Bestämde mig för att tömma tanken på bensin idag för att smälla i lite etanol. Åkte till shell och frågade om dom bytt från e75 bränslet till e85.
De hade dom inte, köpte 10L ändå för att kolla hur den skulle starta och gå på det.
Höjde hela mappen med 15% innan start.
Den starta i ett nafs, kan kanske bero på att de var bensin i ledningarna säkert. För den börja gå snålt efter en stund, plusade på hela mappen tills den gick på 14,7.
Forskade sedan efter detta om dom hade bytt till e85 någonstans i stan. Var inte lätt då alla hade noll koll och fick ringa till sina chefer...statoil sa att dom inte bytte till e75 under vinterhalvåret??
Hmm, mosade i 10L i tanken från statoil, och AFR ändra sig nästan direkt till runt 17.
Måste ju vart e85 då!
Lite intressant o se att de ändrades så mycket
Dock så tänkte jag starta den lite senare när den svalnat av för att se hur det skulle gå att starta den kall med etanolen. Inte det minsta liv i den!
Fick gå in i start-mappen och höja spridarpulsen endel vid start för att den skulle hoppa igång, sen var de inga problem. Lägger upp lite från AEM om de någon som tycker det är intressant att se hur de ser ut

Den är bara grundmappat än så länge, inget har gjorts för att plocka ut någon ytterliggare effekt. Det överlåter jag till Tobbe på Witune