1850
Sök

Mannes 142 Turbo. Nya delar! 4 april

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
14 oktober 2007
Gräsberg inga problem, man är ju smart och märker upp typ 1-1 innan man kapar smile Sen svetsar man tillbaka 1 mot 1 och 2 mot 2 osv

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

1 002 Inlägg
14 oktober 2007
gregolt skrev:
Gräsberg inga problem, man är ju smart och märker upp typ 1-1 innan man kapar smile Sen svetsar man tillbaka 1 mot 1 och 2 mot 2 osv

fel, detta gäller iaf vad ja vet i både rally och folkrace, kapar du ur en båge/bur som du ska ha i en annan bil. och kapar mitt på ett rör måste du ha ett grövre rör över och bulta fast de mindre i. men kapar du i skarvarna tror ja inte du kommer behöva det. o kom ihåg, huvudbågen måste vara intakt wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
14 oktober 2007
Manne skrev:
Fel fel fel tongue
Plåtisarna ska ja bredda själv.. så dom är de inte ja har hämtat ut.. har inte börjat med dom än.. de kommer senare i vinter.

Nä ja har gått å köpt mig likadana fälgar som ja redan har.. jp Mk18.. fast två av dom är den breda varianten.. 8,5" smile (dom andra ska säljas nu)
Dom fyller ut ganska gött faktiskt smile
http://i23.tinypic.com/a2deo9.jpg

Satte dit båda dom breda för å se om dom fick plats fram också, å de gjorde dom ju.
http://i20.tinypic.com/20f9mjn.jpg

Sen fick ja dit ett rör till i buren å sen helsvetsade ja plattorna i hjulhusen.
Nu saknar ja bara ett rör till bågen.. försökte få tag på de i fredags men dom hade inga dit ja åkte då sad

Fy fan Manne det där blev måttligt fett!!!!big_smile  Mvh Dennis

Illustratör
826 Inlägg
14 oktober 2007
Hillevi, så fet den blidde. big_smile Blir nästa steg nudå? Fixa bågen färdigt, och sen?

Tänker...

Jajjemen!
1 512 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Real_Performance skrev:
Fy fan Manne det där blev måttligt fett!!!!big_smile  Mvh Dennis

Tackar Dennis smile

Fallan skrev:
Hillevi, så fet den blidde. big_smile Blir nästa steg nudå? Fixa bågen färdigt, och sen?

Jo dom sitter kanon smile Ja bågen ska svetsas färdigt, sen så tror ja nog ja målar bilen invändigt, sen är de dags å fixa intrumentpanelen, dörrsidor å sånt. Elsystemet måste fixas också. De är de ja har planerat in så långt..
Sen när pengarna räcker blir de sportstolar.
Sen är de lite småpill lite här å var.. byta vxllåda bla, måste göra om spakstället å lite sånt
Förmodligen bakaxelbyte också.
Lackar bilen blir nog de sista ja gör tror ja..

Ja de finns hur mkt som helst å göra tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Illustratör
826 Inlägg
14 oktober 2007
Hehe.. kanske inte vart kul o göra en checklista av det hela? tongue  Nä men jobba på, du är ju på rätt väg iaf. Solklart

Tänker...

MadLamb Racing
210 Inlägg
14 oktober 2007
Riktigt nice med fälgarna!

2 021 Inlägg
228 Inlägg
14 oktober 2007
Gräsberg skrev:
gregolt skrev:

fel, detta gäller iaf vad ja vet i både rally och folkrace, kapar du ur en båge/bur som du ska ha i en annan bil. och kapar mitt på ett rör måste du ha ett grövre rör över och bulta fast de mindre i. men kapar du i skarvarna tror ja inte du kommer behöva det. o kom ihåg, huvudbågen måste vara intakt wink

..
Skarvhylsa heter det wink ..Ja huvudbåge får inte skarvas smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
14 oktober 2007
Dra åt jävlar va fett! Gillar hela bygget! MUMS säger jag bara! Keep up the good work!

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
15 oktober 2007
Racing_ skrev:
Gräsberg skrev:
gregolt skrev:

..
Skarvhylsa heter det wink ..Ja huvudbåge får inte skarvas smile

Ooops big_smile

Aja, får väl kapa i skarvarna då *mummel mummel*
Senast redigerat av gregolt (15 oktober 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

63 Inlägg
16 oktober 2007
Helt rätta fälgar till helt rätt bil big_smile

beemer
17 Inlägg
17 oktober 2007
Har suttit i 2 timmar nu och läst igenom allt ord för ord, väldigt intressant faktiskt. Längtar tills den är klart!
Lycka till Manne! tongue

1 072 Inlägg
17 oktober 2007
Sjukt snyggt med vita JP smile

4 Inlägg
18 oktober 2007
Men dra då ända åt helvete vilket sjukt fett fränt bygge!! Blir ju sugen som fan på å köpa en 140 själv. Ungefär hur mycket har du lagt ut på bygget?

Enda som jag inte gillar är buren, men du kanske ska köra dragrace så...

Men men... JÄVLIGT häftigt i allafall!!!

beemer
17 Inlägg
25 oktober 2007
Dags för update snart? big_smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
netto skrev:
Dags för update snart? big_smile

Mjoo de borde de vara tongue
Har inga bilder å bjuda på men ja har iaf fått tag på rör nu, så buren är i princip färdigsvetsad, de är två svetsar på 5-6cm vardera kvar å lägga.
Hängde upp rattstången idag också så förhoppningsvis ska ja dra igång med intrumentpanelen om några dagar.

Anledningen till att ja inte grejat så mkt med 142an är att ja köpte en ny bil förra helgen som ja va tvungen å få lite stil på innan ja kan åka runt i den tongue
Ska väl göra iordning 245an också så ja kan rulla in på besiktingen utan å bli hängande på lyften tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

1 Inlägg
31 oktober 2007
Tog allt en bra stund att läsa genom allt men det var det värt, fy fan vilken pärla big_smile vågar man fråga hur många sköna pengar du lagt på den? :p keep up the good work and update! :o // Tobbe

Ordning är till för idioter, Genier behärskar kaos. ^^,

304 Inlägg
31 oktober 2007
Jag har inte följt denna tråd från början men jag kikade igenom lite grann och de verkar ju bli kanon bra smile fortsätt så här smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

2 122 Inlägg
2 november 2007
saknas bara xenon lampor till utseendet sen är den komplett, spana in min pegga så får du se skillnad på orginal och xenon

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök