BMW E28 M535i Tanken är att köra samma utförande säsongen ut och åka på så mycket träffar och events jag kan :) Bilen kommer jag jobba med som ett rullande projekt fram tills att jag vill bita i ordentligt med utförandet :)
Blir det Turbo eller liknande? 3,5 L motorn är nog inte helt fel med andningshjälp kan jag tänka mig
överladdad e28 är det bästa som finns
Turbo blir det Men jag vet inte om jag ska bygga på 3,5L motorn ännu.. Är sugen på att stoppa i en m50 motor.
Härligt! Det kommer göra denna bil ännu fränare Ja M50 är ju bra då det finns stort utbud och en beprövad motor med turbo, bygger själv på en M50B25 i min bil.
jävligt grym bil det dära, e kär i e28orna sen ett bra tag tillbaka men som nån annan sa du kan andra rubriken genom att redigera ditt första inlägg, kolla längst upp där
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
jävligt grym bil det dära, e kär i e28orna sen ett bra tag tillbaka men som nån annan sa du kan andra rubriken genom att redigera ditt första inlägg, kolla längst upp där
Måste ju vara den som säger.. Byt front till original och sätt i fyra lyktor Luft intaget är HELT ok, men säger samma som jag sa till divad.. fyra/tre lyktor! :>
Måste ju vara den som säger.. Byt front till original och sätt i fyra lyktor Luft intaget är HELT ok, men säger samma som jag sa till divad.. fyra/tre lyktor! :>
Hehe, jag gillar faktiskt fronten Så den får vara kvar i mina ägor
Igår kväll åkte jag och garage kompisen till Uppsala och hämtade hem en reservdelsbil till Rickey som vi kallar Trötter.
Trötter var inte direkt drömmen att lastad då han stått på gräs i 9år men efter den vanliga behandlingen stod han tillslut på trailern och vi kunde rulla hem
Vi fick lov att dra av Trötter med kompisens BMW och jag behövde inte ens bromsa Trötter när han hade kommit ner på marken igen. Hjulen satt rätt fast
Tanken med reservdelsbilen är att plocka huv och h-framskärm. Ska till garaget och kika på skicket på resten av bilen och se vad jag kan ta mer. Kom hem så sent igår så va bara att lasta av och åka hem och sova
Ah, nu har det varit mycket känner jag, så tidsuppfattningen är noll Men för någon vecka sedan var jag och Johan Lindfors från onroaders ute och fotograferade Rickey och idag kom bilderna ut på bloggen
Den dagen var otroligt rolig!
Foto: Johan Lindfors
Jag tror jag försov mig som vanligt, därav kepsen och dom otroligt avsmakliga jeansen
M30 är svinbra motor att bygga på, du slipper bygga om motorfästena och du får ruskigt mycket vrid som passar tex riktigt bra till drifting kolla min motorspec så ser du ungefär vad som behövs göras för 5-800 hjulhäst. Du kan dock komma bra mycket billigare undan om man håller sig till orginalbotten och kör nått vemssprut el liknande
Det händer inte så mkt i garaget just nu, bilen funkar som den är och tiden går till annat..
De som jag kan visa är väl när två från SFRO var ute och kollade in bilen. Dock tyckte dom det var lite lite klös i motorn vilket jag höll med dom om, det var ju inte direkt "hårresande" uttryckte dom sig. Efter att ha gnabbat en stund fick dom spinna loss lite själv runt gården och efter det hade dom en annan ton, dom sa mjaua.. Okej var den ju iaf! Bättre riv-starter har vi gjort.
Dom tog sig även en titt runt om bilen och de två tassade runt en stund innan dom fräste: Nee Eve, mer kan du nog mjölka ur den.