Victor Karttunen - Nissan 200sx s13 1uz-fe V8, drifting 2013.
En Nissan 200sx s13 som drivs med en vrålande 1uz v8 från en Lexus Ls400. Byggd för drifting och 2013, 2014 satsas till på tävlingsdebut och motorn byggs om från grunden och tvångsmatas med en kompressor från Vortech!
Så då var det dags för ny film. I denna går Victor igenom lite vad som är på gång med motorn. Vi kommer gå in närmare i detaljer lite längre fram. Va tycker ni om dessa filmer där det är mycket prat? Hiss eller diss? Vi jobbar ju hårt med film/media så all konstruktiv kritik är varmt välkommen så vi kan bli bättre. Ha d gött! www.victorkarttunen.se www.facebook.com/victorkarttunendrifting
Lite delade smaker där men då har vi ju gjort något rätt iaf Kommer ju bli lite blandade filmer framöver, ibland prat och ibland inte.
Tänkte sammanfatta hur vi ligger till nu även i text för dem som inte tittar på våra filmer. Motorn har nu plockats isär i molekyler, först var planen bara att byta topplocks-packningar men vi ändå började plocka isär så tänkte vi kolla över hur lager m.m mådde. Då upptäcktes att vissa lager hade blivit lite slitna, blocket lämnades in på koll och då sågs det att det behövdes borras. Så då togs beslutet att göra det ordentligt med motorn redan till den här säsongen. Kommer bli en hel del nytt i motorn och även lite överraskningar här framöver. Nu när man ligger hemma med brutet nyckelben är det ju perfekt få fixa iväg lite grejer som ska bearbetas och beställa lite godis till motorn. Så i veckan här kommer nog lite bilder på lite goa grejer plus att blocket ska iväg på borrning. More to come!
Som sagt när man är skadad får andra jobba. Svänghjulet har vart iväg på bantningskur och förlorat lite onödig vikt i svarven. Gött när det händer lite grejer med motorbygget. More to come!
Som sagt när man är skadad får andra jobba. Svänghjulet har vart iväg på bantningskur och förlorat lite onödig vikt i svarven. Gött när det händer lite grejer med motorbygget. More to come!
Som sagt när man är skadad får andra jobba. Svänghjulet har vart iväg på bantningskur och förlorat lite onödig vikt i svarven. Gött när det händer lite grejer med motorbygget. More to come!
Som sagt när man är skadad får andra jobba. Svänghjulet har vart iväg på bantningskur och förlorat lite onödig vikt i svarven. Gött när det händer lite grejer med motorbygget. More to come!
vart gjorde du detta, letar också på någon i göteborg som kan svarva vårt svänghjul till mkII:an skicka gärna ett pm
Vi har gjort det via en bekants kontakt så vet inte riktigt vart det blivit gjort tyvärr. Men borde ju finnas flera ställen i gbg som gör detta.
Okey skall leta lite på ställen , Skulle nog gjort en stor skillnad att få bort 3kg - 3,5kg för golfen RP-Motorn är ju inte helt orginal heller, och jag satsar på aif 130hk när jag är klar med motor delen resten blir ju ett gött stuk så man kan dubba loss på somrarna
Det gick att lägga lite rök förra säsongen trots blygsam effekt. Ska bli riktigt skoj att se hur det kommer gå i år med förhoppningsvis lite mer pulver och styrvinkel. Peace! [video]http://www.garaget.org/video/142981[/video]