Mannes 142 Turbo. Nya delar! 4 april

adde_p airbrush rookie
1 december 2006 · 136 Inlägg

okej, tur det då!!  manne vad tycker DU, jag funderar på att sätta på turbo på vinterbilen ( ford en ) är det nåt du rekomenderar eller?

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Manne Jajjemen!
1 december 2006 · 1 512 Inlägg

Aa lite sugen är man ju på å prova smile

Har faktist ingen aning om vad dom motorerna tål.. fråga på forumet istället.. kan inget om ford. du kan ju kika lite på http://www.skogenracing.com/ om du inte redan gjort de, där finns de några turbokonverterade sierror.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
adde_p airbrush rookie
1 december 2006 · 136 Inlägg

det var ju tänkt att bli ett riktigt budget bygge isf men, wink
hoppas du får ut bilen snart så man får se en film på lite körning också!
mvh

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Real_Performance "Living My Life Sideways"
1 december 2006 · 208 Inlägg

Ja det hoppas jag också att du får ut bygget wink

Manne Jajjemen!
3 december 2006 · 1 512 Inlägg

Tror ja blir galen snart!!

Ibland går den klockrent, å sen kan den börja gå på 3 cylindrar å nån gång har den bara gått på 2.. :S
Försökte hitta felet både igår och idag men har inte gjort några framsteg.

Så ni som väntar på film får vänta ett tag till.. hmm

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Real_Performance "Living My Life Sideways"
3 december 2006 · 208 Inlägg

Manne skrev:
Tror ja blir galen snart!!

Ibland går den klockrent, å sen kan den börja gå på 3 cylindrar å nån gång har den bara gått på 2.. :S
Försökte hitta felet både igår och idag men har inte gjort några framsteg.

Så ni som väntar på film får vänta ett tag till.. hmm

Problem kan bero på att du har för svag tändning .   byt ut orginal tändspole mot en starkare.

Senast redigerat av Real_Performance (3 december 2006)

Manne Jajjemen!
3 december 2006 · 1 512 Inlägg

Real_Performance skrev:

Manne skrev:
Tror ja blir galen snart!!

Ibland går den klockrent, å sen kan den börja gå på 3 cylindrar å nån gång har den bara gått på 2.. :S
Försökte hitta felet både igår och idag men har inte gjort några framsteg.

Så ni som väntar på film får vänta ett tag till.. hmm

Problem kan bero på att du har för svag tändning .   byt ut orginal tändspole mot en starkare.

tändningen verkar de inte vara nå fel på, testade de mesta med den igårkväll. Har fått för mig att de är sprutet som krånglar.. :S

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Real_Performance "Living My Life Sideways"
3 december 2006 · 208 Inlägg

Manne skrev:

Real_Performance skrev:

Manne skrev:
Tror ja blir galen snart!!

Ibland går den klockrent, å sen kan den börja gå på 3 cylindrar å nån gång har den bara gått på 2.. :S
Försökte hitta felet både igår och idag men har inte gjort några framsteg.

Så ni som väntar på film får vänta ett tag till.. hmm

Problem kan bero på att du har för svag tändning .   byt ut orginal tändspole mot en starkare.

tändningen verkar de inte vara nå fel på, testade de mesta med den igårkväll. Har fått för mig att de är sprutet som krånglar.. :S

Okej . men är det på tomgång den går konstigt.  ?

Manne Jajjemen!
3 december 2006 · 1 512 Inlägg

Real_Performance skrev:

Manne skrev:

Real_Performance skrev:

Problem kan bero på att du har för svag tändning .   byt ut orginal tändspole mot en starkare.

tändningen verkar de inte vara nå fel på, testade de mesta med den igårkväll. Har fått för mig att de är sprutet som krånglar.. :S

Okej . men är det på tomgång den går konstigt.  ?

den går lika dåligt på alla varvtal..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Real_Performance "Living My Life Sideways"
3 december 2006 · 208 Inlägg

Manne skrev:

Real_Performance skrev:

Manne skrev:

tändningen verkar de inte vara nå fel på, testade de mesta med den igårkväll. Har fått för mig att de är sprutet som krånglar.. :S

Okej . men är det på tomgång den går konstigt.  ?

den går lika dåligt på alla varvtal..

Då har det ju inget att göra med turbon att den får för lite bränsle när laddet kommer.   Kolla upp spridarna ? täppta ? Kolla även upp bränsle tillförslen innan det kommer till spridarna

Manne Jajjemen!
3 december 2006 · 1 512 Inlägg

Real_Performance skrev:

Manne skrev:

Real_Performance skrev:
Okej . men är det på tomgång den går konstigt.  ?

den går lika dåligt på alla varvtal..

Då har det ju inget att göra med turbon att den får för lite bränsle när laddet kommer.   Kolla upp spridarna ? täppta ? Kolla även upp bränsle tillförslen innan det kommer till spridarna

Vi fortsätter diskutionen i denna tråden istället.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … action=new

Senast redigerat av Manne (3 december 2006)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
lagerknack Avstängd
7 december 2006 · 70 Inlägg

hoppas att du har bytt tank på den annars kommer de och krångla med tryck fall och skit fick de i min 142 turbo med b20 och k-jetronic.. satt dit en tank från en 240-86a och för pump då sluta skiten och blödra när turbon kom....

gör som ford köp volvo
Manne Jajjemen!
7 december 2006 · 1 512 Inlägg

lagerknack skrev:
hoppas att du har bytt tank på den annars kommer de och krångla med tryck fall och skit fick de i min 142 turbo med b20 och k-jetronic.. satt dit en tank från en 240-86a och för pump då sluta skiten och blödra när turbon kom....

näe ja har inte bytt tank, varför skulle den krångla? De lär märkas om inte annat.. Har satt dit en förpump iaf, även fast de inte ska behövas.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Manne Jajjemen!
23 december 2006 · 1 512 Inlägg

Nu har tråden legat nere ett tag så ja tänkte att de va dags att uppdatera lite..

De va skit i spridarna som gjorde att den inte gick ordentligt.. lyckades få rent dom med "Stp Injector Cleaner" och tryckluft.
Drog ut å provkörde, å då gick den rätt så bra, åkte in tillbaka å kollade tändningen å gjorde en liten justering.. å bilen tvärdör. Ingen gnista över huvudtaget!

Kollade över alla kablar å provade med en annan tändspole å lite annat plock men inget hjälpte. Men nu har ja mätt mig fram till att de är fördelaren som är kass.. Ska höra om kompisen har en liggandes, annars plockar ja över tändsystemet från en motor som står i garaget.. Får se när de blir, men ja är ledig till efter nyår iaf så däremellan borde de hände nåt tycker ja smile



Har börjat bygga om bakdelen nu också. Lagt på en slät plåt nu istället, blir mkt snyggare så tycker ja. Sen ska kapa bort reservhjulsbaljorna, täcka de fula "hålet" som är nertill efter att kofångaren är borta och försöka mig på att bredda bakskärmarna en aning så ja får plats med Mim fälgarna.
http://i11.tinypic.com/2iay6w5.jpg

Har inte bestämt vad ja ska ha för baklampor än.. ett alternativ är ju dom som sitter på de äldre modellerna, har funderat lite på hur de skulle bli med två små runda över varann också. Är de nån som har några andra ideér på baklampor?



I´ll be back!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
j_svensson Supra MKIV TT
23 december 2006 · 69 Inlägg

tror det hade varit shysst med manta baklampor..

Manne Jajjemen!
23 december 2006 · 1 512 Inlägg

j_svensson skrev:
tror det hade varit shysst med manta baklampor..

Får kolla på de..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Manne Jajjemen!
23 december 2006 · 1 512 Inlägg

Slängde över tändsystemet från den andra motorn lite snabbt idag å provade, då gick den hyffsat fast den ville inte riktigt va med på fullgas så ja får komma på nåt annat.

God Jul på er!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Hultman Lastbilschaufför
23 december 2006 · 265 Inlägg

Manne skrev:
Har inte bestämt vad ja ska ha för baklampor än.. ett alternativ är ju dom som sitter på de äldre modellerna, har funderat lite på hur de skulle bli med två små runda över varann också. Är de nån som har några andra ideér på baklampor?

Bara det inte blir för mycket epa stuk då hmm

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Manne Jajjemen!
23 december 2006 · 1 512 Inlägg

Hultman skrev:

Manne skrev:
Har inte bestämt vad ja ska ha för baklampor än.. ett alternativ är ju dom som sitter på de äldre modellerna, har funderat lite på hur de skulle bli med två små runda över varann också. Är de nån som har några andra ideér på baklampor?

Bara det inte blir för mycket epa stuk då hmm

Har mer eller mindre bestämt mig för dom som sitter på dom äldre men ja tänkte bara höra om nån hade några ideér. Med två små runda menar du? de vet ja inte, men de tål å ta reda på för de ska de fan inte va tongue Hade tänkt å photoshopa för å se hur de ser ut men har inte hunnit med.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Real_Performance "Living My Life Sideways"
24 december 2006 · 208 Inlägg

fan du har ju hunnit med lite ändån .   Nu väntar jag på första filmen när du kan ut och gasa riktigt med han .   smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang