Rödljusrace

master_lars
24 januari 2008 · 1 160 Inlägg

Har väl två händelser då jag dragit samtigt som en anna bil, dock inte med någon av de bilar jag har idag. Men med min FD Toyota Starlet.. Med den så drog jag jämnt med en Citroën c5 V6a och körde ifrån en Volvo S80 (troligen snik)... Ganska kul, det roligaste av allt är väl att båda förarna i dessa andra bilar var över 50 år gamla, varav en av dem var kvinna smile

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Lardi SQ
24 januari 2008 · 1 343 Inlägg

körde fars golf gtd 1,6 liters rosthög från 88.. kom upp en precis lika dan i utseendet, fast detta var en 1,6 bensinare med 5 st  från något främmande land med sjukt mkt packning i bak så den va baktung som fan, såg så jävla roligt ut.. han gasa som fan, å vi drog iväg, de va tomt på vägarna, ja vann lätt sen släppte ja, kan skulle promt förbi på heldraget.. hängde på senare till de blev en lång uppfrösbacke utanför borås. (djupadalsbacken) där blir de 2 filigt å ja kör om.. kan tillägga att de va trasiga ventiltätningar å felinställd dieselpump så den rök svart rök som ja vet inte vad.. men de va fan de roligaste ja gjort på länge! slutsats en trött golf gtd som e halvpaj å ryket slår en lika dan bensin 1,6 men packning å 5 pers.. tongue  de va nog en hel familj, farsan som körde, garanterat 50+ på honom...

Ljudnörd!
Goli
24 januari 2008 · 793 Inlägg

jag ska nog inte berätta om mina race...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Saffranskalle Palfinger tekniker
24 januari 2008 · 1 248 Inlägg

själv raceade jag mot min polares vw polo men vi va väldigt lika tills det kom möte och min är en gammal tråkig volvo 245:a med 116hk orginal men kanske 100 nu men som sagt det blev "Sniglarnas Drag Race"

Volvo Xc70 (2001)
Markolainen
24 januari 2008 ·

falloutboy skrev:

Markolainen skrev:
Själv brukar jag gasa på lite med Ka:ntongue
Men eftersom det varit vinter nästan hela tiden jag haft den så har jag inte haft möjlighet att rasta ur den helt mot en annan bil.

vi kan ju köra ett spontanrace när våren kommer. wink

Haha, visst!
Ser jag din bil lovar jag att gasa på lite extra. wink

El_Gringo86
24 januari 2008 · 9 Inlägg

Jag är det absolut löjligaste ni kan möta i ett rödljus.. spelar ingen roll vad jag ligger bredvid... jag varvar ändå upp min döda 220D compakt.. Vilket brukar leda till ett jävla oväsen... jag satsar på att chocka motståndarna med mitt groteska vrålande.....

_Spawned_ Maskinförare
25 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Finns flertalet bilar jag dragit vintertid, då är det SPORT big_smile
och ja, jag vet att sommartid så blir jag frånåkt, men det är fan sport att dra bilar vintertid, då handlar det om föraren. smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Decibel
25 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Brukar inte bry mig så mycket vad som dyker upp.

60% växlar bort sig på första 50 meterna och gör en "Lucky Luke" (ratata, varvstopp tongue )
25% spinner bort sig i en enhjulare
5% hade tur och lyckas komma iväg en bit då deras kärra var automatväxlad och diffad

Resterande 10% kan köra, har en bil dom vet hur den agerar, och där spelar det fanimej ingen roll vad det är, för kan man köra, då har du motstånd närapå oavsett vad du själv kör. (inom rimliga gränser).

bazooka_
25 januari 2008 · 406 Inlägg

Har väl hängt av en hel del bilar, golf, Z3 (lilla motorn tror  jag), T4, men så fick jag stryk mot en corolla t-sport en gång för det började spinna som fan,

:DPlattan i mattan:D
SJODIN222
25 januari 2008 · 160 Inlägg

jag och brorsan körde ifrån en Vw Corrado (stavning:S?) med våran Opel Ascona B från -82 tro ja.
När vi börja närma oss sista kurvan på RV90 in mot Sollefteå igen låg vi i 180Km/h +, på en 90väg (med vajerräcken), lite dumt, men så var det iaf, vilka möter vi då, jo polisen, skapligt nära att att leverar en matsked blött i kalsongerna, men vi bromsa in kraftigt innan första rondellen och svänga in bakom brandstation och fortsätter mot Långsele via gammvägen:)

+ att brorsan min kört ifrån en volvo v40 1,8 nånting i norge med hans V70 och husvagn i uppförsbacke:) (dock inga höga hastigheter:)...

Farsan min däremot vet jag inte om han kört ifrån några bilar på senare år, eller det har han säkert, men inte som jag kommer ihåg, men en sak är det att han tvingat upp en Saab 9-5 2,0t (har jag för mig att de va) av nyare mod i 200Km/h uppför Timrå backen, backen innan du kan se IKEA i Sundsvall, säger bara stackars den Saab motorn, nått så kopiöst va den svartröksmile

jag själv kan inte erinra mig att jag rejsat nå specielt mot något/någon :S (tragiskt)

Denxor
25 januari 2008 · 217 Inlägg

El_Gringo86 skrev:
Jag är det absolut löjligaste ni kan möta i ett rödljus.. spelar ingen roll vad jag ligger bredvid... jag varvar ändå upp min döda 220D compakt.. Vilket brukar leda till ett jävla oväsen... jag satsar på att chocka motståndarna med mitt groteska vrålande.....

Har det fungerat någon gång?

G O O G L E .com - Man's best friend.
falloutboy
25 januari 2008 · 1 723 Inlägg

Decibel skrev:
Brukar inte bry mig så mycket vad som dyker upp.

60% växlar bort sig på första 50 meterna och gör en "Lucky Luke" (ratata, varvstopp tongue )
25% spinner bort sig i en enhjulare
5% hade tur och lyckas komma iväg en bit då deras kärra var automatväxlad och diffad

Resterande 10% kan köra, har en bil dom vet hur den agerar, och där spelar det fanimej ingen roll vad det är, för kan man köra, då har du motstånd närapå oavsett vad du själv kör. (inom rimliga gränser).

man märker de gånger man har riktigt bra kontroll på vad man gör, hur bilen agerar så som man vill och hur mycket bättre det går. Fast iom att de ggr man kör nåt "race" är så få så klantar man sig alltid och är för ivrig på gasen och bränner gummi istället. smile

Schotttz
25 januari 2008 · 586 Inlägg

Jag och min dåvarande flickvän körde en orginal saab 9-5 Aero...
Så kommer det en DHL skåpbil med tre unga killar i. Så rent glodde dom på oss, eller på tjejen kanske.. vad vet jag. Sedan hörde man att bakdäcken tjöt ett halvt varv och dom studsade iväg. Och jag stampa allt vad som gick på 1 och 2an. Sedan släppte jag efter.

Vid nästa rödljus kom vi först fram igen.. självklart. Då laddade jag fullt, dom fick kärringstopp.
Jag och tjejen skrattade så vi tjöt smile

Men, det var riktigt kul. Inte ett dugg seriöst smile

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
25 januari 2008 · 1 659 Inlägg

SpotniX skrev:
Jag och min dåvarande flickvän körde en orginal saab 9-5 Aero...
Så kommer det en DHL skåpbil med tre unga killar i. Så rent glodde dom på oss, eller på tjejen kanske.. vad vet jag. Sedan hörde man att bakdäcken tjöt ett halvt varv och dom studsade iväg. Och jag stampa allt vad som gick på 1 och 2an. Sedan släppte jag efter.

Vid nästa rödljus kom vi först fram igen.. självklart. Då laddade jag fullt, dom fick kärringstopp.
Jag och tjejen skrattade så vi tjöt smile

Men, det var riktigt kul. Inte ett dugg seriöst smile

Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
R_fused There is no replacement for displacement
25 januari 2008 · 630 Inlägg

Minns ett roligt "rejs" precis när jag köpt s40n... Va nere i hamlstad dagen innan midsommarafton, vi var 5 pers+ ett antal lock öl och tältutrustning, alla hade grejer i knät och bagaget var fullt. Detta + 160orginal hk så hamnar vi brevid en kvinna i 30 årsåldern och en liten unge i en audi a8. Vi hade inte en tanke på att gasa men hon kunde inte låta bli så hon försvann bara, sen vid nästa rödljus satt hon och skratta:)

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
26 januari 2008 · 264 Inlägg

För ca 2 veckor sen stog jag och min svär far vid ett röd lyse med Volvo V70 D5 07-     

och då kmr det en Svart Mercedes AMG (vet inte vad den nyaste modellen kallas) men ilaf vid stog när och det slog om till grön, vi  tog han nåra meter, men sen tog han oss och försvann,  haha

men det var ett skönt jälla ljuud från AMG big_smile .


Mvh.. .

Senast redigerat av _JLarsson (26 januari 2008)

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Janne
26 januari 2008 · 252 Inlägg

Bangar aldrig ett rödljusrejs! Även om jag åker min pegut med 44kw (810kg)
Tråkigt är dock att det är oftare som motståndaren bjuder upp om man åker V70 (140hk). 850n kanske skrämmer dem?
(EU)Mopeder är roliga och hetsa åxå. Speciellt de med nymonterat trim och "pumpgas"! :-P

//Janne
falloutboy
26 januari 2008 · 1 723 Inlägg

Janne skrev:
(EU)Mopeder är roliga och hetsa åxå. Speciellt de med nymonterat trim och "pumpgas"! :-P

förare av EU mopeder (och vanliga mopeder för den delen) kommer jag aldrig förstå mig på. Hade en efter mig med Trans Amen i somras och låg i 50. Killen ska tydligen köra om. Jag ökar lite för han låg så förbannat nära hela tiden men han pressar upp skiten i 70 och kör om ändå. Varför? Han blir ändå omkörd om jag nuddar gaspedalen. Och det gäller majoriteten av alla mopdeister.

Senast redigerat av falloutboy (26 januari 2008)

Opelmadness German cars, quality and beyond
26 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Kommer det upp en moped i bakre stötfångaren på mig och inte vill ge sig att nosa röv, så tvättar jag rutan. ALLTID effektivt.. tongue Inte så skönt, men då kanske dom lär sig att ge fan i sånt.. Jävla galningar. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
gamlingen
26 januari 2008 · 5 198 Inlägg

falloutboy skrev:

Janne skrev:
(EU)Mopeder är roliga och hetsa åxå. Speciellt de med nymonterat trim och "pumpgas"! :-P

förare av EU mopeder (och vanliga mopeder för den delen) kommer jag aldrig förstå mig på. Hade en efter mig med Trans Amen i somras och låg i 50. Killen ska tydligen köra om. Jag ökar lite för han låg så förbannat nära hela tiden men han pressar upp skiten i 70 och kör om ändå. Varför? Han blir ändå omkörd om jag nuddar gaspedalen. Och det gäller majoriteten av alla mopdeister.

DÅ kan han ju skryta med att ha ndrog en Trans Am,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang