Mack skrev:
Update!170412
Ja inte går det fort här inte. Men lite händer i alla fall.
Backar några dagar, eller veckor tillbaka snarare, så blev ju som sagt nycklarna funna i den aska som är kvar utav pappas hus. Är för övrigt dom enda nycklarna jag hittills över huvudtaget har funnit.
Dessa fungerade ju tyvärr inte i tändningslåset så var iväg till GP och fick kopior gjorda.
Igår var jag och farsan hem en sväng då han vill att vi ska flytta på bilen i fråga. Den står tydligen "i vägen". Tror hellre det är ett svepskäl för att han ska slippa se den..menmen.
Dock passade inte dom nya nycklarna heller.
Provade alla tre och två utav dom går visserligen in i låset men det går bara inte vrida om. Antingen är det nåt vajsing med rattlåset eller så är det något med nycklarna, för nycklarna passar inte heller i dörrlåsen. Enda stället dom funkar på är till bakluckan.
Så, var iväg till Volvo idag och tänkte be dem göra riktiga nya nycklar men dem använder sig ju uppenbarligen av GP dem också så fick med mig ett papper från Volvo på hur exakt dom ska se ut, och hann precis innan stängningsdags vara till GP med detta. Dock blev det inte mycket gjort, för de berättade att nycklarna inte är "kopior" utan hur dom ska vara..men jag fick gärna återkomma med dom nya nycklarna och de som har brunnit så kunde dom kolla om nåt kan göras.
Håhåjaja.
Just ja!
Var ju även förbi Benkis och tog ett snack med honom. Han trodde ärligt talat bilen hade brunnit tillsammans med huset, så han blev uppenbart lättad när han fick veta att så inte blev fallet.
Han ådtar sig gärna jobbet att fixa upp bilen. Härligt!
Äntligen är vi på väg nånstans!