Rödljusrace

prtbmw
25 februari 2007 · 5 Inlägg

men vi har tyvär inga rödljus i den stad där jag bor så vi brukar race mellan farthindren smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 februari 2007 · 5 753 Inlägg

haha de roligaste jag varit med om med min bil var när vi precis hade hämtat den, det var en polare som körde den då.. och så när vi nästan va tillbaka till sundsvall så (vi hade svängat av motorvägen för att äta lite) så när vi är på väg tillbaka ut på motorvägen, så ser vi en skabbig volvo 240 utan avgassystem tror jag oxå för den lät som fan, förmodligen var de en GLT eller TIC eftersom den gick betydligt bättre än en GL iaf blåsa förbi så vi tyckte att vi skulle haka på den så vi låg bakom den och stressade och det gick bara fortare och fortare, vi låg säkert bakom och stressade han 5km men när den stackars volvo inte ökade nå mer när han hade nått ca 210-220km/h då viker vi ut (2 filigt) och stämplar fullt på 5an och drar om, och när vi kommer upp jämnsides med volvo så ser vi föraren kolla som fan och ser helt förvånad ut tongue men då försöker han slänga i 4an och gasa men eftersom de gick så pass fort(han hade nog maxvarv på 5an redan före) så vart det bara en rejäl motorbromsning. hahaha fy fan va vi garvade, förmodligen så trodde väll han att sierran var en sur 2,0:a eftersom han såg så förvånad ut när vi bara vek ut och körde om när de gick ca 220km/h  hahah big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
WasteGate
25 februari 2007 · 397 Inlägg

Aga_Diff skrev:

WasteGate skrev:
Gymmaste racet måste varit då jag precis tagit körkort..
Opel Ascona 2.0I med massor trim, säkert 490 hästar.. Öppet luftfilter osv..
Men i alla fall, jag mötte en M5a på motorvägen och vände direkt, fick köra mot
filerna ett tag för att kunna köra av på påfarten, för att sedan köra upp på hans
påfart, sen ettan, tvåan, trean, den gjorde ca 200 på trean, med NOS, å jag susade förbi honom i kanske 254 blås!! hehe tänkte jag!
Sen när jag e uppe i nästan 300 åker jag förbi en MC snut så jag får jag,
iskallt drar jag handbromsen och får sladd så bilen slår runt, å slänger i backen, FULL GAS, NOS å jag backar sedan ifrån honom!

Det var en liten berättelse från mitt rejs, när jag var 18 och hade MONSTER Opel..

oj, inte illa!! wink

Hehe, känns nästan lika seriös som många andra..
Jag var förresten en hejjare på att fiska när jag var liten....
Fick en borre som var såhär stor (måttar en meter) Mellan ögonen..

/STAFF

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 februari 2007 · 5 753 Inlägg

WasteGate skrev:

Aga_Diff skrev:

WasteGate skrev:
Gymmaste racet måste varit då jag precis tagit körkort..
Opel Ascona 2.0I med massor trim, säkert 490 hästar.. Öppet luftfilter osv..
Men i alla fall, jag mötte en M5a på motorvägen och vände direkt, fick köra mot
filerna ett tag för att kunna köra av på påfarten, för att sedan köra upp på hans
påfart, sen ettan, tvåan, trean, den gjorde ca 200 på trean, med NOS, å jag susade förbi honom i kanske 254 blås!! hehe tänkte jag!
Sen när jag e uppe i nästan 300 åker jag förbi en MC snut så jag får jag,
iskallt drar jag handbromsen och får sladd så bilen slår runt, å slänger i backen, FULL GAS, NOS å jag backar sedan ifrån honom!

Det var en liten berättelse från mitt rejs, när jag var 18 och hade MONSTER Opel..

oj, inte illa!! wink

Hehe, känns nästan lika seriös som många andra..
Jag var förresten en hejjare på att fiska när jag var liten....
Fick en borre som var såhär stor (måttar en meter) Mellan ögonen..

/STAFF

men då finns de ju faktiskt endel som faktiskt är seriös och som vågar erkänna att dom förlorat ett rejs osv smile




kommer ihåg när jag fick för mig att rejsa mot en s4:a.. ja ni kan nog lista ut hur de gick hehe tongue  dock så har jag för högt utväxlad bakaxel (från en sierra automat) men de är ingen ursäkt eftersom även om jag hade haft orginal bakaxeln så hade jag garanterat bara fått sett s4:an baklysen endå hehe big_smile

men de roliga är inte att vinna utan de roliga är faktiskt att rejsa tycker jag, vinner man (som man gjort ett antal gånger)  så är ju de bara en bonus ígentligen tycker jag, eftersom man har ju förlorat ett antal gånger oxå men håller ni inte med mig? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Kettunen
25 februari 2007 ·

Jag förlorat massa gånger. Jag ska ju alltid överdriva men dom värsta pga av att jag kör firebird chippad, 2,5"avgassystem racekat, osv. big_smile
Men därimot drog jag en audi 100 2,3e tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 februari 2007 · 5 753 Inlägg

Kettunen skrev:
Jag förlorat massa gånger. Jag ska ju alltid överdriva men dom värsta pga av att jag kör firebird chippad, 2,5"avgassystem racekat, osv. big_smile
Men därimot drog jag en audi 100 2,3e tongue

whoohoo de va inte illa! wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
kohler
25 februari 2007 · 671 Inlägg

Darkie skrev:
Jag mötte grannens unges trampbil! fick dock stryk då jag glömde starta bilen ;/

hahahahaha, "glömde" starta big_smile

Underbar tråd. Brukar inte rejsa så ofta med opeln för den e jag rädd om men när jag hade min första bil Suzuki swift gti som var byggd för att busas med i rödljusen. så brukade jag klara mej bra mot det mesta.

Men en gång så gjorde jag bort mej totalt. Jag hade kört en rätt lång bit och var nästan hemma. Stannar i rödljuset brevid en 740 glt eller turbo kommer inte ihåg. Sen hör jag att han varvar. jag hade inte tänkt rejsa men eftersom han kaxade så visst. När det slår om till gult så drar båda på för kung och fosterland och jag tar han i starten! men vad händer sen... det slår slint i skallen och jag lägger i 3an istället för 2an (som jag brukade göra vid vardagskörning). Å han blåser förbi så klart.
Jag försökte rädda mitt anseende genom att låtsas som ingenting och köra sakta och jag undrar faktiskt vad han tänkte. varför la swiften av efter 40 meter när han leder dessutom? mm det fick jag aldrig veta eller chans att förklara men jag var rätt sur hela den dagen kan jag säga big_smile

hade gött alla

Second is the first loser
Von_Liechten Hemlig Agent
25 februari 2007 · 8 Inlägg

Vilka racer ess det verkar finnas... finns iaf några som erkänner att dom förlorat någon gång.
Sen tycker jag personligen att man ska försöka köra ansvarsfullt, då det finns annat folk ute på vägarna som kanske inte vill bli ihjälkörda av någon speedfreak som måste visa alla hur snabbt och bra han kan köra.

CharlieW
25 februari 2007 · 227 Inlägg

BBR skrev:

WasteGate skrev:

AudiS2 skrev:
en orginal saab 900 turbo toppar 250 orginal också så det var nog jämt ska du se

VAFAN!! Vad har jag missat?
En sån skulle jag köpt, jag hade en 900T 96:a 185 häst original, fast
den gjorde absolut inga 250..
Säg till så köper jag en sån originalare direkt!!! big_smile

Off topic: Saab ng900T är spärrad till 230 km/h orginal

isf är den spärren bort tagen för har vart med X antal ggr när nålen gått en bit över 230, kan ju ta o filma nästa gång

Senast redigerat av AudiS2 (25 februari 2007)

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
beda
25 februari 2007 · 236 Inlägg

I somras när jag körde 9-3 turbo original (185hk) så låg jag på motorvägen o skulle köra hem en polare. Kör om en bil ligger i typ 120..kollar snabbt i backspegeln o den fylls upp av en stor BMW front (e34)..tittar på vägen igen o får för mig att BMWn hade hade silvriga kjolar (som M5orna ofta brukar ha). Kollar snabbt i spegeln igen o mycke riktigt, BMWn hade silvriga kjolar. Jag antar att det är en M5a o säger till polaren att det inte är så lönt att jag ens försöker (har haft en egen M5a innan så jag fattade att jag skulle få rast).
Tänker sen att de kan va skoj att se hur pass jag hänger på.. Skickar ner en växel o sticker ganska bra..tar ca 5sek innan M5 föraren hunnit uppfatta att jag försöker köra från han..men när han väl gör de tar de inte lång tid förrän han ligger tätt bakom igen så jag håller till höger o han seglar nöjt förbi med fjällan i passagerarstolen medans jag accar för fullt!

Racet avgjort redan i tankestadiet..men tusan va kul! smile

barrre Evolution Garage
25 februari 2007 · 394 Inlägg

hahaha.. skojig tråd detta!

När jag glider runt med Opeln så händer det sjukt ofta att folk vill raca. Anledningen är väl att den ser ut och låter som att den säkert är jävligt snabb..... men jag skulle väl antagligen inte mer än köra jämt med en nissan micra big_smile (3 stegad automat och en ~120 hästars gammal 6a som tickar värre än notré dame)

Brukar istället vinka och tuta glatt... och låta dom tro "att dom skulle ändå inte haft ngn chans" wink

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
FireTraXX DFFL
25 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Min pappa berättade att han lurade en kille en gång till ett rödljusrace.

De satt och gasade när det var rött, så kom pappa på att det kanske var kul att lura honom. Då släppte pappa upp kopplingen och tryckte ner den och bromsade direkt.
Men killen bredvid sticker som ett skott genom det röda ljuset.

I efterhand så tycker han att det inte var så smart, killen och andra i korsningen kunde ju blivit skadade eller dött.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Widowmaker
26 februari 2007 · 1 112 Inlägg

Ja var på väg te jobbet å var lite försenad! Kommer till ett stoppljus ända fram till stopp linjen å stannar! kollar genom passagerar rutan å ser en likadan volvo 740 som min! Trodde jag!!! Kollar lite mer noga å det sitter en fet gubbe bakom ratten som såg jävligt sleten ut, kärringa hade han brevid å unge i baksätet!! Det värsta av allt var att han hade släpskärra också! tänkte dra om lite försiktigt å lägga mig en bit framför å släppa förbi lite trafik. Gasar lite innan ljuset slår om å då hör jag idioten intill svara på det...... Tänke.. fan han måste ha varit dum i hövvet. Ljuset slår om o jag gasar på ganska rejält för å komma om, då ser jag att han ligger jämnsides... vi ökar å ökar tills vi håller typ 120 på 70 väg mitt i stan. de sluta me att den jävlen drog mig å försvann!! Såg inga emblem eller nåt på bakluckan hans men det måste vart mycket krut under all rost.
Viktigaste av allt i denna storyn är att jag körde min gle på rätt pigga 116 hk eller så. Min volvo tillhör inte de sletna som snart ryker blårök! har kanppt gått 13000 å pigg som fan för att vara standard!
Blev gött sur på den fan så när man kom in på jobbet så blev det långa diskutioner i lunchrummet innan man drog igång å jobba

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Andreas 940 -utan 940
26 februari 2007 · 1 728 Inlägg

HoKkee skrev:
hahahahh gammtantsom rejsar big_smile

Hehe, så gammal var hon inte, runt 40 kanske.
Det lustiga är att i normala fall väntar folk med att lägga i en växel tills det slagit om till grönt eller att bilen framför börjar rulla om det är kö, men så fort det uppstår en sån situation som jag beskrev måste de jävlas och försöka hindra.
Det händer att jag själv hamnar i motsatt sits men då ser jag ingen anledning att gasa extra mycket för att hindra den andra från att köra förbi.

MawE
27 februari 2007 · 517 Inlägg

En arbetskamrat fick ofta för sej att race på jobbet med minibussen med den andra minibussen som används för att transportera folk i hamnen.. vi var en fyra-fem pers i varje buss.. står still o gasar lite.. För att fula sig lägger han istället i backen när dom ska köra iväg.. alla kastas fram o gapflabbar.. racet blev grymt jämnt sen iaf big_smile tror ingen vann för vägen tog slut om jag minns rätt..

Sen drog jag en Audi 80 Coupe (136 hk?) med min golf o full bil på väg till strippen i malmö.. Grymt jämnt men jag var strået vassare big_smile så jäkla roligt var de o fy fasiken vad pumpen slog snabbt i mej... hehe

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
GurraG INGET ANNAT!!
27 februari 2007 · 1 725 Inlägg

rödljusrace är riktigt skoj.. big_smile det är riktigt roligt att även utmana bilar man vet att man kommer få pisk av.. big_smilebig_smilebig_smile men visst har man vunnit sina race också

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
27 februari 2007 · 605 Inlägg

Jag skojade te det lite inne i stan när jag hade min Golf 1,6 -04:a.
Upp brevid mig kom en vrål trimmad 850 med dubbla utblås och jag kämde igen den vinröda volvon med Reg Poo XXX ifrån strippen jag gasade till lite för att skoja med honom bara att han drog iväg utav bara h-vete, rätt in i en taxi, När vi såg att alla personer klarat sig började vi garva nått enormt, å det roligaste av all tär att vi har det på film. ha ha ha

Killen som körde bilen verkar vara en schysst kille så det var klart man tyckte synd om honom.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
Sushikocken Sleeper
27 februari 2007 · 3 084 Inlägg

den här tråden är precis som farttråden jag lägger på en 30km/h, man blir ju såååå mycket häftigare då smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
_fillan_ med lem
27 februari 2007 · 1 925 Inlägg

drog en 740 med farsans 850 en gång ( som nu är i min ägo )

mötte samma bil veckan efter, fast då körde jag mammas toyota corolla 1.3L smile

drog han i starten men sen försvann jag sad haha tongue trodde fan aldrig att mammas lilla toyota skulle spinna så jävligt när jag tappade kopplingen tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Sonnbring Opelfreak
27 februari 2007 · 431 Inlägg

vaughn skrev:
Roligast är ju helt klart alla jävla sketna volvo bilarna... så jävla pinsama med sina kapade fjädrar och wunderbaums i rutan.

ja.. fy fan för att åka i en sån.

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang