilen o än mindre att de var krav på funktionen :S Hade ju även tänkt passa på o väga bilen men det glömdes bort så får ta det en annan dag.
Avgasvärdena såg bra ut och bromsarna tog jämnt och bra! de va skönt att se. Däcken och hjulinställningen löste skrapet i hjulhusen perfekt så det är skönt att slippa bry sig mer om det.
Enda problemen som dök upp på första lite "längre" åkturen var vattenläckage från givaren till kylfläkten och själva temperaturen som steg en bra bit över 90 när jag stod still en stund... vet att dessa motorer brukar gå varmt men inte riktigt nöjd ändå. Var på vag förut och hämtade nya packningar till givaren i rätt material och en bosch dump då jag inte är så förtjust i den av alu med fjäder.
Så ser det ut idag iallafall, ska försöka få lite gjort i morgon också så får vi se vart jag hamnar.
Livar upp med ett par bilder om än inte dom bästa.
Lät ju inte så farligt, aldrig varit med om att dom testat rattlåset nån av mina bilar. Bakljusen ska ju blinka orange om du har orangea lampor i dom, eller har du målat dom röda?
Putteliten skrev: Lät ju inte så farligt, aldrig varit med om att dom testat rattlåset nån av mina bilar. Bakljusen ska ju blinka orange om du har orangea lampor i dom, eller har du målat dom röda?
Nej rattlåset är inget jag har tänkt på heller direkt. Jo bakljusen va inte så mycke o snacka om. bara hänga tillbaka org.
jo, tänkte snarare på att det är trevligt med tanke på utrymmet så varje cm räknas, men samtidigt lär den ju kyla sämre. I jämförelse med nåt lite tjockare men 20-30 år gammalt så kanske de inte direkt spelar nån roll.
MatsaBusen skrev: jo, tänkte snarare på att det är trevligt med tanke på utrymmet så varje cm räknas, men samtidigt lär den ju kyla sämre. I jämförelse med nåt lite tjockare men 20-30 år gammalt så kanske de inte direkt spelar nån roll.
Jasä du tänkte sååå! Ja det är frågan om den verkligen blir sämre, den gamla lär ju vara ganska tight i kanalerna om man jämnför med den nya. Så det är nog jämnt upp.
Igår kom äntligen kylaren då så det var bara o ta sig till verkstan o skrida till verket!
När det ändå var så öppet o gott om plats passade jag på att byta termostat och slå i den nya givaren till kommande oljetryckslampan.
Nya kylaren med allt påmonterat
Passade ju lite sådär som vanligt men de va bara att anpassa Sist så hittade jag även nån tryckslang som inte var riktigt dragen så nu ökade laddet och draget rätt duktigt
Nu verkar vattensystemet hålla tätt iallafall MEN tempen ligger ju närmre 100 än 90 grader. Fattar inte alltså, kollade så inte kylarslangarna var felkopplade osv men de ser rätt ut.
Jag tycker det verkar som att systemet flödar för dåligt. säg att tempmätaren visar 100 grader när man slår av motorn så sjunker det rätt kvickt ner till 90 och vattnet i expansionskärlet är ju inte direkt jättevarmt heller. Ska väl försöka få in KL kontakterna så kanske man kan läsa ut med datorn om det är så att mätaren felar eller nåt bara :S Både olja och vatten ser bra ut, ryker inte vitt och luktar inte avgaser ifrån vattnet vad jag kan märka av. Vet att de finns ett gäng riktigt skillade där ute! ös på med tips för de börjar bli rätt tradigt de här nu!