Audi A4 1.8tsq -00 missljud gnekar knarrar framvagn tips

Kanderss0n
13 mars 2013 · 68 Inlägg

Hej!

På flickvännen bil så gnekar det höger fram när man kör på ojämt underlag, det låter även när man svänger sakta. Trodde det var bussningen som stötdämparen sitter fast i, i nedre länkarmen men det gnekar liks förbannat lika mycke efter ja satt dit den nya..
så tänkte kolla om det är någon som haft liknande problem och vad felet isåfall var?

tack på förhand smilesmile

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
Soerensen Hatavägsalt.nu
13 mars 2013 · 33 Inlägg

På min vita var det gummibussningarna till krängningshämmarstaget som var torra. Prova att smörj på dom smile

Kanderss0n
13 mars 2013 · 68 Inlägg

Soerensen skrev:
På min vita var det gummibussningarna till krängningshämmarstaget som var torra. Prova att smörj på dom smile

aha, få kika på dom sen då.. irriterande ljud!

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
AVC
13 mars 2013 · 401 Inlägg

Tror med på bussningarna till krängningshämmaren! Hade ett irriterande gnissel i framvagnen på skodan bytte dom då slutade det :-)

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
Kanderss0n
20 mars 2013 · 68 Inlägg

Inte bussningarna till krängningshämmaren ilf .. tog lös dom och smörjde in rejält men när ja liks hade dom borta så prova ja gunga bilen och de knarra lika mycke ändå tongue ... nya tips ?

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
_Jonsson
20 mars 2013 · 150 Inlägg

Jag hade ett knarrande och slammer i min framvagn som inte bilprovningen hitta trots att jag bad dom om det då det var irriterande. Bytte till coilovers härom dagen och såg att topplagringen var äten i gummit så köpte nya fram. Nu är ljudet borta för mig.

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang