Ang sommardäck till Elmia

Mack Forum- och sitemoderator
2 februari 2013 · 26 136 Inlägg

Ska ens frågan behöva ställas..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Cadillac_The_King
2 februari 2013 ·

Jag tror att tråden kommer att spåra ur när som .....

Evildan
2 februari 2013 ·

hmmm, ge mig ut på motorväg i svenskt snabbt växlande förrädiskt vårväder i den alltjämt hektiska påsktrafiken med sommardäck monterade på bilen?

svår fråga detta.....

it_mutt Avstängd
2 februari 2013 · 10 388 Inlägg

OM det nu är som så, att man har en bil som man, inte som utställare, utan som besökare, tycker är SÅ snygg att man tror sig veta att folk kommer bry sig om vilka däck (eller fälgar) man har på...varför inte bara skaffa ett par snygga vinterfälgar?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Busgrabb Rejsa ?
2 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Som någon sa...hur man kan ens sitta och bestämma det nu?
Kolla vädret dagen innan, visar prognosen typ 7 grader och sol så är det fan säkrare att åka med sommardäck på än sladdriga vinterdäck med sämre prestanda på torr fin väg.
Ska det bli halt/nederbörd/kallt så stanna hemma eller åk dit med vintersulorna.

Själv skiter jag totalt i mässan och drar bara upp för kvällens bus och är det då skitväder så sparar jag den soppan och stannar hemma.

Senast redigerat av Busgrabb (2 februari 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
Evildan
2 februari 2013 ·

Busgrabb skrev:
Som någon sa...hur man kan ens sitta och bestämma det nu?
Kolla vädret dagen innan, visar prognosen typ 7 grader och sol så är det fan säkrare att åka med sommardäck på än sladdriga vinterdäck med sämre prestanda på torr fin väg.
Ska det bli halt/nederbörd/kallt så stanna hemma eller åk dit med vintersulorna.

Själv skiter jag totalt i mässan och drar bara upp för kvällens bus och är det då skitväder så sparar jag den soppan och stannar hemma.

men du, det händer att prognosen inte typ stämmer alls med verklighetens väder speciellt den årstiden.

Busgrabb Rejsa ?
2 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:
Som någon sa...hur man kan ens sitta och bestämma det nu?
Kolla vädret dagen innan, visar prognosen typ 7 grader och sol så är det fan säkrare att åka med sommardäck på än sladdriga vinterdäck med sämre prestanda på torr fin väg.
Ska det bli halt/nederbörd/kallt så stanna hemma eller åk dit med vintersulorna.

Själv skiter jag totalt i mässan och drar bara upp för kvällens bus och är det då skitväder så sparar jag den soppan och stannar hemma.

men du, det händer att prognosen inte typ stämmer alls med verklighetens väder speciellt den årstiden.

Ja jo men om det ser kanon ut utan nederbörd inom större område så är det ju troligen lungt.
Ser det tveksamt ut så får man väl tänka över det.

Autotech
BMW 335D (2008)
Evildan
2 februari 2013 ·

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:
Som någon sa...hur man kan ens sitta och bestämma det nu?
Kolla vädret dagen innan, visar prognosen typ 7 grader och sol så är det fan säkrare att åka med sommardäck på än sladdriga vinterdäck med sämre prestanda på torr fin väg.
Ska det bli halt/nederbörd/kallt så stanna hemma eller åk dit med vintersulorna.

Själv skiter jag totalt i mässan och drar bara upp för kvällens bus och är det då skitväder så sparar jag den soppan och stannar hemma.

men du, det händer att prognosen inte typ stämmer alls med verklighetens väder speciellt den årstiden.

Ja jo men om det ser kanon ut utan nederbörd inom större område så är det ju troligen lungt.
Ser det tveksamt ut så får man väl tänka över det.

Vi ser på detta lite olika, let's agree to disagree
smile

Busgrabb Rejsa ?
2 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

men du, det händer att prognosen inte typ stämmer alls med verklighetens väder speciellt den årstiden.

Ja jo men om det ser kanon ut utan nederbörd inom större område så är det ju troligen lungt.
Ser det tveksamt ut så får man väl tänka över det.

Vi ser på detta lite olika, let's agree to disagree
smile

Japp och kan man inte hantera en bil i halt väglag med sommardäck och anpassa farten till omständigheterna så ska man nog med stanna hemma smile

Autotech
BMW 335D (2008)
Evildan
2 februari 2013 ·

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:

Ja jo men om det ser kanon ut utan nederbörd inom större område så är det ju troligen lungt.
Ser det tveksamt ut så får man väl tänka över det.

Vi ser på detta lite olika, let's agree to disagree
smile

Japp och kan man inte hantera en bil i halt väglag med sommardäck och anpassa farten till omständigheterna så ska man nog med stanna hemma smile

Det är vi däremot helt överens om.

Även april kan vara halkig.



Kör med huvudet alla ni som ska till Elmia.

Cadillac_The_King
2 februari 2013 ·

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:

Evildan skrev:

Vi ser på detta lite olika, let's agree to disagree
smile

Japp och kan man inte hantera en bil i halt väglag med sommardäck och anpassa farten till omständigheterna så ska man nog med stanna hemma smile

Det är vi däremot helt överens om.

Även april kan vara halkig.



Kör med huvudet alla ni som ska till Elmia.

tur att man bara har 10min bilresa dit
slippa åka 20 mil=)

Nybergrobin
2 februari 2013 · 2 378 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Evildan skrev:

Busgrabb skrev:

Japp och kan man inte hantera en bil i halt väglag med sommardäck och anpassa farten till omständigheterna så ska man nog med stanna hemma smile

Det är vi däremot helt överens om.

Även april kan vara halkig.



Kör med huvudet alla ni som ska till Elmia.

tur att man bara har 10min bilresa dit
slippa åka 20 milsmile

oj oj!  Själv har jag 70.5mil enkel resa men jag ska dit iår igen! big_smile

Cadillac_The_King
2 februari 2013 ·

Nybergrobin skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Evildan skrev:

Det är vi däremot helt överens om.

Även april kan vara halkig.



Kör med huvudet alla ni som ska till Elmia.

tur att man bara har 10min bilresa dit
slippa åka 20 milsmile

oj oj!  Själv har jag 70.5mil enkel resa men jag ska dit iår igen! big_smile

att du orkar o åka ner till denna mässa för att se samma sak att åka så många mil för det  hehe

Nybergrobin
2 februari 2013 · 2 378 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Nybergrobin skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

tur att man bara har 10min bilresa dit
slippa åka 20 milsmile

oj oj!  Själv har jag 70.5mil enkel resa men jag ska dit iår igen! big_smile

att du orkar o åka ner till denna mässa för att se samma sak att åka så många mil för det  hehe

Asså vi åker inte bara för mässan utan för en fin roadtrip samt en rolig kväll smile

Cadillac_The_King
2 februari 2013 ·

Nybergrobin skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Nybergrobin skrev:

oj oj!  Själv har jag 70.5mil enkel resa men jag ska dit iår igen! big_smile

att du orkar o åka ner till denna mässa för att se samma sak att åka så många mil för det  hehe

Asså vi åker inte bara för mässan utan för en fin roadtrip samt en rolig kväll smile

okok

Putteliten
2 februari 2013 · 9 074 Inlägg

Jag har 2 alternativ. 
Audin med vinterdäck på rostiga plåtfälgar och Biltematattarplattor (bara för att! )
Eller Nissan med AWD och vinterdäck på alufälgar.

Sqweebz Legitimerad Fåntratt
3 februari 2013 · 447 Inlägg

Sen är det ju så att du behöver ju inte klara dig från olycka bara för att du kör med fullt lagliga och bra vinterdäck.. Det finns ju alltid det där puckot som har lagt om till sommardäck och tror att han är en superhjälte bakom ratten som klarar allt men ändå får sladd eller liknande och orsakar en olycka som du sedan blir inblandad i.

Långt skrivet och konstigt formulerat typ kanske. tongue Men ni fattar poängen.

Ont om hästkrafter är det gott om.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 februari 2013 · 14 041 Inlägg

Va fan! I slutet av mars kan det vara plusgrader och torr vägbana på morgonen och full snöstorm med minusgrader på kvällen/natten. Det finns inget alternativ vilka däck som skall sitta på för eran egen och andras skull. Tänk inte bara på att försöka vara macho utan låt säkerheten komma främst. Eller som det stod på klistermärken förr: "Safety First"!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Busgrabb Rejsa ?
3 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Vettemannen skrev:
Va fan! I slutet av mars kan det vara plusgrader och torr vägbana på morgonen och full snöstorm med minusgrader på kvällen/natten. Det finns inget alternativ vilka däck som skall sitta på för eran egen och andras skull. Tänk inte bara på att försöka vara macho utan låt säkerheten komma främst. Eller som det stod på klistermärken förr: "Safety First"!!!!

/Benny

Ta det lugnt gamling wink

Senast redigerat av Busgrabb (3 februari 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 februari 2013 · 14 041 Inlägg

Busgrabb skrev:

Vettemannen skrev:
Va fan! I slutet av mars kan det vara plusgrader och torr vägbana på morgonen och full snöstorm med minusgrader på kvällen/natten. Det finns inget alternativ vilka däck som skall sitta på för eran egen och andras skull. Tänk inte bara på att försöka vara macho utan låt säkerheten komma främst. Eller som det stod på klistermärken förr: "Safety First"!!!!

/Benny

Ta det lugnt gamling wink

Haha!!!! Jag bara vill framhäva att man kan ju ställa till det för en oskyldig. Eller så kan du vara den oskyldiga som blir påkörd av en som har sommardäck.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang