2527
Sök

Polisbilsbygge

Mitt andra polisbygge

140 048 Visningar
Uppdaterades senast 7 maj 2013
Rumpmas
3 860 Inlägg
1 april 2013
joakim89 skrev:
robzter skrev:
Etuna skrev:
Robzter, du får gärna tycka vad du vill! smile Men du behöver inte va så dryg och spela så häftig, då skämmer du bara ut dig själv.

Som sagt, jag fick tillbaka bilen efter en överklagan i tingsrätten. Och JA, jag får bruka bilen på allmän väg hur jag vill med allt synligt.
Var uppe i Jönköping en sväng, stoppad 9 gånger på vägen dit och hem. Samma visa varje gång. Tar en 20 minuter, sen får man rulla vidare.. Har hela resan på film och alla polisstopp mm, ska försöka pussla ihop nån schysst video så kan ni få se sen hur jobbigt det kan va, men jävlar vad värt det är wink Fick mycket goda komplimanger och det tackar jag för! smile

tycker just att det är inte mer än rätt att polisen beslagtog bilen. du lurar ju folk att tro att du är polis genom att köra runt den där bilen. bygg något vettigare nästa gång så slipper du få hatiska kommentarer. läs igenom några av kommentarerna du fått på aftonbladet osv så får du se att det är inte många som gillar byggen som ditt.

Men ta och ge dig nu,
Denna bil är ju mkt roligare än nån plastraket med kjolpaket och 15st 12or i bagagen

Plastraketen får inte 20 bilar att sakta ner och korka igen trafiken.

490 Inlägg
1 april 2013
Gillar eller inte gillar?
Tycker eller inte tycker?
Lagligt eller inte lagligt?

Skit i vilket!

Lagen säger att han FÅR LOV att göra så, till er som stör sig på det: sluta gnäll och skicka in en motion till riksdagen och be dom ändra lagen.

Bara för att polisen har en Saab som ser ut som en typisk civilbil så betyder inte set att ALLA civilver kör runt i sådana: jag blev tex stoppad av en Lila Skoda Octavia häromdan!?

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 071 Inlägg
1 april 2013
Ska inte alla skicka e-post till regeringen om att alla polis bilar är farliga och stressar upp trafikanter i trafiken och måste bort från vägarna.
Om man blir stressad av polis bilar så måste man nog fixa till sin bil eller gå till körskolan och lära sig och  köra bil om det är därför man blir stressad

Onödigt inlägg^^

Kalaspuff
1 april 2013
Andromeda skrev:
Kalaspuff skrev:
Såg dig på statoil vid elmia, och riktigt fränt ! blev lite lurad först när ja kolla snabbt sen när man tänkte efter så kom ja på att de va du!

Precis; det lurar folk som inte har full koll på hur polisbilarna ser ut idag, vilket säkert innebär de flesta i trafiken. Detta skapar sedan osäkerhet och köer eftersom hälften då ska köra 20 km/h under skyltad hastighet och blir allmänt nervösa. Bort med skiten från vägen, och sluta trakassera andra trafikanter!

Nu är det ju inte så att jag stör mig på det och tycker det bara är löjligt att lägga sig i vad han gör med sina bilar, om DU inte gillar det han gör så snälla skriv inte och gnäll här i tråden. Han skiter nog fullständigt vad du tycker!

Just saying!

jasse26
1 april 2013
Andromeda skrev:
Kalaspuff skrev:
Såg dig på statoil vid elmia, och riktigt fränt ! blev lite lurad först när ja kolla snabbt sen när man tänkte efter så kom ja på att de va du!

Precis; det lurar folk som inte har full koll på hur polisbilarna ser ut idag, vilket säkert innebär de flesta i trafiken. Detta skapar sedan osäkerhet och köer eftersom hälften då ska köra 20 km/h under skyltad hastighet och blir allmänt nervösa. Bort med skiten från vägen, och sluta trakassera andra trafikanter!

jag tycker likadant bort med dem
Senast redigerat av jasse26 (1 april 2013)

757 Inlägg
2 april 2013
robertfab skrev:
Gillar eller inte gillar?
Tycker eller inte tycker?
Lagligt eller inte lagligt?

Skit i vilket!

Lagen säger att han FÅR LOV att göra så, till er som stör sig på det: sluta gnäll och skicka in en motion till riksdagen och be dom ändra lagen.

Bara för att polisen har en Saab som ser ut som en typisk civilbil så betyder inte set att ALLA civilver kör runt i sådana: jag blev tex stoppad av en Lila Skoda Octavia häromdan!?

Nu var det väll så att utredningen skulle fortsätta om just att han skulle åka dit på att han utgett sig för att vara polis. skulle utan tvekan vittna mot honom just pga att han utger sig för att vara polis genom att köra en polisbil. tänk en omvänd situation.

du blir påhoppad och misshandlad av ett gäng på 5 pers ute på stan och två personer med polisuniform går förbi. du ropar på hjälp och hoppas att dom rycker ut och löser situationen. istället så skrattar dom och säger bara nej vi är inga poliser vi har bara deras uniform.

eller kanske din farmor har gjort sig illa och behöver akut hjälp. 20meter bort står en ambulans. du springer dit och i den sitter 2 finniga 18åringar och lyssnar på eddie meduza och skrattar åt dig för att dom tycker bara att det är ballt att glida runt i en ambulans. pga det kanske hon inte klarar sig för att du har slösat viktig tid att få hjälp av kunnig läkarpersonal.

tänk efter lite åt dom hållen också. det handlar inte bara om polishat eller något sådant utan just för säkerheten att ingen ska kunna utge sig för att vara myndighet.

JimBo__ skrev:
joakim89 skrev:
robzter skrev:
tycker ingen av dom har på vägen att göra. spelar ingen roll hur rolig den är men den bör inte brukas på vägen för att inte störa allmänheten.

Beror på hur man ser på saken, men har man nått att dölja som du har så kanske man blir rädd av en fake polisbil.
Men jag har inget att dölja så för mig får dom gärna vara på gatan

Håller med, varför är man rädd för polisen?

jag är inte rädd för polisen men många andra blir toknervösa när dom ser polisen även fast dom inte har gjort något fel. alla vet ju hur polisen överlag beter mot vanliga svensson i trafiken. bötfälla för att man kör 5km för fort osv. därför är det många som just segar så fort dom skymtar en polisbil. därigenom så tolkar folk honom som att han utger sig för att vara polis för att en polis ska inte bara klara upp brott utan sprida lugn och trygghet runt sig (sen att dom inte alltid gör det är en annan sak, men det är deras syfte iaf).

jasse26 skrev:
Andromeda skrev:
Kalaspuff skrev:

jag tycker likadant bort med dem

Fler som fattat smile
Senast redigerat av robzter (2 april 2013)

329 Inlägg
2 april 2013
gött bygge! en fråga bara, blåljusrampen du har på taket, vad kostade den? var inne på standbys hemsida men hittade inga priser, funderar på om jag skulle ha det till min polisbil smile

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

37 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Haha helt jävla ärligt. Jag skiter fullständigt i vad ett par moraltöntar tycker och tänker. Folk får gärna hata, bryr mig inte. Majoriteten här på garaget kör förmodligen så in i helvete i trafiken, och ni tycker att mitt glidande i polisbilen är avskyvärt? 
Och jag är inte handlingsförlamad. Om nu din farmor har ramlat och slagit sig och ber mig om hjälp så är det klart jag hjälper henne. Men som en medborgargärning. Då spelar det ingen roll vilken bil jag suttit i, hon hade förmodligen bett om hjälp iallafall.
Skulle det vara ett problem att trafiken sölades ner till en laglig nivå? Jag vet inte, fråga alla barnfamiljer i stan.
Robzter mm är nog mest avundsjuka.

Och joo, hade det gått förbi 2 poliser under en misshandel så hade förmodligen förövarna sprungit och inte fortsatt att slå? Då löser sig situationen iallafall, tack vore 2 falska polismän. Robzter, jag vet inte, du kanske skulle fortsatt misshandla någon när du ser polisen?

757 Inlägg
2 april 2013
Etuna skrev:
Haha helt jävla ärligt. Jag skiter fullständigt i vad ett par moraltöntar tycker och tänker. Folk får gärna hata, bryr mig inte. Majoriteten här på garaget kör förmodligen så in i helvete i trafiken, och ni tycker att mitt glidande i polisbilen är avskyvärt? 
Och jag är inte handlingsförlamad. Om nu din farmor har ramlat och slagit sig och ber mig om hjälp så är det klart jag hjälper henne. Men som en medborgargärning. Då spelar det ingen roll vilken bil jag suttit i, hon hade förmodligen bett om hjälp iallafall.
Skulle det vara ett problem att trafiken sölades ner till en laglig nivå? Jag vet inte, fråga alla barnfamiljer i stan.

Och joo, hade det gått förbi 2 poliser under en misshandel så hade förmodligen förövarna sprungit och inte fortsatt att slå? Då löser sig situationen iallafall, tack vore 2 falska polismän. Robzter, jag vet inte, du kanske skulle fortsatt misshandla någon när du ser polisen?

du kanske skulle hjälpa någon. men vad är det som säger att nåsta snorunge skulle göra det? du kanske inte har koll på just vad som behöver göras heller.

avundsjuk? inte det minsta. volvo är för fattiga snorungar och sossar i mina ögon. aldrig ägt en volvo och kommer aldrig göra det heller. polisens bilar är inget som jag anser som tufft eller någonting utan ett ont nödvändigt redskap för att bekämpa brott.

sänka farten till en laglig nivå? skojjar du? hur ofta ligger folk i 90 på 90 sträcka bakom/framför polisen? aldrig, för dom ligger i 70-80 för att dom är rädda att åka på böter för dom kör om.

låt polisen ha sina polisbilar och du kör en omålad vanlig bil istället så skulle samhället klara sig mycket bättre. kan iaf hoppas att du åker dit på det hela iaf.

om du nu tycker om att glida runt i en polisbil och jävlas med andra varför sökte du inte till polishögskolan? nej iof du kanske inte ens klarade av att komma in där tongue
Senast redigerat av robzter (2 april 2013)

403 Inlägg
2 april 2013
hede_racing skrev:
gött bygge! en fråga bara, blåljusrampen du har på taket, vad kostade den? var inne på standbys hemsida men hittade inga priser, funderar på om jag skulle ha det till min polisbil smile

Sök på blocket på standbyramp, blåljus, blåljusramp, standby, polis allt från 1000kr

937 Inlägg
2 april 2013
Robzter.. varför skulle han åka dit? man få måla sin bil i vilken färg man vill och ha mer eller mindre vad man vill på den också, så vad fan är problemet?  och sen det dära med volvo snacket är ju bara idiotiska 15 åringar som snackar som du...

etuna. Schysst bil! smile

37 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
robzter skrev:
Etuna skrev:

du kanske skulle hjälpa någon. men vad är det som säger att nåsta snorunge skulle göra det? du kanske inte har koll på just vad som behöver göras heller.

avundsjuk? inte det minsta. volvo är för fattiga snorungar och sossar i mina ögon. aldrig ägt en volvo och kommer aldrig göra det heller. polisens bilar är inget som jag anser som tufft eller någonting utan ett ont nödvändigt redskap för att bekämpa brott.

sänka farten till en laglig nivå? skojjar du? hur ofta ligger folk i 90 på 90 sträcka bakom/framför polisen? aldrig, för dom ligger i 70-80 för att dom är rädda att åka på böter för dom kör om.

låt polisen ha sina polisbilar och du kör en omålad vanlig bil istället så skulle samhället klara sig mycket bättre. kan iaf hoppas att du åker dit på det hela iaf.

om du nu tycker om att glida runt i en polisbil och jävlas med andra varför sökte du inte till polishögskolan? nej iof du kanske inte ens klarade av att komma in där tongue

Haha du är rätt så söt.
Du känner dig förmodligen rätt ägd och kommer med personliga påhopp istället.
Du kanske inte är avundsjuk, men uppenbarligen så saknar du uppmärksamhet.

Volvo är för fattiga snorungar och sossar? Sista jag kollade så var det Sveriges mest köpta bil.
Och dom ända som inte vågar köra om polisen när polisen själv kör för sakta är folk som har något att dölja, typ knarkare... Det förklarar din nojja och ditt tänkesätt rätt bra!

37 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Man tackar och bugar för alla positiva kommentarer ! smile

403 Inlägg
2 april 2013
Att folk bara orkar. Tror att de som har åsikter inte får något hemma.

Etuna, gör en piketbuss:)

Administratör
11 962 Inlägg
2 april 2013
Nu får ni fan skärpa är, det här en projekttråd!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
2 april 2013
chrizz skrev:
Nu får ni fan skärpa är, det här en projekttråd!

Fixa en Blockerings funktion för tattare som bara håller på att tjaffsa?

Men kan förstå att det finns delade meningar, jag ogillar polisen väldigt mycket men det är nog bara för att dom stannar mig för att klaga på att antingen så är bilen för låg, låter för mycket, medans det kör förbi en skrapande pickis med flamethrowers som klarar sig galant.

Men fixa en block-funktion så man slipper sånt här.

Sorry för nerskräpning i tråden, och häftigt bygge smile
Lycka till med resten

/Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

105 Inlägg
2 april 2013
tråkigt att folk måste skriva ner i detalj hur mycket dom hatar, när kommer filmen? smile

421 Inlägg
2 april 2013
Mikiver skrev:
tråkigt att folk måste skriva ner i detalj hur mycket dom hatar, när kommer filmen? smile

big_smile

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

4 005 Inlägg
2 april 2013
Haha. Jag skulle ju stoppa dig med mina blåljus och se om du blev lite skraj men hade glömt säkringen wink

Så grymt bra finish på denna jämfört med 850n! Enda som vore fetare än detta vore ju en XC70 07a, då jäklar kommer du lura de resterande 2% som inte går på denna smile

37 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
linuslinje skrev:
Haha. Jag skulle ju stoppa dig med mina blåljus och se om du blev lite skraj men hade glömt säkringen wink

Så grymt bra finish på denna jämfört med 850n! Enda som vore fetare än detta vore ju en XC70 07a, då jäklar kommer du lura de resterande 2% som inte går på denna smile

Haha vart såg du mig då? wink
Man tackar och bugar! Kanske blir en xc70 som nästa projekt wink

Sök