Lite bättre bilder på fälgarna och bilen. Skulle vilja ha den lite lägre men mina coilovers är för mjuka.... Sen skulle jag behöva låna en skärmvals också
Gjort ett halvhjärtat försök till att tona rutorna Det är nog det mest tidskrävande och tråkigaste man kan göra på en bil... Och det blir då jävlar aldrig bra! Fick sig en tvätt och vaxning innan man drog ner till Lödde igår kväll med Men idag är den nästan lika skitig igen Har också monterat min Golf II läpp som jag hade på Micran innan
Custom made ventilhattar lackade mattsvart med orangea prickar
Hejsan gott folk ! Nu är vintern här! och bmwn har fått gömma sig i garaget.... Men innan hon flytta in så började hon dricka En satans massa olja. Så motorn ska ur och rivas för att se vart felet gömmer sig. Sen får vi se vart det slutar, och vad plånboken säger Saker som kommer hända är: Renovera motorn. Lack den med F***** Renovera fälgar. Lite racing inspirerande ändringar. Och en massa andra saker. Men kommer snart att börja uppdatera här igen
Tror inte du behöver riva ut motorn. Hög oljeförbrukning beror oftast på slitna ventiltätningar så av med toppen och renovera den så tror jag problemet är löst. Skulle den läcka större mängder olja borde det synas
Ejdersund skrev: Då börjar jag med det Kan jag fixa det med "standard" verktyg eller behöver jag något special ?
Det är mestadels standardgrejor, men för att ställa kammarna rätt vid montering underlättar det med låsverktyg. Jag har dem att låna ut, alternativt finns dom på biltema eller ebay. Dock kostar dom nån tusing. För att demontera ventilerna måste du har en s.k ventilfjäderbåge. Jag skulle nog rekommendera att du bara lyfter av toppen, tvättar den ren och lämnar bort den till nån firma som slipar ventiler och säten samt planar den. Kostar lite, men det är och andra sidan mest toppen som slits på en motor och inte kolvringar och sånt som många tror, därför ger en seriös topprenovering oftast nytt liv i en gammal motor Täta ventiler ger bättre och jämnare kompression samt att nya ventiltätningar antingen minskar eller helt eliminerar onormal oljeförbrukning. Planingen gör man mestadels för att ytan ska vara rak, men givetvis ökar det även kompet en smula. Man ska inte plana mer än att den blir rak, på dessa är det nämligen ganska snävt spel mellan ventil och kolv. Är inte som en gammal volvomotor där man kan hyvla av flera millimeter
Ska själv lämna iväg min topp i vinter och få ventilsätena vidgjorda faktiskt