sista klämmorna + oljepress och temp från Sportstolen.se
Biltema 3" avgast system
Downpipe
hur den går upp/ned lambda sonden sitter också ganska lagom ?
Avgasystemet , sitter helt stumt i sitt nya fäste (ingen vacker syn men vem tittar under?)
Väntar på slut dämparen
WG med screamer pipe när jag trodde det var klart! såklart hade jag satt wg´n åt fel håll TRÖTT som jag var
Men ändrade det och allt kom på plats , inte heller så snygga svetsar men var ganska lack när jag var tvungen att göra om allt men kommer ju avgas bandage på grejjerna ändå
Screamer Sidepipe
NU ÅTERSTÅR BARA ; * klocka turbon rätt (sitter som berget måste värma med gassvets eller nått) * Olje systemet till turbon T-kors slangar o dyl (min kontakt på hydroscand är på semester) * Spridarna är på väg * E85 Soppa pump * Fekzen chippet (han håller på med det) * BredbandsLamba (inte hittat nån prisvärd) * Dra Vacuum slangarna * också lacka IC samt tryckrör men det är ju inte viktigt just nu
Men ändrade det och allt kom på plats , inte heller så snygga svetsar men var ganska lack när jag var tvungen att göra om allt men kommer ju avgas bandage på grejjerna ändå
NU ÅTERSTÅR BARA ; * klocka turbon rätt (sitter som berget måste värma med gassvets eller nått) * Olje systemet till turbon T-kors slangar o dyl (min kontakt på hydroscand är på semester) * Spridarna är på väg * E85 Soppa pump * Fekzen chippet (han håller på med det) * BredbandsLamba (inte hittat nån prisvärd) * Dra Vacuum slangarna * också lacka IC samt tryckrör men det är ju inte viktigt just nu
SNART UPPSTART!
Om du inte hittar prisvärd BBL så kanske du ska kolla på beg marknaden? Eller ebay?
Ser lovande ut iaf. Ska bli skoj att se en uppstart:)
Kört på ganska hårt idag ! fått klart både ett och annat sen MEGA PROBLEM
Började med att plocka ned allt för att sätta dit packningar till alla WG flensar och Linda viktiga delar med avgasBandage
Tappert försök att klocka turbon då det är det ända som är kvar att ljustera (samt olja in och out)
värmde hela helvetet ordenkligt efter att fått tips om att det "ska gå då"
Slutade med att det ser ut såhär nu och fortfarande ingen klockning
så nu undrar jag om nån som känner till HX40 modellen vet om båda dem trasiga öppningarna är vatten gångar eller om någon är Olja för då har jag ju förstört hela turbon
Dock så fick jag till slutdämparen alldeles perfekt!
Nån som har tips ang TURBON ? nån som känner till nån inärheten av norrköping eller så som man EV kan lämna in till ?!
ett annat tips som inte rör turbon är väl att linda grenröret om du inte redan gjort det för att minska risken för sprickbildningen som kan uppstå när man svetsar svartstål mot gjutjärn..
Idag har jag då Sattihop så mycket jag kunnat ! samt förlängt LMM sladdar och Dragit vacum etc ! bara oljeslangar kvar sen dax för uppstart orginal Chip och Spridare bara se så allt startar
jag hoppas att alla Tryckslangar kommer vara Bulletproof allt sitter med högtrycksklämmor och inga "tvingade" vinklar
Autometer Boost mätare! skarvad o klar för att sätta i kupen!
Vacuum till Dump och Mätare var ju inte så svår satt ju ett urtag som hade en plugg på sig redan , tog bara bort den lilla gummi Damasken och satte dit Vacum slangen! måste ju fungera bra ?
Luftfiltret hittade rätt tillslut! (kommer att sticka ut igenom uppborrat hål i framspoilern!
LMM slangarna förlängdes! stakkars dator sladdar nu har jag ingen el i datorn men ni vet ju PRIORITERINGAR!
Fågelvägen som gäller! (lite värmeskydd hoppas jag)
Tycker faktiskt Mattsvarta tryckrör och IC vart sjukt mkt snyggare än bling bling ALU glans! vad tycker ni ?
nu till nästa fråga , vad gör denna lilla tjyven ? gick till insugs gummi bälgen (90 gummi böjjen) bara att plugga eller ?
jag tog 3cm ifrån övre "slang" hållare på benet nu i efterhand skulle jag kanske ha tagit 1 cm för att ialf kunna ha valet att sänka bilfan i botten utan att modda fjädrarna men jag är nöjd med resultatet ändå! http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 8e76d9.jpg
Man måste Grinda bort circa 3mm runt om själva bottnen på coilen för att få ned den i gamla dämparens fot gjorde detta genom att köra med vinkelslipen försiktigt ( ta inte heller för mkt för då blir den slapp i jag tog såpass perfekt att man var tvungen att pressa ned den!
för att hålla reda på om jag gått ett varv eller ej och hur många varv jag igentligen gått runt så dimmade jag ned slipytan med svart färg varje varv , blev väll kanske en 3-5 försiktiga varv
Topplagringarna var det som egentligen felade för mig , E30 och E34 520 är dem som passar bolt-on men eftersom att det var helt så gick det inte att få tag i, och alla som känner mig vet att jag inte tål att vänta ! så gav mig på att modda orginalena på 525:an , VINKELSLIP löser allt!
Hur var det du gjorde med topplagringarna fram? kapade du av en bit utav dom så att dom blev tunnare? sen tänkte jag höra om 520 och e30 topplagring passar bult on?
jag vart RIKTIGT NÖJD med resultat både hur det ser ut och hur bilen känns att köra! innan kändes den som ett jävla slagskepp, efter bussningarna och Coilsen känns den fan snarlik som min HONDA del sol på 1000kg och poly bussningar ialla leder samt dyrare coils! Så om du tvekat innan, köp hem från ebay och JUST DO IT coilsen är E39 JOM coils kostade mig 2k MED frakt